Vrijgave van TLDs door ICANN
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
- Jan
- Contacteer:
Vrijgave van TLDs door ICANN
Het is de laatste tijd een veelbesproken onderwerp geweest: ICANN is van plan om de aanmaak van nieuwe TLDs veel makkelijker te maken.
Een TLD of domeinextensie is het groepje letters na het laatste punt in een domeinnaam, die van phpBB.nl is bijvoorbeeld ".nl".
Het zou dus mogelijk zijn om ".phpbb" of zelfs ".mijnforum" aan te kopen.
Een veelgehoord tegenargument is dat het een totale chaos zou opleveren; wie zal al die websites nog kunnen onthouden? Tegenwoordig hebben de meeste bedrijven bedrijfnaam.com, als ze allemaal .bedrijfnaam zouden nemen zou het al snel onoverzichtelijk worden.
Wat denken jullie hierover?
(Kom aub niet af met welke jij allemaal wil registreren)
Een TLD of domeinextensie is het groepje letters na het laatste punt in een domeinnaam, die van phpBB.nl is bijvoorbeeld ".nl".
Het zou dus mogelijk zijn om ".phpbb" of zelfs ".mijnforum" aan te kopen.
Een veelgehoord tegenargument is dat het een totale chaos zou opleveren; wie zal al die websites nog kunnen onthouden? Tegenwoordig hebben de meeste bedrijven bedrijfnaam.com, als ze allemaal .bedrijfnaam zouden nemen zou het al snel onoverzichtelijk worden.
Wat denken jullie hierover?
(Kom aub niet af met welke jij allemaal wil registreren)
Re: Vrijgave van TLDs door ICANN
Lijkt me werkelijk niks. Een grote onoverzichtelijke chaos. Dat .bedrijfnaam lijkt me nog geen ramp, maar je krijgt particulieren die de lastigste en moeilijkste dingen gaan maken.
Voormalig Support Teamlid
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
You cut me open
- fulleffect
- Contacteer:
ik ben het niet met johan eens. iedereen wil zo een simpel mogelijke website adres hebben en zal dusniet allemaal moeilijke woorden gebruiken 
ik denk wel dat het een chaos zal worden, het is nu met .nl of .com vrij simpel te onthouden. de vraag is of het dan nog zo zal zijn

ik denk wel dat het een chaos zal worden, het is nu met .nl of .com vrij simpel te onthouden. de vraag is of het dan nog zo zal zijn

.com .nl is toch simpel zat?
You cut me open
You cut me open
- fulleffect
- Contacteer:
maar blijkbaar niet meer genoeg 

Dan maken ze nieuwe, beperkt.
Maar ze vrijgeven?
Natuurlijk is het voor de gewone particulieren en de kleinere bedrijven niet te betalen (€250.000 dacht ik), maar ok.
Maar ze vrijgeven?
Natuurlijk is het voor de gewone particulieren en de kleinere bedrijven niet te betalen (€250.000 dacht ik), maar ok.
- fulleffect
- Contacteer:
dat scheelt dus ook alweer
- Jan
- Contacteer:
Eigenlijk is Google het enige dat dit nog kan tegenhouden, door zulke sites bvb. niet te indexeren of te behandelen zoals eender welke vreemde TLD.
Dan ben je het overzicht volledig kwijt, dus ik vind het geen goed plan.
phpbb.com is voor Engelstaligen
phpbb.nl voor Nederlandstaligen...
Er zit een klein verschil in..namelijk de domeinextentie. Zo weet je precies voor wie wat is. Ook kan je makkelijk doen alsof je ergens bij hoort zonder dat je erbij hoort.
Lucas.vbulletin zou impliceren dat ik iets met vbulletin te maken heb, wat ik niet heb.
phpbb.com is voor Engelstaligen
phpbb.nl voor Nederlandstaligen...
Er zit een klein verschil in..namelijk de domeinextentie. Zo weet je precies voor wie wat is. Ook kan je makkelijk doen alsof je ergens bij hoort zonder dat je erbij hoort.
Lucas.vbulletin zou impliceren dat ik iets met vbulletin te maken heb, wat ik niet heb.
Het lijkt me ook totaal overbodig en ongewenst. Zoals Lucas al meldt bijvoorbeeld: als ik nu eens www.swordfactsbenelux.phpbb zou registreren? Dat zou nergens op slaan, en phpBB zit er niet op te wachten dat ik die ga misbruiken. Wat zullen ze dus doen? Om te voorkomen dat dit soort eikels hun slag slaan, zelf maar .phpbb registreren. Kost een klap geld wat nooit iets op zal leveren.
Wat wel een mogelijkheid zou zijn, waar enigszins iets voor te zeggen valt, is dat ik www.forums.swordfactsbenelux zou registreren. Maar wie zit daar nu op te wachten? Wat is daar gemakkelijker of duidelijker aan dan forums.swordfactsbenelux.nl of www.swordfactsbenelux.nl/forums? Niets, als je het mij vraagt.
Wat wel een mogelijkheid zou zijn, waar enigszins iets voor te zeggen valt, is dat ik www.forums.swordfactsbenelux zou registreren. Maar wie zit daar nu op te wachten? Wat is daar gemakkelijker of duidelijker aan dan forums.swordfactsbenelux.nl of www.swordfactsbenelux.nl/forums? Niets, als je het mij vraagt.
De domein markt word dus compleet opengegooid. Opzich niet zo slecht, want nu zijn er mensen die extreem veel geld verdienen aan domein namen opkopen, opzich allemaal goed, maar de kwaliteit van het www gaat er toch mee naar beneden. Dus opzich ben ik wel ervoor, het zal ook meteen domeinnamen goedkoper maken lijkt me, aangezien, iemand www.mijnnaam.xxxxx kan nemen als het bedrijf .xxxxx heeft gekocht. €250.000 is snel terugverdient, om te starten neem ik alvast de volgende extensies : .sex .game .abc .ms .sci (of bestaat die al?) .... XD
- Jan
- Contacteer:
Bestaat alsvenn schreef:.ms

Is trouwens slechts €100k bij Combell

de eigenaar van .sex kan zichzelf meteen rijk maken.
Als ik .xxx zou kopen, dan zou ik volgens de stelling van jullie miljonair worden.
Ik vind niet dat je de rechten over een bepaalde extensie mag kopen, dan komen er mensen die extensies superduur maken en dan schieten we nog niets op.
Ik vind niet dat je de rechten over een bepaalde extensie mag kopen, dan komen er mensen die extensies superduur maken en dan schieten we nog niets op.
Als elk land nou een nieuwe mag kiezen, van 3 letters?
Nederland = .nld
België = .blg
Spanje = .esp
VS = .usa
Engeland = .eng
etc.
Nederland = .nld
België = .blg
Spanje = .esp
VS = .usa
Engeland = .eng
etc.
Wat zou je daarmee opschieten? Meer mogelijkheden, ok, maar nog steeds niet meer duidelijkheid, wat volgens mij prio nummer 1 moet zijn bij het kiezen van een domeinnaam. En mogelijkheden zijn er praktisch toch al oneindig veel.
Het lijkt me dan beter om, zoals ze bijvoorbeeld in de UK en Japan doen, ook onderscheid te maken tussen commerciële sites, overheidssites, organisaties e.d. met www.voorbeeld.co.nl en www.ministerie-voorbeeld.gov.nl
Dan heb je én legio mogelijkheden én duidelijkheid.
Het lijkt me dan beter om, zoals ze bijvoorbeeld in de UK en Japan doen, ook onderscheid te maken tussen commerciële sites, overheidssites, organisaties e.d. met www.voorbeeld.co.nl en www.ministerie-voorbeeld.gov.nl
Dan heb je én legio mogelijkheden én duidelijkheid.
Wat is onze site dan? ^^ Er zijn teveel grensgevallen vind ik, ik vind het huidige systeem wel handig. Tuurlijk, .nl.min (Ministerie), .nl.edu(Educatie) is geen slecht idee...maar alles onderverdelen is niet zo'n goed idee..
Wij zijn support; phpBB.nl.supLucas schreef:Wat is onze site dan? ^^ Er zijn teveel grensgevallen vind ik, ik vind het huidige systeem wel handig. Tuurlijk, .nl.min (Ministerie), .nl.edu(Educatie) is geen slecht idee...maar alles onderverdelen is niet zo'n goed idee..

Dat is een stapje terug naar het usenet (groepen) van nu ...
Domeinnamen zullen echter stukken goedkoper komen lijkt me. Want er zijn meer extensies en die zijn in privéhanden ....
Domeinnamen zullen echter stukken goedkoper komen lijkt me. Want er zijn meer extensies en die zijn in privéhanden ....