Hulp Bij forum opzetten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Leechie

Hulp Bij forum opzetten

Bericht door Leechie » 22 sep 2008, 12:27

Hallo beste forumleden,

Ik heb een website over Windows Vista. Harstikke leuk vrij veel bezoekers.
Dus ook veel vragen en zo dacht ik dus laat ik eens een forum opzetten.
Het installeren is gelukt maar nu nog het opzetten.
Ben al een paar dagen bezig maar het lukt me maar niet. Is er misschien iemand die me daar mee zou willen helpen. :roll:

Het adres van het forum is dit: http://www.vista-helpdesk.nl/forum
..

lifeguard
Contacteer:

Re: Hulp Bij forum opzetten

Bericht door lifeguard » 22 sep 2008, 12:39

Opzetten?
Hij staat er toch?
Wees is duidelijker.
En als je mensen zoekt om mee te helpen als mod admin of iets, zit je hier niet goed.
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Mid

Bericht door Mid » 22 sep 2008, 15:28

Hij/zij weet kennelijk niet, dat er eerst een categorie moet worden aangemaakt en dan daarin een forum, want het is er leeg.

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 22 sep 2008, 15:29

Kan ik niet zien of die leeg is, aangezien het forum is gesloten.

Als TS nu eens duidelijk verteld wat die met opzetten bedoeld, en waar het misgaat is wat makkelijker helpen.
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Leechie

Bericht door Leechie » 22 sep 2008, 16:30

Het probleem is dus wat Mid zei. Ik weet niet hoe ik het forum configureer.
Ik kom daar niet uit. Maar ik het nu weer proberen.

Ik zal nu dus eerst een categorie aanmaken. Eens kijken of het me nu wel beter af gaat.

Vraag:
Ik heb een bridge tussen het forum en de site. Die bridge heeft van mijn reeds aangemelde mensen een gast gemaakt. Kan ik ze terugzetten op een of andere manier naar gewone reguliere gebruikers?

Mid

Bericht door Mid » 22 sep 2008, 17:18

Je kunt hen alsnog omzetten naar de groep Geregistreerde gebruikers via het beheerderspaneel.

Lucas

Bericht door Lucas » 22 sep 2008, 18:29

Omdat je een bridge gebruikt, kunnen we je waarschijnlijk niet volledig helpen. Als er fouten zijn ontstaan na de koppeling, zou ik even op de site van de bridge kijken. ^^

Bee

Bericht door Bee » 22 sep 2008, 19:14

Mid schreef:Hij/zij weet kennelijk niet, dat er eerst een categorie moet worden aangemaakt en dan daarin een forum, want het is er leeg.
Forums hoeven bij phpBB 3 niet onder een categorie te staan, je kan ook forums direct als hoofd plaatsen.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Mid

Bericht door Mid » 22 sep 2008, 23:27

Ja, maar dat is toch zeer ongebruikelijk, zeker gezien de bedoeling van het forum. ;) Over Vista raak je nooit uitgepraat.....

Lucas

Bericht door Lucas » 22 sep 2008, 23:51

Het is niet aan ons om een indeling te bepalen. :) We kunnen wel helpen met het helpen een bepaalde indeling voor elkaar te krijgen.

Leechie

Bericht door Leechie » 23 sep 2008, 11:38

Nou tot nu toe is het redelijk gelukt. Ik heb nog een vraagje over het opzetten van een nieuw zeg maar gedeelte.
Je hebt nu het gedeelte wat heet forum en daarin staan drie onderdelen. Mededelingen, Vista problemen en Vista Discussie.

Hoe kan ik van de "mededelingen" een apart forum (gedeelte) maken? zoals bij het phpbb forum. Daar heb je het forum 3.0, 2.0 en overige. Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg.

En hoe kan ik een verhaaltje maken op de "index" pagina van het forum zoiets als: welkom op het vista forum enz enz

Alvast bedankt voor de genomen moeite!

Gesloten