Tabel maken

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
bodylojohn

Tabel maken

Bericht door bodylojohn » 14 mei 2008, 12:12

• Adres van je forum: http://www.keukenpraat.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?

Hoe kan ik een tabel maken in een post?

Ik wil een overzicht maken wat de mensen makkelijk kunnen selecteren.

..

bodylojohn

Re: Tabel maken

Bericht door bodylojohn » 15 mei 2008, 09:34

FF voor de duidelijkheid..
Ik heb de verschillende posts gelezen betreffende het maken van een tabel.
Maar mijn gemidelde gebruiker kan hier niet mee omgaan.
Dus is er niet zo iets als een tabel maken in word?

Ger
Contacteer:

Re: Tabel maken

Bericht door Ger » 15 mei 2008, 10:14

Nope, die is er niet. Je zult met HTML moeten werken. Er valt misschien wel iets te bedenken als 1 knop voor een tabel met daarin wat rijen en cellen, maar dat zal een modificatie worden. Wat ik zo even bedenk ik dat je in de rij met knoppen zelf iets toevoegd in dezelfde stijl, maar als je er dan op klikt, je meerdere keuzes krijgt middels CSS dropdown. Als je enige feeling hebt met HTML en CSS moet Google je verder kunnen helpen. :)

Wat je sowieso moet doen is 3 custom-bbcodes aanmaken. Voor Wetenschapsforum (Invision) heb ik dat zo gedaan:
Spoiler: bekijk

Code: Selecteer alles

[table]{content}[/table]

<div style="line-height: 0px;"><table class="bbc" cellpadding="0" cellspacing ="0" >{content}</table></div>

[tr]{content}[/tr]

<tr class="bbc">{content}</tr>

[td]{content}[/td]

<td class="bbc">{content}</td>
:arrow: {content} kun je voor phpBB vervangen door {TEXT}
:arrow: de class moet je laten terugkomen in je stylesheet of gewoon inline styling gebruiken.

Ook kun je nog opties gebruiken voor borders en col-/rowspan, maar da's net hoever je wil gaan.

Als je dit hebt, kun je door te klikken op de knop met meerdere keuzes, automatisch de bijbehorende tags in laten vullen.

Overigens heb ik me een goed jaar geleden geregistreerd op keukenpraat, maar het is daar bedroevend stil...

Gesloten