Installatieprobleem
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Installatieprobleem
Vrij bizarre situatie. Ik vond dat het wel eens tijd was om te updaten van 3.0.0. naar 3.0.1. Ik download dus de install-zip, en ik upload de install-map naar root (waar config.php) staat, zoals ook vermeld wordt bij Beheerderspaneel>Systeem. Het forum geeft een boodschap "Verwijder of hernoem install map", en als ik dan naar de installmap wil gaan, gebeurt er eenvoudigweg niks. Bij mijn vorige updates (van RC op RC en uiteindelijk 3.0.) heb ik dit nog niet meegemaakt. Wat doe ik verkeerd?
Re: Installatieprobleem
'gebeurd er eenvoudigweg niks'.
Wat gebeurd er dan? een witte pagina? Heb je al geprobeerd de install/ map opnieuw te uploaden? Je gaat naar JOUWFORUM/install neem ik aan?
Wat gebeurd er dan? een witte pagina? Heb je al geprobeerd de install/ map opnieuw te uploaden? Je gaat naar JOUWFORUM/install neem ik aan?
Er verschijnt eenvoudigweg een wit scherm. Ik zal de install-map nog eens opnieuw proberen uploaden. En ja, forum is www.fkserv.ugent.be/vgkflwi/vgkforum - en dan voeg ik er eenvoudig weg /install/index.php aan toe.
Telkens weer krijg ik de waarschuwing "Verwijder of hernoem de installatiemappen", nog voor ik de update kan doorvoeren. Wat ik heb gedaan is het volgende; ik downloade eenvoudigweg de updatemap van phpbb. Ik heb de install-map geuploaded naar mijn root, en ging dan naar mijn forum, waar ik dan dat bericht "Verwijder of hernoem de installatiemappen" kreeg. Ik ging naar http://fkserv.ugent.be/vgkflwi/vgkforum ... update.php, maar ik krijg een blanco scherm. Iemand raadde mij aan om de cache te legen, maar dat had eveneens geen effect. Het bleef wit. Ik heb de map hernoemd naar installb, en het dan via die path geprobeerd, maar ik kreeg eveneens niks. Ik heb sinds kort de volledige overstap gemaakt van Windows naar Linux, maar dat zou het probleem niet mogen zijn. Zijn er geen alternatieve manieren om te updaten?
Kijk eens in de errorlog van de server of er foutmeldingen gerelateerd aan dat bestand staan.
... Maar ik modereer (nog) niet.
Geen foutmelding whatsoever, helaas.
Na nog eens een full install is het dan toch uiteindelijk gelukt om te updaten naar 3.0.1. Een nieuw probleem is echter dat als ik iets wil posten, ik de melding krijg "Het verstuurde formulier was ongeldig. Probeer opnieuw te versturen." Hoe komt dit?
Doordat je een template gebruikt die niet compitabel is met phpBB3.0.1. Als je prosilver gebruikt lukt het wel.