Laatst geplaatste bericht gebruikersgroep

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Kelly001
Contacteer:

Laatst geplaatste bericht gebruikersgroep

Bericht door Kelly001 » 05 jun 2008, 20:51

• Adres van je forum: http://www.pspforum.nl
    Event. modificaties op je forum: Portaal
    Wanneer ontstond het probleem? Geen probleem
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Kan ik op één of andere manier in een gebruikersgroep zichtbaar maken wanneer iemand voor het laatst een bericht geplaatst heeft?

Na 1 maand geen berichten plaatsen, wordt iemand nl. uit een bepaalde groep gehaald en nu moeten we regelmatig alle leden checken wanneer ze voor het laatst iets hebben gepost. Het zou dus heel handig zijn als we dat ergens konden instellen dat het óf automatisch gebeurt of anders dat er bij zo'n groep een extra kolommetje zichtbaar wordt zodat we ze er met de hand makkelijk uit kunnen halen.
Groetjes
Kelly

Dmeijer13

Re: Laatst geplaatste bericht gebruikersgroep

Bericht door Dmeijer13 » 12 jun 2008, 20:43

Ik weet het niet zeker, misschien is dit iets:
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 9&t=770205

Anders kan je eventueel een request plaatsen ;)
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

Kelly001
Contacteer:

Bericht door Kelly001 » 12 jun 2008, 21:52

Thanks vast voor het meedenken maar jammer genoeg is die het niet. Die heb ik al uitgeprobeerd maar daarmee krijg je geen inzicht in de laatst geplaatste berichten of een sortering daarop.
In bovenstaande mod sorteer je alleen op waarschuwingen, aantal posts en aantal dagen lid.

Ik heb echt iets nodig waarmee ik óf in één keer de laats geplaatste berichten van alle leden kan zien óf de gebruikersgroep kan sorteren op het laatst geplaatste bericht van een lid. Nu moet je daarvoor steeds het profiel openen.
In phpbb2 had ik zo'n heel mooi kolommetje in de ledenlijst staan en de mod Mass delete users geinstalleerd. Met die twee samen kon je dan in één keer zien wie, wat, waar en hoe. :)

Ik hoop echt dat ik zoiets ergens kan vinden want het is nu ontzettend tijdrovend iedere week om alles handmatig na te pluizen. :cry:
Groetjes
Kelly

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 12 jun 2008, 22:20

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 0&t=981385

Deze werkt niet met groepen, maar wel met rangen. Dus je zou eventueel een rang aan een bepaalde groep kunnen hangen. Als je dan rang en last-post-time aanvinkt kun je daarop sorteren.

Kelly001
Contacteer:

Bericht door Kelly001 » 12 jun 2008, 22:26

Die ziet er goed uit. :P
Ik ga hem morgen uitproberen en dan hoor je het nog, ok?

Wat betekent dit precies?
This MOD is development quality. It is not recommended that you install it on a live forum.

Niet op en draaiend forum installeren of zo? :roll:
Groetjes
Kelly

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 12 jun 2008, 22:36

Hij is nog beta, dat betekent in het teststadium. Officieel raden ze dan aan om hem niet op een forum-met-leden te installeren maar alleen op een testforum. Maar de meeste beta's zijn prima te gebruiken hoor. Deze doet het op mijn testforum in elk geval goed.

Kelly001
Contacteer:

Bericht door Kelly001 » 12 jun 2008, 23:01

Ik kon het niet laten en heb hem op het testforum staan.
Werkt perfect en ga hem morgen op het forum zetten.
Ik ben er echt mee geholpen hoor. Dank je wel. :bier:
Groetjes
Kelly

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 12 jun 2008, 23:09

O ja, hij sorteert trouwens niet op rang zag ik net. Als je dat wel wilt kun je dit doen:

In includes/acp/acp_user_details.php vind

Code: Selecteer alles

array('id' => 'user_rank', 'attribute' => $user->lang['USER_RANK'], 'explain' => $user->lang['USER_RANK_EXPLAIN'], 'size' => 2, 'filter' => false, 'save_id' => 's18'),
en vervang door

Code: Selecteer alles

array('id' => 'user_rank', 'attribute' => $user->lang['USER_RANK'], 'explain' => $user->lang['USER_RANK_EXPLAIN'], 'size' => 2, 'sort_key' => 'u18', 'filter' => true, 'save_id' => 's18'),

Gesloten