Beste PHPBBérs ik ben een tijdje bezig geweest met het bouwen van een nieuw forum deze bevat nu iets van 50 mods. Maar ik wil dus nu op een bestaand phpbb3 forum de gebruikers, berichten en forums overzetten. Van mijn oude phpbb 2 forum.
Echter weet ik de procedure vanaf install om een phpbb2 omtezetten. Maar omdat ik op gemak een andere forum heb gebouwd wou ik dat dus pas later doen. Ik heb de database tabellen bekeken van de phpbb2 en 3 maar komen niet helemaal overeen.
Hoe krijg ik mijn oude data over naar het nieuwe.
Forum omzetten naar versie 3
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Forum omzetten naar versie 3
versie 3 instaleren naast 2 en daarna via het zelfde installatie menu kiezen voor converteren, dan zijn alles berichten, gebruikers en forum overgezet. De modificaties zul je verliezen en dus voor phpbb3 opnieuw moeten doen.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Heb in phpbb3 maar even de install folder terug gezet en dat voor converteren gekozen lijkt allemaal goed tegaan ben nu alleen nog in het admin paneel de zoek index aan het indexeren. Ben benieuwt.
Dus even voor de goede orde ik had een phpbb3 al helemaal opgebouwd met uch mods.
Dus even voor de goede orde ik had een phpbb3 al helemaal opgebouwd met uch mods.
Dan ben je zo klaar
de mods zijn vaak het meeste werk.

ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Conversie is goed gelukt. Hoef alleen nog het nieuwe album vol te pompen de downloads en de permissies.
De database tabellen van de verjaardag mod heeft hij ook mee gepakt. Veders moet ik de gebruikers nog even vragen om voor de garage en extra profiel velden hoe instellingen goed tezetten. Dan zal ik het forum ergens volgende week live zetten.
Gr Paul
De database tabellen van de verjaardag mod heeft hij ook mee gepakt. Veders moet ik de gebruikers nog even vragen om voor de garage en extra profiel velden hoe instellingen goed tezetten. Dan zal ik het forum ergens volgende week live zetten.
Gr Paul
Ik weet niet hoeveel foto's je in het album hebt maar als je converteer naar de Gallery MOD van flying bits moet je even opletten want die was nog niet getest met heel veel albums+foto's. 
(PHP)Laadtijd van 1 minuut 30 om 1 foto naar een ander album te verplaatsen en voor de album index 4/5 sec.
Stats: +13000 foto's
Pers. albums: 750
Openb. albums: 80
Had nickvergessen hierover gesproken en hij kwam toen even kijken
en schrok ervan.
En hij heeft het nu al veel sneller gemaakt in z'n SVN maar er is (nog) geen nieuwe versie uit na 0.4.0-RC2.
Dus dat moet je misschien ook even testen eerst.

(PHP)Laadtijd van 1 minuut 30 om 1 foto naar een ander album te verplaatsen en voor de album index 4/5 sec.

Stats: +13000 foto's
Pers. albums: 750
Openb. albums: 80
Had nickvergessen hierover gesproken en hij kwam toen even kijken

En hij heeft het nu al veel sneller gemaakt in z'n SVN maar er is (nog) geen nieuwe versie uit na 0.4.0-RC2.
Dus dat moet je misschien ook even testen eerst.