- Modificatie & Versie: Phpbb3-Portal.1.2.2
Directe link naar de modificatie: http://www.phpbb3portal.com/viewtopic.php?t=840&f=4
Adres van je forum: http://forum.winterbase360.nl
phpBB versie: PhpBB 3.0.1 Nederlands
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?
Nee
Wat is het probleem?
Na het volgen van de installtie procedure van Portal krijg ik de volgende melding:
template->_tpl_load_file(): File ./styles/subsilver2/template/portal/portal_body.html does not exist or is empty
Vreemd aangezien ik echt heb gedaan wat in het XML bestandje stond. Wie weet wat ik nu moet doen?
Portal installatie lukt niet helemaal
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

-
Portal installatie lukt niet helemaal
-
Re: Portal installatie lukt niet helemaal
Ik heb het probleem zojuist opgelost en Portal werkt, nu wil ik alleen weten hoe ik moet inloggen om de voorpagina aan te kunnen passen 

links onder de header staan er links "Inloggen" en "Registreren"
-
Klopt maar hoe zorg ik er dan voor dat er berichten op mijn portal komen? Dat zie ik namelijk nergens staan 

In de module van je portaal in het beheerderspaneel bij de categorie Nieuws een Forum ID invullen, dan komen de berichten uit dat forum op je Portaal te staan.
Zo werkt het in Board3 en aangezien die 2 op elkaar gebasseerd zijn denk ik dat het ook bij jouw portaal zo werkt.
Zo werkt het in Board3 en aangezien die 2 op elkaar gebasseerd zijn denk ik dat het ook bij jouw portaal zo werkt.

Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
-
Mm.. ik kan het niet echt vinden. Zijn er verschillende soorten portal software? Welke werkt het best mocht dit zo zijn?JimB schreef:In de module van je portaal in het beheerderspaneel bij de categorie Nieuws een Forum ID invullen, dan komen de berichten uit dat forum op je Portaal te staan.
-
In mijn ACP kan ik niets van Portal vinden, iemand een screen waar ik het kan vinden? 

Je moet hiervoor eerst je permissies juist zetten zoals aangegeven in de handleiding.WinterBase schreef:In mijn ACP kan ik niets van Portal vinden, iemand een screen waar ik het kan vinden?
ga in ACP naar tab permissies-->permissies groepen -->selecteer behherders -->kijk nu bij geavanceerde permissies
Hier zie je de kalender bij staan. Zet voor beheerders alle permissies op ja.
Dit zou ik doen voor alle types permissies.
Hierna:
Ga in ACP naar tab systeem-->kies beheerdeerspaneel bij module beheer-->voeg module toe.
Hierbij selecteer je kalender instellingen en beheer de kalender evenement types.
Hierna leeg je de buffer.
Als het goed is zie je nu 2 tabs verschijnen.
Zo niet controleer het volgende:
Ga in ACP naar tab permissies-->kies toon administratieve permissies in permissiemaskers--> selecteer beheerdersgroep--klik bekijk permissies.
Als hier de kalender rood staat heb je de mysql query te vaak gedraaid of niet gedraaid.
Draai dan de volgende query en verwijder alle dubbele.
Code: Selecteer alles
select * from phpbb_acl_options where auth_option like '%calendar%';
Groep screenies:
userpermission screenies:
Dit is wat je ziet met toon administratieve maskers als het niet goed is:
Wanneer dit alles gedaan is zou je de tabbladen moeten zijn in je ACP.
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben aangezien ik tegen dezelfde problemen aanliep.
Gr Dennis