[KIJK] Het heupdysplasie.nl forum show it's self!
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Het heupdysplasie.nl forum show it's self!
Ik wil jullie graag het forum laten zien waar ik aan gewerkt heb:
http://www.heupdysplasie.nl/v3/forum
De gebruikte style is de FIsubsilver style. Deze heb ik aangepast aan een paar persoonlijke wensen van de mensen achter de site. Verder heb ik de footer en header aangepast, zodat deze aansloot op de rest van de site. Site, forum en chat (op basis van smartor's chatbox) zijn daarmee een geheel.
De site is nog niet geheel af, wat voornamelijk te maken heeft met wat tekstuele dingen. Layout staat in ieder egval wel!
Mods die ingebouwd zijn in het forum:
Photoalbum addon (zelf vertaald)
Ezportal (iets aangepast qua layout)
Calendarlite (vertaald)
Faq-systeem (-->huisregels)
De smartor chat is op een losse pagina geplaatst.
Er moeten nog een mods ingebouwd worden, die het voor de administratie iets makkelijker gaan maken (admin userslist en emaillist).
Laatste opmerking: aub niet registreren als je niets gaat toevoegen aan het forum of als je niets van heupdysplasie wil weten.
Inloggen gaat zowiezo nog even lastig, je wordt namelijk doorgestuurd naar het originele forum. Dit zet ik pas later goed, ivm de oprichting van een stichting die bij de site hoort.
http://www.heupdysplasie.nl/v3/forum
De gebruikte style is de FIsubsilver style. Deze heb ik aangepast aan een paar persoonlijke wensen van de mensen achter de site. Verder heb ik de footer en header aangepast, zodat deze aansloot op de rest van de site. Site, forum en chat (op basis van smartor's chatbox) zijn daarmee een geheel.
De site is nog niet geheel af, wat voornamelijk te maken heeft met wat tekstuele dingen. Layout staat in ieder egval wel!
Mods die ingebouwd zijn in het forum:
Photoalbum addon (zelf vertaald)
Ezportal (iets aangepast qua layout)
Calendarlite (vertaald)
Faq-systeem (-->huisregels)
De smartor chat is op een losse pagina geplaatst.
Er moeten nog een mods ingebouwd worden, die het voor de administratie iets makkelijker gaan maken (admin userslist en emaillist).
Laatste opmerking: aub niet registreren als je niets gaat toevoegen aan het forum of als je niets van heupdysplasie wil weten.
Inloggen gaat zowiezo nog even lastig, je wordt namelijk doorgestuurd naar het originele forum. Dit zet ik pas later goed, ivm de oprichting van een stichting die bij de site hoort.
http://phpbb3.nl Jouw gratis forumprovider!
Voorstelletjes:
- Zet in het login kader, de woorden "Deelnemersnaam" en "wachtwoorden" centraal van de inputbox eronder. Zal mooier uitkomen.
- Geef na het einde van je tabel, op nog eens een enter, nu plakt je site onderaan zo tegen de rand van de browser, en dit vind ik niet zo mooi.
- Zorg ervoor dat je normaal op het forum kan geraken zonder account, dus enkel om te lezen. Nu kon ik er enkel opgeraken door via via te klikken. Sommige mensen lezen graag wat er op het forum gebeurd zonder zelf actief deel te nemen. Ook dit zijn bezoekers!! Dus voor hen moet de site ook toegankelijk zijn.
't Ziet er prima uit. De banner kan vb wel wat beter, maar niet iedereen beschikt over de grafische gaves, en ik begrijp dat wel.
- Zet in het login kader, de woorden "Deelnemersnaam" en "wachtwoorden" centraal van de inputbox eronder. Zal mooier uitkomen.
- Geef na het einde van je tabel, op nog eens een enter, nu plakt je site onderaan zo tegen de rand van de browser, en dit vind ik niet zo mooi.
- Zorg ervoor dat je normaal op het forum kan geraken zonder account, dus enkel om te lezen. Nu kon ik er enkel opgeraken door via via te klikken. Sommige mensen lezen graag wat er op het forum gebeurd zonder zelf actief deel te nemen. Ook dit zijn bezoekers!! Dus voor hen moet de site ook toegankelijk zijn.
't Ziet er prima uit. De banner kan vb wel wat beter, maar niet iedereen beschikt over de grafische gaves, en ik begrijp dat wel.
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!
» w0lfie.be
Ik zal eens kijken of dat netter eruit ziet.w0lfie.be schreef:- Zet in het login kader, de woorden "Deelnemersnaam" en "wachtwoorden" centraal van de inputbox eronder. Zal mooier uitkomen.
Kwestie van smaak, ik vind dat wel erg mooi.w0lfie.be schreef: - Geef na het einde van je tabel, op nog eens een enter, nu plakt je site onderaan zo tegen de rand van de browser, en dit vind ik niet zo mooi.
Het forum is toegankelijk, tenminste deels zonder extra registratie. Het grootste gedeelte van het forum is afgesloten, dwz: zonder registratie kom je er niet op. Dit is gedaan om te voorkomen dat er mensen allerlei prive info verspreiden waar iedereen bij kan. Door te registreren heb ik als beheerder in ieder geval enigzins controle wie wie is. (Maar het blijft internet, en daar wijzen we mensen ook altijd op)w0lfie.be schreef: - Zorg ervoor dat je normaal op het forum kan geraken zonder account, dus enkel om te lezen. Nu kon ik er enkel opgeraken door via via te klikken. Sommige mensen lezen graag wat er op het forum gebeurd zonder zelf actief deel te nemen. Ook dit zijn bezoekers!! Dus voor hen moet de site ook toegankelijk zijn.
Heb je ideeen? Ben niet zo super origineel wat dat betreftw0lfie.be schreef: 't Ziet er prima uit. De banner kan vb wel wat beter, maar niet iedereen beschikt over de grafische gaves, en ik begrijp dat wel.

Nee, dit bedoel ik niet echt. Ik heb het over het feit dat, als je niet geregistreerd bent (dus niet ingelogged) dat er geen duidelijke link is naar het forum. Probeer zelf eens. Log je uit, klik op forum. Je krijgt het overzicht van de verschillende fora niet te zien. En ik denk dat vele mensen niet zullen weten hoe ze nu deftig naar het forum zullen meoten gaan.headout schreef:Het forum is toegankelijk, tenminste deels zonder extra registratie. Het grootste gedeelte van het forum is afgesloten, dwz: zonder registratie kom je er niet op. Dit is gedaan om te voorkomen dat er mensen allerlei prive info verspreiden waar iedereen bij kan. Door te registreren heb ik als beheerder in ieder geval enigzins controle wie wie is. (Maar het blijft internet, en daar wijzen we mensen ook altijd op)
Nu ja, 't ligt wel behoorlijk moeilijk met zo'n onderwerp, want ik ken er praktisch nix van. Die mensen op de achtergrond zeggen niet veel over het onderwerp, dat is wat ik bedoel. Voeg enkele elementen toe, die typisch zijn voor het probleem. Vb een skelet ingezoomed op de heup? Een rolstoel?headout schreef:Heb je ideeen? Ben niet zo super origineel wat dat betreftw0lfie.be schreef: 't Ziet er prima uit. De banner kan vb wel wat beter, maar niet iedereen beschikt over de grafische gaves, en ik begrijp dat wel.
Opgelet, dat zijn pure gokken hé, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Maar, de tip is, zoek zaken die specifiek zijn voor het onderwerp, en voeg die elementen in je banner...
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» w0lfie.be
Ik vat wat je bedoelt. Is dit niet een beetje inherent aan het gebruik van het ezportal systeem? Ik heb dit proberen op te vangen door een apart menu te maken, met alle forumcategorien daarin benoemd. Ik ga eens nadenken hoe ik dit probleem kan ondervangen. In ieder geval bedankt voor het opmerken!w0lfie.be schreef:Nee, dit bedoel ik niet echt. Ik heb het over het feit dat, als je niet geregistreerd bent (dus niet ingelogged) dat er geen duidelijke link is naar het forum.
Daar hebben we al wel eens naar gekekeken. Het moeilijke daarbij is, dat het dan erg medisch kán gaan overkomen. De banner moet echt laten zien dat het om een lotgenoten community gaat, dan kom je al vrij snel op zo'n groepsfoto die je dan gebruikt. (Ik heb opeens wel een paar ideeen, thanks!)w0lfie.be schreef: Opgelet, dat zijn pure gokken hé, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Maar, de tip is, zoek zaken die specifiek zijn voor het onderwerp, en voeg die elementen in je banner...
Allemaal graag gedaan
Laat eens weten als het nieuwe resulaat er is

Laat eens weten als het nieuwe resulaat er is

Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» w0lfie.be
Dank u!SPyKoN schreef:Zoals ik al eens gezegd heb ik een ander topic ziet het er zeer mooi uit en heb je er zeker heel veel tijd ingestopt!

Overigens hebben we twee nieuwe headers gemaakt:
http://www.heupdysplasie.nl/v3/images/banner1.gif
http://www.heupdysplasie.nl/v3/images/banner2.gif
Zelg gaat onze voorkeur uit naar de 1e, de tweede past wat minder (want te fel) binnen de site. (Ze staan ook al op de site, als voorbeeld, onder thuis en redactie)
Prima. 'k vind ze al beter dan de vorige, ze zit wat variatie in nu. Goed zo.
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» w0lfie.be