Member's permissies corruptie

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Jonero

Member's permissies corruptie

Bericht door Jonero » 28 jul 2008, 19:22

• Adres van je forum: http://www.blindnero.com/forums/phpBB3/index.php
    Event. modificaties op je forum: gebaseerd op prosilver. 3 mods uitgevoerd: 1. poster-avatar naar links i.p.v. rechts, 2. poster join date datum, 3. link open in nieuwe browser
    Wanneer ontstond het probleem? besef het pas sinds af en toe een member klaagde; misschien is de fout er al wel van begin af
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? neen
    Wat is het probleem?
Hallo supportforum! :(

Registered Members kunnen hun eigen post niet editen. Ik heb alle permissies (Global, Forum, Group) echter keurig staan zoals het hoort. Als ik member permissions uittest zie ik dat ze alleen kunnen quoten en reporten. Zelfs wanneer ik een member 'Admin privileges' geef kan die nog steeds alleen maar quoten en reporten.
Dit gebeurt niet alleen in de gemodificeerde Style, maar ook in de standaard Styles.

Ik heb een nieuw forum aangemaakt voor vergelijk, alles erop standaard gelaten en volledig uitgetest, alles werkt daar correct.
Met dit nieuwe forum als voorbeeld heb ik (via FTP) alle mappen en bestanden op blindneroforums gecheckt op permissies, en deze staan ook correct. Van het nieuwe forum de admin CP settings vergeleken, deze staan op beide fora identiek, het nieuwe forum werkt perfect maar blindneroforums heeft deze vreemde fout.
Waar kan die fout zitten?
..

Fridge
Contacteer:

Re: Member's permissies corruptie

Bericht door Fridge » 28 jul 2008, 20:05

Al gekeken bij Algemeen > Instellingen berichten > Berichtenplaatsing > Beperk wijzigtijd ?

Jonero

Bericht door Jonero » 28 jul 2008, 21:23

Ja, ook. Standaard 0 (=geen beperking), of 3 minuut, 30 of 60... het heeft geen invloed.

Trouwens: de fout was mij al gemeld vóór de update naar 3.0.2. In het updateproces, waar alle bestanden worden onderzocht en dan wordt gemeld welke bestanden conflicterend zijn, waren er een stuk of 17, ik heb bij allemaal gekozen voor 'niet samenvoegen maar vervangen door het nieuwe bestand'.
Even resumerend:
1. Het zit niet in de Styles bestanden; bij de originele en gemodificeerde styles gebeurt hetzelfde.
2. Het bestond al voor de update van 3.0.0 naar 3.0.2., en de update heeft conflicterende bestanden die het detecteerde vervangen.
3. Het zit niet in de permissies instellingen in admin CP, deze staan correct. Het zit dieper (of overkoepelender): zelfs als ik een member admin privileges geef kan deze member alleen nog quoten en reporten.
4. Het zit niet in de Post settings instellingen in het ACP, op mijn testforum staan de instellingen identiek en komt het probleem niet voor.

Het enige waaraan ik heb gezeten destijds zijn natuurlijk de bestanden die gemodificeerd moesten worden. Deze mods komen alle van het engelstalige phpBB3 forum, via links uit het Academy at StarTrek phpbb guide forum. Ik heb de stylesheet bewerkingen gedaan met Kladblok, de andere modificaties die moesten gebeuren, volgens de instructies gedaan in Dreamweaver.

Jonero

Bericht door Jonero » 29 jul 2008, 00:21

Heee.... vreemd, ik denk dat het probleem is opgelost. Sterker: niet BESTAAT. :shock:
Als ik via "test out member's permissions" test, zie ik in de post inderdaad alleen de Quote en Report buttons (zoals de 3 klagers zeiden te hebben).
Maar wanneer ik daadwerkelijk inlog als een andere user (een van mijn oorspronkelijke 'registered user' test-accounts), zie ik er WEL de Edit knop bij hoor. :lol:
Dit fenomeen is inderdaad hetzelfde op mijn spiksplinternieuwe testforum.

Het probleem is dus opgelost! 2 dagen woeste noeste wroetarbeid, alle bestanden omgekeerd, opgepropt doorgeslikt, uitgepoept, gewassen gestreken en weer teruggelegd :ugeek: , om er achter te komen dat het probleem waarschijnlijk niet eens bestaan heeft! :mrgreen:
Ik sluit ook niet uit dat de update iets heeft hersteld (er werden tenslotte "conflicten" gedetecteerd) dat alleen sommige registered users trof, ik ga ze vragen of het nu is opgelost.

Ik vraag me alleen wel af waarom de "test out user's permissions" niet exact laat zien wat de user zelf ziet in zijn eigen posts, niet om te kunnen editen uiteraard want dat kan je als admin zowiezo al, maar om hun ervaring te kunnen nazien. Nou ja dus toch maar altijd via je test account checken! Had ik dat nou maar als eerste gedaan zeg, had me twee dagen gescheeld. :roll: Cheers! :mrgreen:

[EDIT}: ok, ik heb het gemeld, hier: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 5#p6390795 8-)

Gesloten