Bug activeren account geeft banned account

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
DTP2
Contacteer:

Bug activeren account geeft banned account

Bericht door DTP2 » 21 okt 2008, 17:42

http://forum.grafischforum.nl
phpBB versie: 3.0.1

Beste,

Sinds een tijd wordt mijn forum overspoeld met valse inschrijvingen en heb ik het activeren van de accounts via mij laten lopen. Ik ontvang dan netjes een mail met een link controleer gebruikersgegevens en een link met activeer account.

Ik heb dus netjes alle ip-adressen gecheckt of die uit Nederland of België afkomstig waren en zo ja op de link activeren geklikt.Nu blijkt dat die accounts helemaal niet geactiveerd zijn, maar krijgen de mensen de melding dat ze gebanned zijn. Naar het zich laat aanzien staan die mensen wel degelijk bij de gebruikers, maar kunnen zij gewoon niet inloggen.

Hoe kan ik die accounts weer un-bannen? Zit daar een optie voor in het gebruikerspaneel?

Zou iemand mij daar z.s.m. mee kunnen helpen of van een antwoord kunnen voorzien? Bij voorbaat hartelijk dank voor de moeite.

Jim
Contacteer:

Re: Bug activeren account geeft banned account

Bericht door Jim » 21 okt 2008, 18:42

Ik ben ook gebanned op je forum, en het grappige is, dat ik niet eens ingelogt ben. ^^
Heb je toevallig de Anonymous user een ban gegeven? :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

DTP2
Contacteer:

Bericht door DTP2 » 21 okt 2008, 18:47

:oops: uhmm, is dat stom?

Ja, die stond op mijn banlijst ja. Dat is er alvast 1 verholpen.
Kun je me toevallig ook verder helpen?

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 21 okt 2008, 19:03

De Anonymous gebruiker is de gebruiker die als "Gast" gezien word. Dus als je die bijvoorbeeld een ban geeft hebben alle niet ingelogde gebruikers op je forum een ban, verwijder je deze gebruiker kunnen alle gasten niet meer op je forum komen etc.

Heeft dit ook je andere probleem opgelost? :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

DTP2
Contacteer:

Bericht door DTP2 » 21 okt 2008, 19:07

Weet ik nog niet. Ik word overstelpt met berichten van mensen die er niet meer op konden komen, maar heb er met geeneen direct contact die in mijn "ongelukkige handmatige activatieperiode" valt. Ik ga proberen daar achter te komen.

Gesloten