Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
duikertje
-
Contacteer:
Bericht
door duikertje » 17 sep 2008, 13:08
- Adres van je forum: http://www.duikernikkers.be/phpBB3/index.php
Event. modificaties op je forum: neen
Wanneer ontstond het probleem? update onmogelijk
phpBB versie: 3.0.1
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? neen
Wat is het probleem?
Ik heb de update instructies van 3.0.1 naar 3.0.2 letterlijk opgevolgd;
Introductie pagina: ok
Versiecontrole, update database: ok
Controleer bestanden, na 46 van de 122? bestanden het volgende bericht:
Algemene fout
De bijgewerkte bestanden zijn incompleet. Gelieve de beheerder of webmaster te contacteren..
Iemand een idee?
Met dank,
Yvan
..
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 17 sep 2008, 13:43
Beste,
Bij mij is zojuist het zelfde probleem voorgekomen. Ik ben er al heel de morgen meebezig maar kom er niet uit. Ik hoop dat iemand een oplossing voor ons heeft;)
Met vriendelijke groet David
Op zoek naar een vertaling voor je extensie?
vertalingen
-
Jim
-
Contacteer:
Bericht
door Jim » 17 sep 2008, 15:33
Klopt, de bestanden die phpBB.nl bied schijnen corrupt te zijn merk ik ook na een test met meerdere forums.
Probeer de updatebestanden van phpBB.com te downloaden. Deze werken helaas niet de nederlandse taalbestanden bij, dat zou je dan handmatig moeten doen.

-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 17 sep 2008, 15:38
Oke, das wel vervelend. Heb er niet zo gek veel verstand van namelijk. Dat bij werken is maar soort van hobby en moet het allemaal nog precies leren. al was ik al redelijk ver alleen met fouten kom ik er zelden uit.(
Maar zou je voor dat ik begin met updaten en dergelijk, misschien kunnen uitleggen hoe ik die bestanden moet bijwerken naar de nederlandse taal. Of dat het wel echt noodzakkelijk is die bestanden bij te werken?
Groet David
vertalingen
-
Jim
-
Contacteer:
Bericht
door Jim » 17 sep 2008, 15:42
Echt noodzakelijk is het niet. Volgens mij zijn er niet gek veel wijzigingen geweest en je forum kan draaien zonder die edit. Alleen kan je heel af en toe eens een zinnetje fout zijn staan.

-
duikertje
-
Contacteer:
Bericht
door duikertje » 17 sep 2008, 15:47
Dan laat ik het voorlopig zo maar en blijf bij 3.0.1 totdat er een fix uitkomt. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!
Met vriendelijke groet,
Yvan
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 17 sep 2008, 15:52
Oke, ook namens mij bedankt voor je snelle reactie. Ik overleg nog even met me crew wat we gaan doen. Of we wachten op de fix of dat we toch de versie van .com nemen. Maar goed ik ben in iedergeval weer iets wijzer bedankt

vertalingen
-
Louwrens
-
Contacteer:
Bericht
door Louwrens » 28 sep 2008, 20:46
Al enig idee of er een correctie uitkomt in deze update?
En waarom staat deze update nog op de site als deze fout is?
-
Bee
Bericht
door Bee » 28 sep 2008, 21:40
Je zal toch eerst 3.0.2 moeten installeren als je de automatische update naar 3.0.3 wil gebruiken. Alleen met het overschrijven van bestanden zou je 3.0.2 kunnen overslaan.
Voorlopig is 3.0.3 er echter nog niet.
... Maar ik modereer (nog) niet.
-
Louwrens
-
Contacteer:
Bericht
door Louwrens » 28 sep 2008, 22:03
Bee schreef:Je zal toch eerst 3.0.2 moeten installeren als je de automatische update naar 3.0.3 wil gebruiken. Alleen met het overschrijven van bestanden zou je 3.0.2 kunnen overslaan.
Voorlopig is 3.0.3 er echter nog niet.
Misschien moet je eerst het draadje even lezen.
Ik reageerde met de vraag wanneer er een goede update kwam van 3.0.1 naar 3.0.2. De mensen in dit draadje reageren op een fout in deze update. En deze fout zit er nog steeds in zo concludeerde ik gisteren.
Dus was ik benieuwd of deze update nog gecorrigeerd gaat worden.
-
Bee
Bericht
door Bee » 28 sep 2008, 22:11
Er is toch een oplossing gegeven? Je kan gewoon de update van phpBB.com downloaden.
Als je geen aanpassingen hebt geinstalleerd op je forum kan je daarna gewoon het losse taalpakket Nederlands over de oude bestanden uploaden. Als je dat wel hebt is het wat lastiger, maar nog steeds niet volledig onoplosbaar.
Ga er in ieder geval niet van uit dat de downloads hier worden bijgewerkt voor 3.0.3, daarvoor zitten de beheerders te krap in de tijd.
... Maar ik modereer (nog) niet.
-
pa.do
Bericht
door pa.do » 28 sep 2008, 22:37
Volgens mij kun je beter de corrupte update 3.0.2 verwijderen en direct verwijzen naar de .com site. Anders trappen anderen ook in die val.

-
Lucas
Bericht
door Lucas » 29 sep 2008, 09:00
Ik kijk er vanmiddag even naar.
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 30 sep 2008, 16:30
Lucas schreef:Ik kijk er vanmiddag even naar.
Heeey, heb je nog kunnen kijken?? Ik ga dan denk ik toch maar de update van .com nemen. Als de 3.0.3 komt kan hem teminste zonder problemen terug zetten;) weet iemand toevallig ook de link van de automatische update naar 3.0.2 van de .com site!
vertalingen
-
Jim
-
Contacteer:
Bericht
door Jim » 30 sep 2008, 16:36
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 01 okt 2008, 18:22
He verdraait:( zelfs hier heb ik problemen mee, zie her onder de fout melding, op 1 of andere manier kan die bepaalde bestande niet samenvoegen! Wie weet er raad of wie wil me even bijstaan!!
Probleem bestanden
De volgende bestanden zijn aangepast en vertegenwoordigen niet de originele bestanden van de oude versie. phpBB ziet dat deze bestanden problemen veroorzaken als er geprobeerd wordt om ze samen te voegen. Onderzoek de problemen en probeer ze handmatig te verhelpen of ga verder met het bijwerken door de voorkeurs samenvoegmethode te kiezen. Als je de problemen handmatig oplost, controleer de bestanden dan nog een keer nadat je ze aangepast hebt. Je kunt een keuze maken tussen de voorkeurs samenvoegmethode van elk bestand. De eerste zal resulteren in een bestand waar de lijnen, van het oude bestand, die problemen geven worden verwijderd, de andere methode zal resulteren in de verwijdering van de veranderingen in het nieuwe bestand.
adm/
index.php
Aantal problemen: 2 [ Laat verschillen/problemen zien ] Voeg niet samen - gebruik nieuw bestand [Laat resulterend bestand zien] Voeg verschillen samen en gebruik nieuw bestand voor het probleemgevende deel [Laat resulterend bestand zien] Voeg verschillen samen en gebruik aangepaste code in het probleemgevende deel [Laat resulterend bestand zien]
vertalingen