Backup op nieuw domein

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
stimpster

Backup op nieuw domein

Bericht door stimpster » 22 jun 2008, 11:14

• Adres van je forum:
    Nu : http://www.aquarakel.nl/amano
    Word : http://amano.aquaonline.nl
    Event. modificaties op je forum:
    NWO Green thema + NL Vertaling
    Wanneer ontstond het probleem?
    Uhm, is nog niet echt ontstaan, ik krijg het alleen niet voor elkaar..
    phpBB versie:
    Nu nog 3.0.0 maar ook dit word snel geupdate

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Nope
    Wat is het probleem?
Het forum van een vriendin van me draait nu bij iemand die ermee wil stoppen.
Nu willen we dit forum overplaatsen naar mijn domeinnaam als een subdomein en uiteindelijk op zijn eigen domeinnaam op dezelfde server..
Ik heb nu al van alles geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen, maar ik blijf problemen houden..

1. Nieuwe installatie en daarna een DB backup terugzetten dan krijg ik fouten met thema's en cookies.
2. Nieuwe installatie, eerst alles instellen en dan DB gedeeltelijk terug zetten, problemen met thema's en cookies
3. Nieuwe installatie, thema's installeren, talen installeren, DB terugzetten.. problemen met thema's en cookies

Op dit moment is de eigenaar van het andere domein op vakantie, maar wat ik eigenlijk nog wil proberen is de website in zijn geheel downloaden van zijn FTP en direct weer doorzetten naar mijn FTP.
Daarna de DB overzetten naar mijn server en dan rechtsstreeks in mysql de cookie instellingen aanpassen..
Maar gaat dit wel werken ?
Is dit uberhaupt mogelijk ??

Alvast bedankt voor de hulp...
..

Dmeijer13

Re: Backup op nieuw domein

Bericht door Dmeijer13 » 22 jun 2008, 11:20

Ik heb het bij mijn forum zo gedaan:

-Download alles van de huidige server
-Doe een schone phpbb installatie
-Upload je hele phpbb wat je gedownload hebt ne..
-Ga naar je phphmyadmin en upload daar de backup van je "vorige" host" om het zo te noemen.

(dus vooraf alles downloaden + backup maken)

Dit heeft bij mij uitstekend gewerkt!
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

stimpster

Bericht door stimpster » 22 jun 2008, 11:22

Cool, thanks..
Sta beetje verbaasd van hoe snel het antwoord er is :D

En dit was ook bij het wisselen van domeinnaam ?
Mijn grootste zorg is namelijk die cookie instellingen..

Ondanks alles had ik het op het gegeven moment draaien (zonder thema), maar bij het inloggen kreeg ik steeds de melding dat ik was ingelogt en vervolgens weer niet..
Dit komt er bij mij dus op neer dat de cookies voor het verkeerde domein weggeschreven werden, maar na controle in firefox stonden ze er wel weer goed in..

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 jun 2008, 11:22

Je moet ervoor zorgen dat de huidige style en language ook op de nieuwe host er bij staat, anders krijg je fouten. De cookies maken niet zoveel iot, je kan ook zonder cookies inloggen (mogelijk moetje wel ff je cookies verwijderen van je PC) en deze in ACP aanpassen.

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 22 jun 2008, 11:25

De stijl enzo download je toch en upload je weer, dus dat moet geen probleem zijn, Paul.

Ook bij wisselen van domeinnaam maakt het niet uit, je zet het gewoon op je goede host/domein, natuurlijk wel zorgen dat jedezelfde database naam etc hebt ivm config, of je moet die aanpassen ;) of niet mee uploaden...

Uiteraard als alles teruggezet is ff de cookies en server instellingen goed zetten
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 22 jun 2008, 11:31

De problemen met de thema's komen omdat een thema alleen goed overgezet word als je het exporteert in je Beheerderspaneel. ;)

Beheerderspaneel > Stijlen

En dan achter de gewenste stijl bij Acties op Exporteer drukken. ;) Dan krijg je een map aangeboden die ook op de FTP staat maar als je die map verplaatst met degene die je net geexporteerd hebt lukt de stijl ineens wél goed!

De cookie instellingen staan in de database onder de tabel phpbb_config (of ander prefix) opgeslagen in de volgende regels:
cookie_domain
cookie_name
cookie_path
cookie_secure
Wijziging: Haha, deed er veel te lang over! Al 5 reply's voor me. :P
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

stimpster

Bericht door stimpster » 22 jun 2008, 11:35

Waaaaaaa jullie reacties gaan te snel..

Ik lees 1 reactie, ik vernieuw en heb er nog 4 !!!

Thanks allemaal, dat van de config had ik inderdaad al gevonden in de DB, dus daar weet ik mijn weg alvast naartoe..
Ik gaat het allemaal eens even proberen als hij volgende week terug is..

Ik houd jullie op de hoogte..

Nogmaals thanks !!

Gesloten