Ik wil graag bezoekers aan mijn phpBB-forum automatisch uit laten loggen op het moment dat ze hun sessie laten verlopen (= hun browservenster sluiten). PhpBB plaatst namelijk enkele cookies en pas als deze cookies zijn verwijderd, is iemand uitgelogd. En zelfs dan is het mogelijk om (binnen een gestelde tijd dat de sessieid geldig blijft) via de sessieid in de url in te loggen. Kortom, dat wil ik niet, ik wil de authenticatie koppelen aan de php-sessie: nieuwe php-sessie = opnieuw inloggen.
Zie ik een instelling in de admin panel over het hoofd, of is hier een andere oplossing voor?
Automatisch uitloggen als php-sessie verloopt
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
- Gamemaniak
- Contacteer:
Re: Automatisch uitloggen als php-sessie verloopt
Ik begrijp wat je voor elkaar wilt krijgen, maar dit is niet mogelijk in phpBB. Ik denk dat je er met php alleen niet komt om dit voor elkaar te krijgen, maar daarvoor wacht ik het antwoord van de pro's hier af 

Misschien helpt het als je expres de cookie instellingen verkeerd zet, zodat de cookie niet klopt en dus ook niet geldig is. Zo word je in een nieuwe sessie niet meer ingelogd.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
- marian0810
- Contacteer:
Dat kun je toch gewoon instellen in je acp bij "instellingen beveiliging"?
Of is dat wat anders?Auto-login toestaan:
Bepaalt of gebruikers automatisch kunnen inloggen wanneer ze het forum bezoeken.
- fulleffect
- Contacteer:
als je "automatisch inloggen" nu als eerste is uitschakeld. vervolgens ga je naar server prestatie en verkort daar de "sessie lengte". volgens mij ben je er dan