Link naar viewprofile?
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
- marian0810
- Contacteer:
Link naar viewprofile?
Hoe kan ik in overall_header.html een link zetten naar de eigen 'viewprofile' van elke gebruiker (dus wat hij ziet als hij ergens op zijn eigen naam klikt)?
-
- Contacteer:
Re: Link naar viewprofile?
Die code kun je invoeren onder je banner in de FTP db
De rest snap ik het niet 100%

- marian0810
- Contacteer:
Ja tot zover snap ik het. Maar welke code, daar gaat het me even om
Ik kom er niet uit hoe dat met die user_id moet.

Hoe linkt hij daarna toe vanuit viewtopic_body.html?
Kun je diezelfde code anders niet gebruiken?
Volgens mij dit stukje?
Maar waarom wil je dat eigenlijk? Wat is het nut ervan?
Ik bedoel, wie bekijkt zijn eige profiel nu behalve om te bewerken? Maar daarvoor is het gebruikerspaneel
Kun je diezelfde code anders niet gebruiken?
Volgens mij dit stukje?
<!-- IF not postrow.U_POST_AUTHOR --><strong>{postrow.POST_AUTHOR_FULL}</strong><!-- ELSE -->{postrow.POST_AUTHOR_FULL}<!-- ENDIF -->
Maar waarom wil je dat eigenlijk? Wat is het nut ervan?
Ik bedoel, wie bekijkt zijn eige profiel nu behalve om te bewerken? Maar daarvoor is het gebruikerspaneel

Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar
- marian0810
- Contacteer:
O ja vergeten te zeggen, ik bedoel in subsilver2. Maar wat jij bedoelt staat gedefinieerd in viewtopic.php en daar kijkt de overall-header niet naar. En ik heb al van alles geprobeerd om dat eruit te halen en ergens anders neer te zetten maar ik krijg het niet werkend.
Zo kun je makkelijker het resultaat bekijken zoals anderen dat zien. Ik heb dat nu ook zo in phpBB2, en dan van daaruit een link naar 'bewerken' en dat bevalt veel beter zo
Zo kun je makkelijker het resultaat bekijken zoals anderen dat zien. Ik heb dat nu ook zo in phpBB2, en dan van daaruit een link naar 'bewerken' en dat bevalt veel beter zo

Je zult daarvoor denk ik een variabele moeten aanmaken. Een link naar een profiel is namelijk zo opgebouwd:
Die 32 op het einde is variabel, afhankelijk van de gebruiker. Jouw nummer kan 2 zijn, die van iemand anders 2342234.
Waar je die variabele moet definiëren is een lastige. Ik zou zo geen PHP bestand weten dat altijd gebruikt wordt...
Code: Selecteer alles
http://www.example.com/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=32
Waar je die variabele moet definiëren is een lastige. Ik zou zo geen PHP bestand weten dat altijd gebruikt wordt...
- marian0810
- Contacteer:
En dát is nou precies waarom ik het vraag, nadat ik er gister al een hele avond vergeefs mee aan het puzzelen geweest ben 

Nooit gehoord van de variable $user->data['user_id'] ?Ger schreef:Waar je die variabele moet definiëren is een lastige. Ik zou zo geen PHP bestand weten dat altijd gebruikt wordt...
Waarom altijd zo moeilijk zeg , het is echt makkelijker dan je denkt.
in includes/functions.php
zoek:
'U_RESTORE_PERMISSIONS' => ($user->data['user_perm_from'] && $auth->acl_get('a_switchperm')) ? append_sid("{$phpbb_root_path}ucp.$phpEx", 'mode=restore_perm') : '',
plaats eronder:
'U_USER_LINK' => append_sid("{$phpbb_root_path}memberlist.$phpEx", 'mode=viewprofile&u=' . $user->data['user_id']),
<!-- IF S_USER_LOGGED_IN -->
<a href="{U_USER_LINK}">Klik hier voor je profiel te bekijken</a>
<!-- ENDIF -->
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
- marian0810
- Contacteer:
Perfect, dankjewel