Posts geven vreemde tekens

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Bv202

Posts geven vreemde tekens

Bericht door Bv202 » 29 jul 2008, 08:13

Hey,

Op phpbb.com werd me aangeraden het converteren van 2.0.21 naar 3.0.2 offline te doen. Als ik echter m'n database download en hem importeer, worden vele tekens niet goed meer weergegeven. é wordt bijvoorbeeld ° of zoiets. Dit wordt echter mee geconverteerd en ik ben dus geen stap verder. Ik moet dit dus kunnen oplossen, maar ik heb geen idee hoe.

Hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt!
=> 3.0 Support
- Bee

Bv202

Re: Posts geven vreemde tekens

Bericht door Bv202 » 29 jul 2008, 16:39

Ik las dit topic:
viewtopic.php?f=40&t=44968

Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik maak op 't forum gebruik van Latin ofzoiets en als ik de db download en importeer, is het nog steeds latin. Maar zodra ik converteer naar PHPBB3, veranderd hij naar utf8?! (de nieuwe tabellen).

Maar op het oude, geïmporteerde phpbb-forum (offline, niet online dus) heb ik het probleem ook, maar hij geeft nog steeds latin aan!

Ik snap hier NIETS meer van.
MySQL Karakterset: UTF-8 Unicode (utf8)
Moet dat misschien veranderd worden? Maar het is niet te wijzigen...
Maar in de online database (die goed werkt) staat 't ook op UTF-8...

EDIT:
Als ik met crimson het .sql-bestand van het GECONVERTEERDE db open, staat er dit in:
CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_bin
Als ik met crimson het .sql-bestand van de gedownloadde db, dus de NIET-GECONVERTEERDE db open, staat er gewoon latin.

Wat moet ik nu doen?

Om het probleem samen te vatten:
Het exporteren van de database gaat correct, maar zodra ik ze importeer in m'n offline database (om offline te converteren), kloot ie er wat aan zodat bepaalde tekens niet goed weergegeven worden.
Ik weet dat 't exporteren correct gaat, omdat, als ik de .sql open in crimson, alles nog goed staat.

Gesloten