phpBB2 / phpBB3 guru

Plaats hier een onderwerp als je op zoek bent naar iemand die iets voor je kan betekenen, bijv. om een forum of extensie te installeren, een logo te ontwerpen of iets anders.
Forumregels
• Je moet minimaal 5 berichten hebben, probeer eerst een support te vragen.
• Geef zo duidelijk mogelijk aan wat je gedaan wilt krijgen en wat er tegenover staat.
Géén chat en géén support.

Gebruik bij voorkeur de onderstaande template:

Opdracht: Een logo voor mijn forum ontwerpen.
Beloning/wederdienst: € 30,-
Neem contact op via: PB, e-mail

Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
CUT-Maxx
Contacteer:

phpBB2 / phpBB3 guru

Bericht door CUT-Maxx » 11 aug 2008, 16:10

Opdracht: phpBB2 / phpBB3 guru
Beloning/wederdienst: mijn eeuwige dank
Neem contact op via: PB of e-mail

Ik draai een goedlopend forum over TV-series. Dit forum draait onder phpBB2 en ik heb behoorlijk wat mods/hacks geïnstalleerd. Nu zou ik het liefst over willen naar phpBB3, dit koppelen met WordPress en een mooie nieuwe layout willen. Zelf ben ik niet heel erg thuis in php en daar loop ik een beetje op vast. Ik kan mods/hacks installeren, kan een beetje amateuristisch klooien met plaatjes, maar daar houd het een beetje op. Ik heb het forum overgezet op een test-domein en heb daar geupgrade naar phpBB3 en heb ook de koppeling met WordPress aan de praat gekregen.

Het probleem is echter dat veel van de mods/hacks niet meer werken en deze veelal niet beschikbaar zijn voor phpBB3. Ik heb bijvoorbeeld mods voor het tonen van spoilers (okee, die is dan wel makkelijk op te lossen), een speciaal voor mijn forum geschreven TV-Gids add-on, een mod voor tabellen in posts en een mod voor het waarderen van series.

Waar ik naar op zoek ben is iemand die veel van php weet en die mij kan helpen de overstap te maken naar phpBB3 en eventueel met het maken van een nieuwe/aangepaste template voor het forum. Ik zoek iemand die dit uit hobby wil doen, want het domein en af en toe een dvd-box voor een prijsvraag, betaal ik ook uit eigen zak. Het is dus een niet commerciële site en ik zoek iemand die het leuk vind om de technische kant voor zijn of haar rekening te nemen.

Jim
Contacteer:

Re: phpBB2 / phpBB3 guru

Bericht door Jim » 11 aug 2008, 16:19

Beloning/wederdienst: mijn eeuwige dank
Wat jij allemaal opnoemt, is niet niks. Daar gaat erg veel werk en tijd inzitten. En denk niet dat iemand daar gratis op ingaat.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

CUT-Maxx
Contacteer:

Bericht door CUT-Maxx » 11 aug 2008, 21:23

JimB schreef:Wat jij allemaal opnoemt, is niet niks. Daar gaat erg veel werk en tijd inzitten. En denk niet dat iemand daar gratis op ingaat.
Wat zou iemand voor zoiets vragen dan?

Salomon

Bericht door Salomon » 11 aug 2008, 21:29

Voor dit zal zeker een geldbedrag worden gevraagd.

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 11 aug 2008, 21:40

een update naar phpbb3, zou het service team nog wel gratis voor je doen, voor de rest willen mensen zeker wel een geld bedrag...

Heb je veel oude modificaties?
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 12 aug 2008, 07:39

Begrijp al het moeilijke gedoe niet want lijkt me vrij simpel allemaal.
1. doe een aanvraag bij het serviceteam voor een upgrade naar 3.0.2
2. zoek op de site van Derky naar een mooie/passende stijl voor 3.0.2
3. je kunt zelf een beetje klooien en mods installeren dus dat probleem heb je ook opgelost.

Weet niet of je nu ook al een koppeling hebt naar WP maar zou je die brug sowieso willen afraden aangezien die op zijn minst gezegd "niet zonder problemen" is.

problem solved ;)

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 12 aug 2008, 08:29

Het grootste vraagstuk lijkt me de koppeling naar Wordpress. Hoe je tabellen kunt krijgen heb ik bijvoorbeeld al in het BBcode topic gepost (sticky 3.0 support), spoilers kun je daar ook vinden en de TVgids heb je hopelijk opgezet als plugin en zal dus ook wel in 3.0 te integreren zijn.

Plaats reactie