logo centreren ?!?!
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

logo centreren ?!?!
Hoi weet iemand hoe en waar ik het logo kan centreren wat bovenaan het scherm staat ??? de hoofdlogo dus?
Ik gebruik de standaard style pro silver.
Alvast bedankt
Ik gebruik de standaard style pro silver.
Alvast bedankt
-
Re: logo centreren ?!?!
Ga naar het forumpad dan naar /styles/prosilver/template/overal_header.html
Open deze in bijv. kladblok
Zoek het gedeelte waar het plaatje staat onder de 'body tag'. De regel die je zoekt ziet er als volgt uit:
vervang dit bijvoorbeeld door
groetjes,
Alcoholicleaf

Zoek het gedeelte waar het plaatje staat onder de 'body tag'. De regel die je zoekt ziet er als volgt uit:
Code: Selecteer alles
<a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>
<p align="center"><a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a></p>
Alcoholicleaf
Dubbelpost samengevoegd
OWJA! vergeet niet om even je cash te deleten; of even naar het administratorspaneel te gaan en de style te herladen.. vernieuwen weet ik hoe het heet in het nederlands - Bee

Dubbelposten binnen 24 uur is niet toegestaan.
- Bee
Je bedoelt: vernieuw de template map in je acp bij stijlen beheerAlcoholicleaf schreef:Alcoholicleaf schreef:Ga naar het forumpad dan naar /styles/prosilver/template/overal_header.html
vervang dit bijvoorbeeld doorCode: Selecteer alles
groetjes,Code: Selecteer alles
<p align="center"><a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a></p>
Alcoholicleaf
OWJA! vergeet niet om even je cash te deleten; of even naar het administratorspaneel te gaan en de style te herladen.. vernieuwen weet ik hoe het heet in het nederlands![]()

(cache verwijderen is geen slim idee, je kunt het beter verversen, maar de buffer staat los van de stijl)
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
You cut me open
-
jup... alleen cashe deleten is wel makkelijker te doen.. aangezien je anders helemaal moet inloggen 2x om eenmaal op die beheerders paneel te komen en je toch je overall_header.html net hebt moeten 'uploaden' en dus zowiezo in het bestandssysteem zitPascalS schreef: Je bedoelt: vernieuw de template map in je acp bij stijlen beheer
(cache verwijderen is geen slim idee, je kunt het beter verversen, maar de buffer staat los van de stijl)

Nee hoor, voor stijl zaken is alleen de templates vernieuwen nodig, meer niet, de buffer legen zal (op de acp begin pagina) zal niets helpenAlcoholicleaf schreef:jup... alleen cashe deleten is wel makkelijker te doen.. aangezien je anders helemaal moet inloggen 2x om eenmaal op die beheerders paneel te komen en je toch je overall_header.html net hebt moeten 'uploaden' en dus zowiezo in het bestandssysteem zitPascalS schreef: Je bedoelt: vernieuw de template map in je acp bij stijlen beheer

You cut me open
You cut me open
Zo doe ik het wel altijd hoor. Lekker gemakkelijk en gaat altijd zonder problemen. Bij mij weten wordt dan ook gewoon allles in de mapPascalS schreef:de buffer legen zal (op de acp begin pagina) zal niets helpen
./chache/
verwijderd behalve index.html en .htaccess. En daarmee dus ook de templatebestanden.Re: logo centreren ?!?!
Ow lol, dan deed ik het dus op de lange manier, bedankt!Ger schreef:Zo doe ik het wel altijd hoor. Lekker gemakkelijk en gaat altijd zonder problemen. Bij mij weten wordt dan ook gewoon allles in de mapPascalS schreef:de buffer legen zal (op de acp begin pagina) zal niets helpen./chache/
verwijderd behalve index.html en .htaccess. En daarmee dus ook de templatebestanden.
You cut me open
You cut me open
Ik heb het veranderd in overall_header.html maar het werkt nog niet. Buffer geleegd maar ook dit werkt niet.
Wat doe ik fout? de template vernieuwen in de ACP hoe doe ik dat ?
groetjes
Wat doe ik fout? de template vernieuwen in de ACP hoe doe ik dat ?
groetjes
Beheerderspaneel -> Stijlen -> Templates -> Vernieuwen
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Ik heb het precies zo gedaan maar het logo is nog steeds niet gecentreerd ?!?!?! wat doe ik fout ?
komt het omdat er rechts van mijn logo staat zoeken en uitgebreid zoeken ?
ik wil dat het logo daar gewoon onder door staat.....
alvast bedankt
komt het omdat er rechts van mijn logo staat zoeken en uitgebreid zoeken ?
ik wil dat het logo daar gewoon onder door staat.....
alvast bedankt
Zonder link naar je forum kunnen we niet meekijken...
Ik heb (na 30 minuten zwoegen) alleen een oplossing gevonden die alleen zonder de naam en beschrijving van het forum in de header werkt
Als je dit niet erg vindt zijn hier de codewijzigingen die je moet uitvoeren.
Open
Zoek naar
Vervang dit met
Open
Zoek naar
Vervang met
Als je header nu opeens extra hoog wordt doordat de zoekbalk er onder staat moet je de 
En natuurlijk de template refreshen zoals hierboven staat beschreven.

Open
styles/prosilver/template/overall_header.html
Zoek naar
<div id="site-description">
<h1>{SITENAME}</h1>
<p>{SITE_DESCRIPTION}</p>
<p style="display: none;"><a href="#start_here">{L_SKIP}</a></p>
</div>
<div id="logo"><a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}">{SITE_LOGO_IMG}</a></div>
styles/prosilver/theme/common.css
Zoek naar
#logo {
float: left;
width: auto;
padding: 10px 13px 0 10px;
}
#logo {
text-align: center;
width: 85%;
float: left;
padding: 10px 13px 0 10px;
}
85%
in de laatste codewijziging veranderen naar iets minder 
En natuurlijk de template refreshen zoals hierboven staat beschreven.
Deze oplossing werkt veel beter ; http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 5#p7580935
En 85% is het probleem niet, en de code van Betadevil is incorrect, aangezien het erg doelloos is als je een logo wilt centeren , dat je dan ook dingen "zomaar" verwijderd terwijl dat niet hoeft.
En 85% is het probleem niet, en de code van Betadevil is incorrect, aangezien het erg doelloos is als je een logo wilt centeren , dat je dan ook dingen "zomaar" verwijderd terwijl dat niet hoeft.
Laatst gewijzigd door Derky op 03 nov 2008, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst van Support
Reden: Verplaatst van Support
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Heel apart. ik heb het op de manier van Raimon gedaan en op mijn ene pc krijg ik het logo netjes gecentreerd op het scherm, maar op een andere pc niet. Ik snap er niets meer van ?!!?!?
Van welke browsers/besturingssystemen maak je gebruik op die verschillende PC's dan?
Op beide pc's maak ik gebruik van internet explorer..... dus heel vreemd. Maar wat zien jullie dan als jullie mijn website benaderen ?
Bij mij is het niet gecentreerd (XP Pro, IE7, niets ander bij de hand).
En als ik dan kijk naar de search-div in common.css, dan zie ik zowel een float, een display block en een relative position. Pin me er even niet op vast, maar volgens mij moet die float weg. Als je het boven je logo wil (zo begrijp ik het tenminste), dan moet je het niet ernaast gaan plaatsen
Vervolgens moet je nog even met de marges van je relatieve positie spelen om het juist te plaatsen en dan ben je klaar.
En als ik dan kijk naar de search-div in common.css, dan zie ik zowel een float, een display block en een relative position. Pin me er even niet op vast, maar volgens mij moet die float weg. Als je het boven je logo wil (zo begrijp ik het tenminste), dan moet je het niet ernaast gaan plaatsen

Vervolgens moet je nog even met de marges van je relatieve positie spelen om het juist te plaatsen en dan ben je klaar.
Ehhh ik heb die search er helemaal niet naast gezet hoor.. heb gewoon phpbb3 geinstalleerd en via de acp het logo toegevoegd en toen kwam het er uit te zien zoals het nu is ....
Waar moet ik de float weghalen ? in common.css ? waar precies ?
alvast bedankt
Waar moet ik de float weghalen ? in common.css ? waar precies ?
alvast bedankt
In common.css zie je staan:
Maak daarvan:
Dan staat het waarschijnlijk nog niet helemaal naar wens, aangezien je logo dan ook wat opschuift. Met de waarden achter margin-top en margin-right kun je dat goed zetten. (gewoon even mee spelen, je ziet meteen wat het doet en dan snap je ook waar je mee bezig bent, da's handiger voor de toekomst)
#search-box {
color: #FFFFFF;
position: relative;
margin-top: 30px;
margin-right: 5px;
display: block;
float: right;
text-align: right;
white-space: nowrap; /* For Opera */
}