Een tijdje geleden heb ik getest met een 'brug' tussen Coppermine Gallery en phpBB3.0.2
Op het officieel forum van Coppermine kan je een MOD downloaden om een brug te maken tussen Coppermine en phpBB3. Zo hebben alle gebruikers van het forum een account op Coppermine. Registratie en inloggen op Coppermine verloopt volledig van phpbb3.
Om deze brug te maken moest ik enkel een pad ingegeven naar de config bestanden ed. van phpbb3. Nergens heb ik een paswoord moeten invullen, nergens heb ik in phpbb een wijziging of toestemming moeten geven voor deze brug.
Nu is mijn vraag. Als ik deze brug kan bouwen, is het dan ook mogelijk dat iemand anders - met eventueel kwade bedoelingen - deze brug kan maken? Ok, het zal wat moeilijker zijn indien je een brug wil maken vanop een andere server, misschien al iets gemakkelijker als de twee accounts op dezelfde server staan.
Maar is dit mogelijk of helemaal niet?
Veiligheid phpBB3
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Veiligheid phpBB3
Laatst gewijzigd door Derky op 14 nov 2008, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst van Discussie
Reden: Verplaatst van Discussie
Re: Veiligheid phpBB3
Nee, iemand op een andere server kan niet je config.php lezen
Daaruit werden alle passwords etc gehaald door Coppermine.

En wat met iemand die op een zelfde server zit 

Die heeft als je host het goed heeft geregeld geen toegang tot jouw bestanden, en kan dat dus ook niet.