Forum is er niet, in de permissies wel

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Jeroen

Forum is er niet, in de permissies wel

Bericht door Jeroen » 03 sep 2008, 15:20

• Adres van je forum: http://www.shusui-koi.nl/forum/index.php
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? vandaag
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Ik ben een vriend aan het helpen met zijn forum, maar we hebben iets raars ontdekt.
Als je kijkt bij "Ideeënbus" en "Leuke links" zie je aan het icoontje dat er nog een subforum inzit. Maar als je in het forum gaat kijken is er geen subforum. Dus ik kijken in het ACP waar je forums kan toevoegen enzo, en ik zie daar helemaal geeneen subforum in Ideeënbus of leuke links. Toen ging ik bij de permissies kijken, en daar staan ze nog gewoon tussen! Ook als je een topic wilt verplaatsen krijg je zo'n uitklaplijstje met alle fora, en daar staan ze ook tussen! Ik kan ze dus ook niet verwijderen omdat ze er gewoon echt niet tussen staan.

Erg raar, hoop dat jullie ons kunnen helpen! :)
Jeroen

Pascal
Contacteer:

Re: Forum is er niet, in de permissies wel

Bericht door Pascal » 03 sep 2008, 15:26

Welke permissies heb je gecheckt? forum permissies? ook de gebruikers permissies?
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open

Jeroen

Bericht door Jeroen » 03 sep 2008, 15:29

Maar de permissies kunnen toch niet zo ingesteld zijn dat de fora zelfs onder het tabje "FORUMS" niet zichtbaar zijn? :|
Jeroen

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 03 sep 2008, 15:37

wel hoor, ieder forum kan door forum permissies anders bekeken worden, maar als je de fora onder de catagorie dezelfde permissies geeft als die erboven hoort niets raars te zijn..
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open

Coen

Bericht door Coen » 03 sep 2008, 16:01

PascalS schreef:wel hoor, ieder forum kan door forum permissies anders bekeken worden, maar als je de fora onder de catagorie dezelfde permissies geeft als die erboven hoort niets raars te zijn..
Nee hoor, aangezien het hier lijkt te gaan over de forums binnen het Administratiepaneel! Daar zijn ze altijd zichtbaar, hoe de permissies ook staan. Enkel op de pagina's buiten het Administratiepaneel kunnen de permissies invloed hebben op de zichtbaarheid van de forums.

Het is ook niet zo dat het aan de permissies zal liggen, dat het icoontje voor aanwezige subforums aanwezig is, maar dat het subforum zelf onzichtbaar is. Net zoiets als tegen een klein kindje zeggen dat daar een lolly ligt, maar daar mag ze beslist niet aankomen. Waarom zou je het doen, als diegene er toch niks mee mag doen? ;)

Je kunt dit zelf prima controleren door met de account in te loggen van de allereerste gebruiker, de 'owner' zoals die ookwel genoemd word. Zolang deze nog steeds 'owner' is, zal hij alles zien in het Administratiepaneel en deze ook kunnen verwijderen.
Pietje15 schreef:Toen ging ik bij de permissies kijken, en daar staan ze nog gewoon tussen! Ook als je een topic wilt verplaatsen krijg je zo'n uitklaplijstje met alle fora, en daar staan ze ook tussen! Ik kan ze dus ook niet verwijderen omdat ze er gewoon echt niet tussen staan.
Daar zie je forums tussen staan, maar wat voor naam hebben ze dan? Zijn het lege vlakjes of iets dergelijks? Kun je de permissies voor die forums wel uitschakelen? Dit hoort niet te gebeuren, maar ik heb het vermoeden dat er ergens permissies zijn blijven hangen om een onduidelijke reden.

Zou verder er in moeten duiken, om precies uit te zoeken waar het aan ligt. :)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 03 sep 2008, 17:19

Kijk, deze plaatjes brengen misschien meer duidelijkheid:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de permissies staan ze dus nog wel, maar in het admin paneel bij forums niet! :?
Jeroen

Mid

Bericht door Mid » 03 sep 2008, 18:38

Je zou 2 dingen kunnen proberen, zonder garantie op dé oplossing:
1) Leeg je buffer;
2) Repareer alle tabellen van de database via phpMyAdmin.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 03 sep 2008, 18:55

Mid schreef:1) Leeg je buffer;
Oke, ga ik proberen
Wijziging: Buffer geleegd, geen effect
2) Repareer alle tabellen van de database via phpMyAdmin.
Wow, dit gaat mij even te ver :P
Ik weet wel dat ik een phpMyAdmin heb maar wat is dit precies en wat moet ik daar doen?

En garantie op de oplossing heb je natuurlijk nooit, het is tenslotte een support forum.
Jeroen

Mid

Bericht door Mid » 03 sep 2008, 19:47

Backup maken van de database, daarna in phpMyAdmin alle tabellen selecteren en dan repareren door onderaan te kiezen via het dropdownmenu voor "Repareer tabel". Is niets bijzonders.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 04 sep 2008, 15:50

Ik heb ook de tabellen gerepareerd en nogsteeds een resultaat.
Niet dat het een heel erg probleem is maar ik wil het gewoon weg hebben ;)
Jeroen

Jeroen

Bericht door Jeroen » 05 sep 2008, 15:58

Iemand anders nog een idee?
Jeroen

Mid

Bericht door Mid » 05 sep 2008, 18:45

Als er niet veel bijzonders in die forums staat, zou je de forums kunnen verwijderen, waardoor ook de sub-forums verdwijnen. Je kunt daarna de forums opnieuw aanmaken.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 05 sep 2008, 19:17

Dat was ik vergeten te vertellen, dat heb ik namelijk al gedaan en dan verschuift dat tekentje naar het forum erboven!!! :shock:
Jeroen

Mid

Bericht door Mid » 05 sep 2008, 20:20

Nou, het is echt een raadsel; ik heb de melding nog niet eerder gezien. Als je geen modificaties hebt, dan zou je het forum opnieuw kunnen installeren. Mocht het verschijnsel terugkomen, dan zit het echt in de database en weet je al weer iets meer.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 06 sep 2008, 12:08

Ik ga dat forum vandaag verhuizen naar een nieuw domein dus misschien is het daarna weg.
Jeroen

Gesloten