Foutmelding tijdens installatie
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Foutmelding tijdens installatie
probeer eens de config generator te gebruiken
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
Onzin, als je phpBB3 nog moet gaan installeren hoort config.php leeg te zijn, zo ook bij een conversie. Totdat de conversie is afgerond is het geen probleem en volstrekt normaal dat config.php leeg is. 

Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Oke, ik snap dat de config altijd leeg is, nu kwam ik dit tegen om te doen:
Ik kom tot stap 4, verder niet,dringt niet tot mij door...
Mappen schrijfbaar maken
Je moet de volgende mappen/bestanden in phpBB3 schrijfbaar maken (CHMODden):
./cache
./files
./store
./images/avatars/upload/ (optioneel, om avatars te uploaden)
./config.php (optioneel, toch sterk aan te raden, om configuratie te schrijven)
Hierbij gebruik je een FTP Programma of andere bestandsbeheersoftware. Hieronder een voorbeeld met SmartFTP Client.
Stap 1 - Open SmartFTP Client en log in op uw FTP-account.
Stap 2 - Upload de files van phpBB 3.x
Stap 3 - Ga de folders af, die hierboven staan.
Stap 4 - Klik rechtermuisknop op de map of het bestand, en ga naar Properties / CHMOD
Stap 5 - Typ, zoals hieronder weergegeven, deze code in: 0777 (gebruik voor config.php: 0666)
Stap 6 - Klik op OK, en herhaal dit vanaf stap 4 bij alle mappen en bestanden, hierboven weergegeven.
Ik kom tot stap 4, verder niet,dringt niet tot mij door...
Ik ben maar wat blij met "pnpBB.nl'' Mijn engels is knudde, no good.
-
Als je PhpBB 3 installeert, gaat hij controleren of je alles op de server hebt. Ook controleert hij dan of je het een en ander heb gechmod. Als je niet wat dat is, dan zal ik nog even verder in de wiki kijken.
Config.php moet dus Chmod 777 hebben.
De vraag aan jou:
Heeft config.php chmod 777? Zoniet, maak hem naar 777 en voer de install opnieuw uit.
Als ie het dan niet doet, ff een nieuw pakket downloaden van de phpbb nl site.
Dan weer alles uploaden en de install opnieuw uitvoeren! (en de benodigde bestanden te chmodden)
Graag gedaan!
Lars
Config.php moet dus Chmod 777 hebben.
De vraag aan jou:
Heeft config.php chmod 777? Zoniet, maak hem naar 777 en voer de install opnieuw uit.
Als ie het dan niet doet, ff een nieuw pakket downloaden van de phpbb nl site.
Dan weer alles uploaden en de install opnieuw uitvoeren! (en de benodigde bestanden te chmodden)
Graag gedaan!
Lars
Support alleen via het Forum, niet via PM, Mail, of sites.
Funiest topic uit de PhpBB.nl geschiedenis!: hier
Hier snap ik het niet meer: chmodden waarmee en hoe, hoe ziet dat er uit.....Zonder jullie kom ik er niet uit, bedankt voor alle hulp.(en de benodigde bestanden te chmodden)
-
Goed, ik leg het je uit.
Heb je een Online of Offline ftp programma (op internet of op je pc)
Dan. Als je File Zilla hebt, (offline) klik je met rechtermuis op het bestand, dan Bestands Attributen, en dan klik je bij Nummerieke waarde 777 in. Dit kan zowel bij bestanden en mappen.
Als je naar je install gaat,
Dan staat daar ergens (kan bij volgende stap zijn!!!) de volgende bestanden moeten 777 hebben (ofzo!) (dit komt uit mijn geheugen!)
. Dus dan ga je naar dat bestand, en klik je met rechtermuis, bestandsattributen (of chmod) en tik je bij nummeriekewaarde (filezilla) 777 in.
Snap je het?
(Dit is m'n duidelijkste en langste uitleg ooit!)
Lars
Dan. Als je File Zilla hebt, (offline) klik je met rechtermuis op het bestand, dan Bestands Attributen, en dan klik je bij Nummerieke waarde 777 in. Dit kan zowel bij bestanden en mappen.
Als je naar je install gaat,
http://JOUWSITEURL.nl/forum/install/index.php
Dan staat daar ergens (kan bij volgende stap zijn!!!) de volgende bestanden moeten 777 hebben (ofzo!) (dit komt uit mijn geheugen!)
[color=red]config.php[/color]
[color=white]nog een ander bedstand of map[/color]
[color=blue]images/avatars/upload[/color]
. Dus dan ga je naar dat bestand, en klik je met rechtermuis, bestandsattributen (of chmod) en tik je bij nummeriekewaarde (filezilla) 777 in.
Snap je het?
Lars
larsisgoed9 schreef:Goed, ik leg het je uit.
Als je naar je install gaat,http://JOUWSITEURL.nl/forum/install/index.php
[color=red]config.php[/color]
[color=white]nog een ander bedstand of map[/color]
[color=blue]images/avatars/upload[/color]
Snap je het?
Lars
Ja nu gaan er

Ik ga maar eerst een schone 3 uploaden. Tot zever geweldig bedankt en voor verder

-
Graag gedaan!, daar is dit forum toch voor?
P.S. Waar gaat je site over?
Lars
Lars
Dit is de site: http://www.einzelgangers.eu/forum/ Deze moet dan uiteindelijk phbb3 worden, met wat kleuren die de homepage aan het begin ook heeft, als dat kan.larsisgoed9 schreef:Graag gedaan!, daar is dit forum toch voor?
Lars
Dit is de hompage: http://www.einzelgangers.eu/index.htm. Ik probeer mijn gedachten een beetje viritueel te maken

Het is dat je het vroeg

Gr.
Als het probleem is opgelost is het niet de bedoeling dat het topic off-topic verder gaat. De discussie kan dan via privébericht verdergevoerd worden.
... Maar ik modereer (nog) niet.
Oke, Bee.Bee schreef:Als het probleem is opgelost is het niet de bedoeling dat het topic off-topic verder gaat. De discussie kan dan via privébericht verdergevoerd worden.
Ik snap je, is ook niet de bedoeling om off-topic te zijn.
Ik bedank jullie voor de tijd en geduld om mij te helpen.....Maar het licht is bij mij even uit, krijg het niet voor-elkaar

Nogmaals bedankt voor het geduld en de hulp!
Gr einzel.
Neem er gewoon rustig de tijd voor, lees het gewoon af en toe opnieuw door en dan gewoon proberen om te installeren, stap voor stap. Gewoon niet haasten. Kom je er na een stap niet uit, dan vraag je het even hier op het forum, waardoor je weer verder komt. Het gaat je best lukken!