backup ????

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Kevin
Contacteer:

Re: backup ????

Bericht door Kevin » 05 nov 2008, 15:53

in bigdump.php iets lager dan de backupnaam tussen de haakjes ;)

"latin1" moet dus worden "utf8"
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

popmart

Bericht door popmart » 05 nov 2008, 15:56

ok veranderd in $db_connection_charset = 'utf8';
gesaved geupload uitgevoerd maar nog steeds niets ?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 05 nov 2008, 16:00

Eventjes bij het begin beginnen dan weer.

Je hebt de bestanden van je oude host in je root gedowload en in de root/ftp van je nieuwe host gezet ?

Een nieuwe lege database aanmaken in phpmyadmin of hoe dan ook?

Dan plaats je dus met bigdump je sql backup terug en samen met de bestanden zou je dit oude forum moeten opleveren.

Het lijkt er heel evntjes op dat je met een backup sql van een nieuwe installatie bezig bent, of het in de verkeerde database terug plaatst.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

popmart

Bericht door popmart » 05 nov 2008, 16:16

nee ik heb al mijn files van mijn forum phpbb 3.00 gedownload via ftp naar mijn pc. ik deed dit omdat ik mijn site ging verhuizen naar een andere betalalende server. Ik had ondertussen ook al 3 backups gemaakt. Bij mijn nieuwe server heb ik een phpbb forum 3.00 geinstaleerd. Al die files die ik op mijn pc heb staan dat heb ik maar gedaan uit voorzorg, net zoals ik 3 backups heb gemaakt om toch maar geen fouten te hebben :shock:

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 05 nov 2008, 17:49

Probeer het is opnieuw desnoods maak je even een map genaamd "forum" aan in je root waar je opnieuw gaat beginnen.
Plaats alle bestanden van je vorige host via de ftp in die map. Daarna maak je via mql een nieuwe database aan, die inloggegevens verander je dan in config.php zodat het forum contact kan maken met de database.
Als je dit gedaan hebt en je zou surfen naar www.nylonvrienden.com/forum dan zou je een error moeten krijgen, iets in de trand van "tabel ...... doesn't excist" geen nood dat hoort zo natuurlijk omdat we in die database nog niks geplaatst hebben.

Nu zou het verhaal bigdump moeten gaan uitvoeren om die sql backup, en let wel de meest recente backup van de sql van je vorige hosting. Natuurlijk even de database instelllingen veranderen in bigdump.php en importeren maar.

Dit is de normale procedure, en zo werkt het dus ook normaal gesprokken. Een nieuwe installatie van phpbb3 is dus helemaal niet nodig. Mochten er mods zijn geinstalleerd dan zullen die sowieso niet werken met een verse install.
Afbeelding

popmart

Bericht door popmart » 05 nov 2008, 17:59

ok kevin bedankt zal het eens proberen, hopelijk lukt het en geraak ik er wijs uit, dit bv is al bijna chinees voor mij " mql een nieuwe database aan" :shock:

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 05 nov 2008, 18:03

Via je hostingpanel waar je dus allerlei instellingen voor je domein kan doen staat vaak een link "database beheer" of iets van "sql beheer" daar kun je dus een database aanmaken, om het makkelijk te houden zou ik gelijk de naam wat korter houden ;)
Afbeelding

popmart

Bericht door popmart » 05 nov 2008, 22:15

Kevin honderduizend maal bedankt, de site staat er terug op en heb een hoop bijgeleerd...............ge zijt een genie zeggen ze hier in Vlaanderen :bier:

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 05 nov 2008, 22:59

:oops: graag gedaan hoor.
Afbeelding

popmart

Bericht door popmart » 05 nov 2008, 23:12

Het mag gezegd worden, wat jullie hier verrichten zijn wonderen voor leken zoals wij................altijd een antwoord klaar, goeie raad, een woord RESPECT

Gesloten