een beheerder met bepertke rechten??

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Vincent-PB

een beheerder met bepertke rechten??

Bericht door Vincent-PB » 25 jun 2008, 20:02

Hoi,

Ik zit met een probleem en hoopte eigenlijk dat iemand mij kan helpen.

Ik heb voor een opdrachtgever, een vereniging een forum geïnstalleerd en voorlopig draait het allemaal netjes.

Nu zit ik met het volgende probleem.

Een van de leden wil graag mee helpen en ik wil hem als beheerder instellen maar...

Het forum is opgebouwd in verschillende secties

Bestuur (alleen toegankelijk voor het bestuur)
leiding (alleen toegankelijk voor het bestuur en de leiding)
leden (toegankelijk voor bestuur, leiding en ong. 10 groepen)

Nu is degene die mee wil helpen van de leiding en heeft geen toegang tot de "bestuurskamer".

Het doel is dat deze persoon van de leiding de leden in hun eigen groep kan indelen (ivm de kleur van hun naam).

Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd maar elke keer kan deze persoon zichzelf of andere indelen in de bestuursgroep. Ik wil dus niet dat deze persoon toegang heeft of kan geven tot de bestuurskamer.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Anders hoor ik het graag.

Alvast bedankt!!!

gr.

Vincent

Derky
Contacteer:

Re: een beheerder met bepertke rechten??

Bericht door Derky » 25 jun 2008, 20:22

Je moet hem alleen groepsleider maken van de groepen die hij of zij mag beheren.
Dat zou moeten volstaan. (Dus geen beheerder maken)

En dan kan de persoon via de link ucp.php?i=groups&mode=manage zijn eigen groepen beheren. :)

Vincent-PB

Bericht door Vincent-PB » 25 jun 2008, 21:52

Allereerst bedankt voor je reactie.

Zo had ik het ingesteld maar zou het liever anders zien. Het probleem is hij is leider van groep "X" en dan zou hij nu ook groepsleider zijn van de andere groepen.

Zou er echt geen andere manier zijn??

Lucas

Bericht door Lucas » 26 jun 2008, 06:41

Als je een groep erbij maakt voor "Groep X" en hem daar groepsleider van maakt, kan hij alleen groep X beheren. Hij moet geen beheerder worden, dan kan hij namelijk ook andere groepen aanpassen...

Gesloten