Massa PB?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
barto
Contacteer:

Massa PB?

Bericht door barto » 05 okt 2008, 16:41

• Adres van je forum: http://www.bartvdploeg.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: -
    Wanneer ontstond het probleem? -
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? -
    Wat is het probleem?
Hallo,

Ik wil graag iedereen die zich geregistreerd heeft op mijn forum een PB'tje sturen, maar ik heb geen idee hoe ik dat kan doen zonder eerst alle gebruikersnamen te kopiëren en plakken. Hetgeen wat ik dus eigenlijk wil is een massamail sturen maar dan via de PB functie. Is dit mogelijk en hoe?

Alvast bedankt,
Verplaatst naar 3.0 Mods.
- Bee

Johan

Re: Massa PB?

Bericht door Johan » 05 okt 2008, 18:49

Je kan doen:

Beheerderspaneel --> tabblad 'Gebruikers en Groepen' --> links in menu 'Groepsbeheer' --> 'Geregistreerde gebruikers' --> 'Instellingen' --> 'Groep kan privéberichten ontvangen' aanvinken --> PB maken en rechtsboven selecteer de groep 'Geregistreerde gebruikers' --> Sturen maar! :idea:

Je kan deze functie na gebruik beter weer uitvinken, anders kan elke gebruiker zoiets doen.. :mrgreen:
Voormalig Support Teamlid

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 05 okt 2008, 19:13

JohanG schreef:Je kan deze functie na gebruik beter weer uitvinken, anders kan elke gebruiker zoiets doen.. :mrgreen:
Je kan ook gewoon in plaats van de groep "Geregistreerde gebruikers", de groep "Beheerders" aanklikken. Dan kunnen enkel beheerder het en de normale gebruikers van je forum niet. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Johan

Bericht door Johan » 06 okt 2008, 16:57

Dan kan de groep 'Geregistreerde gebruikers' nog steeds geen PB ontvangen.. :ugeek:

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 06 okt 2008, 18:46

JohanG schreef:Dan kan de groep 'Geregistreerde gebruikers' nog steeds geen PB ontvangen.. :ugeek:
Sorry, verkeerd gelezen. :oops:
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 06 okt 2008, 21:29

Je zal ook in de groep eigenschappen moeten aanvinken dat de groep prive berichten kan ontvangen. Zie tablad "beheer groepen" en kijk bij instellingen van de groep geregistreerde gebruikers.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Johan

Bericht door Johan » 07 okt 2008, 06:49

kevin1979 schreef:Je zal ook in de groep eigenschappen moeten aanvinken dat de groep prive berichten kan ontvangen. Zie tablad "beheer groepen" en kijk bij instellingen van de groep geregistreerde gebruikers.
Het zou aan mij kunnen liggen natuurlijk, maar..
JohanG schreef:Je kan doen:

Beheerderspaneel --> tabblad 'Gebruikers en Groepen' --> links in menu 'Groepsbeheer' --> 'Geregistreerde gebruikers' --> 'Instellingen' --> 'Groep kan privéberichten ontvangen' aanvinken --> PB maken en rechtsboven selecteer de groep 'Geregistreerde gebruikers' --> Sturen maar! :idea:

Je kan deze functie na gebruik beter weer uitvinken, anders kan elke gebruiker zoiets doen.. :mrgreen:
:?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 07 okt 2008, 07:00

nee want je stelt alleen bij de beheerders in dat ze pm mogen sturen aan groepen, dan kan niemand het gebruiken behalve beheerders.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Johan

Bericht door Johan » 07 okt 2008, 15:23

Helaas, die optie is er niet. Het gaat om de optie 'Kan privéberichten ontvangen'. En de beheerders hoeven ze niet te ontvangen. :ugeek:

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 07 okt 2008, 15:33

kevin1979 schreef:nee want je stelt alleen bij de beheerders in dat ze pm mogen sturen aan groepen, dan kan niemand het gebruiken behalve beheerders.

Ben ik gek zeker, heb het gisteren nog voor alle groepen ingevuld op mijn forum. Nu is het dus zo dat alleen beheerders een pm kunnen versturen en aan welke groep dan ook. gebruikers, moderators, sponsors kunnen dat niet bij mij.
Afbeelding

Johan

Bericht door Johan » 07 okt 2008, 15:58

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 07 okt 2008, 16:02

..
Laatst gewijzigd door Kevin op 09 okt 2008, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Johan

Bericht door Johan » 07 okt 2008, 16:44

kevin1979 schreef:niet daar nee, het tablad groepen en dan groepspermissies uit mijn hoofd :roll:
1. Ja dat klopt, dat zit daar.. en niet:
kevin1979 schreef:Je zal ook in de groep eigenschappen moeten aanvinken dat de groep prive berichten kan ontvangen. Zie tablad "beheer groepen" en kijk bij instellingen van de groep geregistreerde gebruikers.
2. Die :roll: is nergens voor nodig als je ongelijk hebt. :roll:

Bee

Bericht door Bee » 09 okt 2008, 20:06

Onzinberichten verwijderd. Mede namens Derky, on-topic blijven!
... Maar ik modereer (nog) niet.

Plaats reactie