T gaat om de [table=simple]one|two three|fout[/table]
Een voorbeeld van wat ik bedoel vind je hieronder: (Helemaal onderaan op de pagina daar)
voorbeeld
Wat voor html zou ik moeten gebruiken om dat als bbcode werkend te krijgen op mijn forum?
aangepaste bbcode
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Re: aangepaste bbcode
via het beheerderspaneel gaat dit in ieder geval niet lukken.
daarvoor is die soort table een te "geavanceerde" bbcode.
Maar wat wel moet lukken is
[table][tr][td]1-1[/td][td]1-2[/td][td]1-3[/td][/tr][tr][td]2-1[/td][td]2-2[/td][td]2-3[/td][/tr][/table]
verder ook zefde html code (dus <table><tr><td>, maar ik raad het je niet aan.
daarvoor is die soort table een te "geavanceerde" bbcode.
Maar wat wel moet lukken is
[table][tr][td]1-1[/td][td]1-2[/td][td]1-3[/td][/tr][tr][td]2-1[/td][td]2-2[/td][td]2-3[/td][/tr][/table]
verder ook zefde html code (dus <table><tr><td>, maar ik raad het je niet aan.
zou ik ook niet gewoon de kunnen gebruiken?
het phpBB BBcode systeem in het beheerderspaneel is niet geavanceerd genoeg om zoiets te doen.
het kan enkel de bbcode [xx="yy"]tekst[/xx] vervangen, maar dat is het ook, wat jij wilt gaat enkel als je de bron code aanpast (zoals werd gedaan in phpBB 2.0.x ).
het kan enkel de bbcode [xx="yy"]tekst[/xx] vervangen, maar dat is het ook, wat jij wilt gaat enkel als je de bron code aanpast (zoals werd gedaan in phpBB 2.0.x ).
Ik heb het met custom BBcode wel voor elkaar gekregen, maar dan met 3 BBcodes:
[table]
[tr]
[td]
Die gewoon hun HTML-equivalenten vervangen. Met inline CSS wat vormgeven en klaar is kees. Was overigens op een invision-forum, maar dat werkt wat dat betreft grootendeels hetzelfde.
[table]
[tr]
[td]
Die gewoon hun HTML-equivalenten vervangen. Met inline CSS wat vormgeven en klaar is kees. Was overigens op een invision-forum, maar dat werkt wat dat betreft grootendeels hetzelfde.