testforum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
marian0810
Contacteer:

testforum

Bericht door marian0810 » 28 apr 2008, 18:53

Hoewel het nog wel lang zal duren voordat wij gaan overstappen naar phpBB3, ben ik me er al wel vast een beetje op aan het voorbereiden. Ik heb een klein testforumpje opgezet om alvast eens te kijken hoe het allemaal werkt en wat er mee kan. Dat viel me eigenlijk een beetje tegen :( Als ik kijk naar alle mods die ik nu geïnstalleerd heb en die voor phpBB3 (nog) niet beschikbaar zijn dan is dat "upgraden" voor ons meer downgraden wat mogelijkheden betreft. Gelukkig kan het nog even wachten.
Ik heb wel alvast een paar vragen:

- is het mogelijk om een phpBB3 forum op te zetten, eerst een hoop mods en stijlen te installeren en daarna pas over te gaan, of gaan die mods dan ook verloren? En moet dat dan in dezelfde database staan?

- ik heb mijn breedte nu op 90% staan, is het mogelijk om een banner over de hele breedte van het forum te plaatsen die zich automatisch aanpast aan de schermresolutie van de gebruikers zonder dat je zo'n zichzelf-repeterend plaatje krijgt?

- als ik een aangepaste kleur als standaard instel dan ziet iemand die uitgelogd is toch gewoon subsilver, hoe kan ik dat veranderen?

- is er al bekend wanneer 3.2 uit gaat komen of heb ik daar soms overheen gelezen?

Dmeijer13

Re: testforum

Bericht door Dmeijer13 » 28 apr 2008, 20:51

1. Het lijkt me wel verstandig, als je op 1 forum mods enzo wilt, dat je het wle in de goede database doet ja..? tenzij je alles in een andere database doet, dat je de backup van je huidige ergens anders inzet.

2. kan wel denk ik, maar weet niet waar.

3. Ga naar beheer> forum instellingen> Negeer gebruikerstijl "JA" nu zullen ook gasten zien de stijl die als standaard is ingesteld. Zo niet, kan je de stijl ook verwijder, en enkel alleen degene laten staan die gebruikt word.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 28 apr 2008, 21:13

Ik bedoel, moeten phpBB3 en phpBB2 in dezelfde database staan als je gaat converteren?
En ik wil de gebruikersstijl niet negeren, ik wil dat leden kunnen kiezen tussen verschillende thema's. Alleen moeten gasten de (op subsilver gebaseerde) kleur kunnen zien die ik ingesteld heb, net als nu. Maar in plaats daarvan zien ze alleen subsilver zelf :(

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 03 mei 2008, 10:47

Je kunt het in dezelfde database installeren, maar het hoeft niet. Wanneer je dezelfde database gebruikt moet je natuurlijk wel een andere prefix gebruiken.
marian0810 schreef:En ik wil de gebruikersstijl niet negeren, ik wil dat leden kunnen kiezen tussen verschillende thema's. Alleen moeten gasten de (op subsilver gebaseerde) kleur kunnen zien die ik ingesteld heb, net als nu. Maar in plaats daarvan zien ze alleen subsilver zelf :(
Gasten kunnen geen stijl selecteren, omdat ze geen account hebben. :roll:
Je kunt wel zelf de stijl selecteren die gasten zien.
Beheerderspaneel ==> Instellingen forum ==> Standaardstijl:
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 03 mei 2008, 10:49

Nee, die style hoeven de gasten niet persee te zien. De gasts standaard style staat netzoals voor gewone users in zijn profiel en moet je ook in het profiel van de gast aanpassen. De standaard style voor het forum wordt enkel gebruikt voor nieuwe users die registeren op je forum, of wanneer overide user style aanstaat.

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 03 mei 2008, 10:59

Hmm, dank je Paul. :mrgreen:
Dan moet je het volgende doen Beheerderspaneel ==> Gebruikersbeheer ==> Vinkje zetten bij 'Selecteer anonieme gebruiker' ==> Selecteer rechtsboven 'Foruminstellingen' ==> Mijn forumstijl
Groetjes Niek

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 03 mei 2008, 22:07

Jaaaa dat is wat ik zocht. Bedankt! :D

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 05 mei 2008, 10:31

marian0810 schreef:- is het mogelijk om een phpBB3 forum op te zetten, eerst een hoop mods en stijlen te installeren en daarna pas over te gaan, of gaan die mods dan ook verloren?

- is er al bekend wanneer 3.2 uit gaat komen of heb ik daar soms overheen gelezen?
Niemand die dit weet?

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 05 mei 2008, 11:47

Wanneer 3.2 uit gaat komen is nog niet precies bekend. De phpBB.com developpers werken er aan. ;)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 05 mei 2008, 11:49

marian0810 schreef:
marian0810 schreef:- is het mogelijk om een phpBB3 forum op te zetten, eerst een hoop mods en stijlen te installeren en daarna pas over te gaan, of gaan die mods dan ook verloren?

Niemand die dit weet?
Tuurlijk kan dat.
Alleen moet je daarna wel alle fileupdates nalopen.
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 05 mei 2008, 12:48

Waarom?

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 05 mei 2008, 13:25

Weet jij wat update betekent?

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 05 mei 2008, 15:24

Maar updaten is toch iets anders dan converteren? Als ik van phpBB2 rechtstreeks converteer naar een leeg-maar-wel-zwaar-gemod phpBB3 forum dan verandert er toch niks aan de phpBB3 files, of begrijp ik je nou niet goed?

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 05 mei 2008, 15:27

Met de bestanden zal het wel goed gaan. Die hoef je niet opnieuw aan te passen.
Ik weet alleen niet hoe je convert tool reageert met je database als deze zwaar is aangepast door mods. Misschien dat iemand anders dit wel weet.

Wat je wel kunt doen is een lijstje bijhouden met alle sql instructies, en op het moment dat je geconverteerd hebt deze allemaal in 1 keer uitvoeren.
Groetjes Niek

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 05 mei 2008, 15:35

stel,
ze heeft een 2x forum plus shoutbox.

ze converteerd na 3
shoutbox weg
voert de sql in....... verrek, nog geen shoutbox.

om maar een simpel voorbeeld te noemen.

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 05 mei 2008, 15:44

O ik geloof dat jij mij verkeerd begrijpt. Ik wil juist eerst het phpBB3 forum modden vóórdat ik ga converteren. Dat ik de oude mods kwijtraak begreep ik al maar ik wil dat de gebruikers zo min mogelijk verschil merken.

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 05 mei 2008, 15:51

Wanneer je nu een 3.0.1 gaat modden, heb je kans dat d emod misschien niet 3.0.2 compatible is.

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 05 mei 2008, 15:57

Ja daar wacht ik sowieso eerst op, daarom vroeg ik ook of er al iets van een datum bekend was.
Mijn huidige testforumpje is eigenlijk alleen maar bedoeld om alvast wat te leren :D

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 05 mei 2008, 16:15

Leren is nooit verkeerd.
Maargoed, als je je leden niets of weinig wilt laten merken, maak je een backup, pas je alle bestanden lokaal aan.
Voer je de sql in indien nodig, en na de hand, upload je de hele mikmak in een keer.

Misschien merken ze daar 3 secondes iets van.
Werkt het forum niet? Backup terug zetten, en opnieuw :)

Moet goed komen.

Gesloten