Stijl doet raar

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
marian0810
Contacteer:

Stijl doet raar

Bericht door marian0810 » 15 jul 2008, 12:41

Ik zit met een vreemd probleem waar ik niet uitkom :?
Op mijn testforum heb ik een stuk of 20 verschillende thema's geïnstalleerd die allemaal gebaseerd zijn op ofwel de subsilver2 ofwel de prosilver template. Twee daarvan zijn K-Kitty en ktukpurple. Ook heb ik de Prime Quick Style mod geinstalleerd zodat ik snel van stijl kan wisselen.
Nou lijkt het wel of die twee stijlen elkaar niet verdragen ofzo, want iedere keer als ik de K-Kitty gebruikt heb dan doet daarna de ktukpurple het niet goed meer :( Die ziet er dan (zowel in IE als in FF) opeens zo uit:

http://img178.imageshack.us/img178/9568 ... outwn5.jpg

Het enige wat dan helpt is het opnieuw uploaden van de (ongewijzigde!) colours.css - dan is het weer goed. Dat wil zeggen, totdat ik de K_Kitty weer een keer gebruikt heb :o Ik snap er niks van :? :?: Zie ik soms wat simpels over het hoofd? Iemand een idee?

Mid

Re: Stijl doet raar

Bericht door Mid » 15 jul 2008, 17:57

Het lijkt mij een browser- en/of PC-probleem. Ik merk zelf regelmatig, dat ik in de loop van een avond mijn PC moet herstarten, vooral na bezoek aan diverse forums. Ik krijg dan óók, dat diverse stijlen opeens door elkaar gaan lopen en dan helpt alleen een herstart van de PC.

Ik laat Firefox 2.0.0.15 zelf de cache legen bij het afsluiten van de browser en ik gebruik regelmatig CCleaner (zie: http://www.ccleaner.com) om alle rommel van de PC te gooien, maar de herstart blijkt dan tòch noodzakelijk te zijn.

Het lijkt er dus op, dat er binnen Windows te weinig geheugen wordt vrijgemaakt.

Hopelijk kun je hier iets mee. ;)

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 15 jul 2008, 18:06

Maar hij doet het zowel in IE als in FF en zowel op de pc als op mijn nieuwe laptop met Vista. En ook nog steeds na het opnieuw opstarten... :(

Mid

Bericht door Mid » 15 jul 2008, 18:11

Dan zou logisch zijn: thema vernieuwen, maar daar zal de mod voor moeten zorgen, neem ik aan...

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 15 jul 2008, 19:42

Dat helpt inderdaad (wat al gek is want ik heb dat uitgeschakeld staan)... totdat ik de K_Kitty weer gebruik. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik elke keer het thema moet vernieuwen als ik van stijl wissel? :o Stel je voor dat dat straks op een live-forum bij alle gebruikers zo gaat :shock: En waarom hoeft dat bij al die andere stijlen dan niet? :?

Mid

Bericht door Mid » 15 jul 2008, 20:11

Mogelijk zit er een probleem in de K_Kitty, die door de wisseling naar voren komt. Het blijft een beetje koffiedik kijken. Met zoveel stijlen zou ik zeggen: het probleemgeval eruit en het probleem is verholpen. Marian een beetje kennend wordt het: ik zàl het vinden! :mrgreen:

Plaats reactie