Site laadt blanke pagina na onsuccesvolle installatie MOD

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
dddaniel
Contacteer:

Site laadt blanke pagina na onsuccesvolle installatie MOD

Bericht door dddaniel » 09 aug 2008, 17:38

• Adres van je forum: http://www.libanonpraat.nl
    Event. modificaties op je forum:PM First Login, Portal, WhoWasHere
    Wanneer ontstond het probleem?Sinds poging installatie MOD 'Contact board administration' Version 0.1.4
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Getracht 'Contact board administration' Version 0.1.4 te installeren
    Wat is het probleem?
Nadat ik -volgens mij- braaf alles had gedaan wat er in de installatiehandleiding stond -uploaden van files, downloaden aanpassen en weer uploaden van andere files- kreeg ik ineens nog maar een witte blanco pagina als ik mijn website op wilde roepen. Daarna heb ik in omgekeerde volgorde de zaken die in de handleiding staan ongedaan gemaakt, alleen blijf ik maar een blanco pagina zien als ik probeer mijn forum te laden.

Wat doe ik nu?

..

Mid

Re: Site laadt blanke pagina na onsuccesvolle installatie MOD

Bericht door Mid » 09 aug 2008, 18:58

Via FTP de map /cache legen, behalve de bestanden .htaccess en index.html en dan hopen, dat het weer werkt.

dddaniel
Contacteer:

Bericht door dddaniel » 09 aug 2008, 19:25

Heb ik gedaan; helaas zonder resultaat.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 09 aug 2008, 19:26

Als het daarna nog niet lukt, je back-ups terugzetten en het opnieuw proberen. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

dddaniel
Contacteer:

Bericht door dddaniel » 09 aug 2008, 19:27

Ik maak mijn back-ups steeds in het beheerpaneel, en daar kan ik nu dus niet bij. :-(

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 09 aug 2008, 19:29

Ai, dat is ook niet echt een slim idee, aangezien die back-ups kwalitatief minder zien dan back-ups gemaakt via bijvoorbeeld phpMyAdmin.

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

dddaniel
Contacteer:

Bericht door dddaniel » 09 aug 2008, 19:30

Tja, het werkte de vorige keren aar behoren dus ik dacht dat ik het zo prima deed; niet eraan gedacht dat ik ze op deze manier ook nodig zou kunnen hebben terwijl ik ze niet kan bereiken.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 09 aug 2008, 19:31

Kijk eens in de map store van je bestanden. Als het goed is staat hij daar ook nog in.

dddaniel
Contacteer:

Bericht door dddaniel » 09 aug 2008, 19:34

Daar lijkt inderdaad de backup te staan (genaamd backup_1218294484_d0fbeaa65763f73d.sql.gz) die ik maakte voordat ik hieraan begon.

Mid

Bericht door Mid » 09 aug 2008, 19:37

Importeer die maar via phpMyAdmin in je database en dan maar hopen, dat de fout niet in een bestand zit.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 09 aug 2008, 19:40

Maak uiteraard voordat je deze terugzet eerst een backup via phpMyAdmin van je huidige database!

dddaniel
Contacteer:

Bericht door dddaniel » 09 aug 2008, 19:52

JimB schreef:Maak uiteraard voordat je deze terugzet eerst een backup via phpMyAdmin van je huidige database!
Dit heb ik eerst gedaan.
Mid schreef:Importeer die maar via phpMyAdmin in je database en dan maar hopen, dat de fout niet in een bestand zit.
Daarna de backup van vanmiddag 17 uur terug gezet via phpMyAdmin; helaas nog steeds alleen die witte pagina.....

(Kan het zo zijn dat de back-up van vanmiddag die ik uit store heb geFTPt 1,37MB is, terwijl de backup die ik net in phpMyAdmin maakte 4,34MB is?)

Aanvullinkje
Had ik, bij het terugzetten van de back-up, eigenlijk nog eerst iets moeten verwijderen? Nu heb ik gewoon import gedaan, en ik vraag me ineens af of er dan zaken door elkaar heen gaan lopen?

Mid

Bericht door Mid » 09 aug 2008, 21:24

Als de database-backup gemaakt is vóór de wijzigingen, dan zit je daarmee wel goed, al is het verschil in bestandsgrootte wel opvallend; echter, een sql-backup (= tekst) is veel groter dan een gzip-backup.

Er lijkt een fout in een bestand te zitten. Hopelijk heb je van de gewijzigde bestanden vóór de wijzigingen nog een backup gemaakt, die je dan via FTP kunt terugzetten.

dddaniel
Contacteer:

Bericht door dddaniel » 09 aug 2008, 21:27

Mid schreef:Er lijkt een fout in een bestand te zitten. Hopelijk heb je van de gewijzigde bestanden vóór de wijzigingen nog een backup gemaakt, die je dan via FTP kunt terugzetten.
Ik dacht dat gedaan te hebben middels de back-up die ik via het beheerderpaneel had gemaakt, meer dan dat heb ik niet gedaan.

Mid

Bericht door Mid » 09 aug 2008, 23:25

Via het beheerderspaneel maak je een backup van de database, hoe brak eventueel dan ook. Via FTP kun je een backup maken van de bestanden; dus haal dat nooit (meer) door elkaar! :o

Je zit dus nu in een moeilijk parket, als er een bestand (met nog andere modificaties erin) niet goed is, want een vers bestand halen uit het download-pakket kan nieuwe problemen opleveren! :evil:

dddaniel
Contacteer:

Bericht door dddaniel » 10 aug 2008, 08:10

Maar als die verse bestanden de enige oplossing nu zijn, lijkt het dat ik weinig keus heb, of niet? Is het niet zo dat dan alleen de MOD's niet naar behoren zouden werken, maar het basisforum wél?

Ik moest overigens de onderstaande files wijzigen:
includes/functions.php,
includes/acp/acp_board.php,
includes/acp/info/acp_board.php,
language/en/common.php,
language/en/acp/common.php,
language/en/acp/board.php,
styles/prosilver/template/overall_header.html,
styles/prosilver/theme/buttons.css,
styles/prosilver/theme/colours.css,
styles/subsilver2/template/overall_header.html
is er iets te zeggen over welke het meest waarschijnlijk mijn probleem nu veroorzaakt?

update
Ik heb alle bovenstaande files 'schoon' teruggezet en het forum loopt een beetje wankel, maar het loopt in ieder geval weer!

Gesloten