Automatisch uitloggen als php-sessie verloopt

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Krizna

Automatisch uitloggen als php-sessie verloopt

Bericht door Krizna » 07 mei 2008, 16:15

Ik wil graag bezoekers aan mijn phpBB-forum automatisch uit laten loggen op het moment dat ze hun sessie laten verlopen (= hun browservenster sluiten). PhpBB plaatst namelijk enkele cookies en pas als deze cookies zijn verwijderd, is iemand uitgelogd. En zelfs dan is het mogelijk om (binnen een gestelde tijd dat de sessieid geldig blijft) via de sessieid in de url in te loggen. Kortom, dat wil ik niet, ik wil de authenticatie koppelen aan de php-sessie: nieuwe php-sessie = opnieuw inloggen.

Zie ik een instelling in de admin panel over het hoofd, of is hier een andere oplossing voor?

Gamemaniak
Contacteer:

Re: Automatisch uitloggen als php-sessie verloopt

Bericht door Gamemaniak » 07 mei 2008, 16:23

Ik begrijp wat je voor elkaar wilt krijgen, maar dit is niet mogelijk in phpBB. Ik denk dat je er met php alleen niet komt om dit voor elkaar te krijgen, maar daarvoor wacht ik het antwoord van de pro's hier af ;)

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 07 mei 2008, 16:27

Misschien helpt het als je expres de cookie instellingen verkeerd zet, zodat de cookie niet klopt en dus ook niet geldig is. Zo word je in een nieuwe sessie niet meer ingelogd.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 07 mei 2008, 16:35

Dat kun je toch gewoon instellen in je acp bij "instellingen beveiliging"?
Auto-login toestaan:
Bepaalt of gebruikers automatisch kunnen inloggen wanneer ze het forum bezoeken.
Of is dat wat anders?

fulleffect
Contacteer:

Bericht door fulleffect » 07 mei 2008, 16:35

als je "automatisch inloggen" nu als eerste is uitschakeld. vervolgens ga je naar server prestatie en verkort daar de "sessie lengte". volgens mij ben je er dan ;-)

Gesloten