Laatste x aantal berichten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
breexnl

Laatste x aantal berichten

Bericht door breexnl » 14 nov 2008, 12:38

PHP code voor laatste berichten.

Ik ben op zoek naar een stuk PHP code die je op je eigen website kunt plaatsen, waarin de laatste x aantal geplaatste berichten worden getoond. Voor versie 2 had ik zon dergelijke code. Deze werkt helaas niet meer voor versie 3..

Iemand hier een oplossing voor ?

14-11-2008 | titel van het bericht met daarachter een link naar het juiste forum.
10-11-2008 | titel van het bericht met daarachter een link naar het juiste forum.
etc ..

webjoch

Re: Laatste x aantal berichten

Bericht door webjoch » 14 nov 2008, 13:20

Ik heb toevallig gister nog zoiets geschreven die de laatst aangemaakte topics laat zien. Ik heb het iets voor je aangepast zodat hij de laatste berichten laat zien.

Code: Selecteer alles

$query = "SELECT * FROM phpbb_post ORDER BY post_time DESC LIMIT 5";
$result = mysql_query($query) or die (mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_object($result)){
    echo    "<a href='viewtopic.php?f=".$row->forum_id."&t=".$row->topic_id."'>".$row->post_subject."</a><br>";
} 
Je moet nog wel ff conecten naar je database maar ik neem aan dat je weet hoe dat moet.

Gesloten