Ip
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: Ip
Volgens mij kun je dat niet zien: stel je voor ik als nederlander met m'n nederlandse abonnement bij hccnet in duitsland inloggen dat moet lukken d8 ik ... dan draai ik hetzelfde ip, ik heb namelijk een vast ip-adres....Rico schreef:Hoe kan je checken of het een buitenlands ip adres is?
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
Je kan wel zien vanwaar een ip afkomstig is. Je hebt daarvoor sites zoals bevoorbeeld: http://www.dshield.org/ipinfo.php
Via die site kan je ook de host van de gebruiker nagaan, dus eventueel kan je nog weten waar de server staat waarlangs die verbinding maakt (stad ofzo).
Dat niemand een vast ip heeft klopt niet. Want praktisch elke webserver heeft een vast IP-adres. Anders zou elke keer dat er een nieuw ip verkregen wordt, de hele configuratie van de server/router en andere beveiligingen gewijzigd moeten worden, en vertrouw me, dat is niet weinig werk. Ook alle webdomeingen zouden aangepast meoten worden (via DNS). Beetje omslachtig dus, want DNS is nu ook niet van de snelste (kan soms langer dan een week duren).
Dus sommige mensen die voldoende betalen voor hun account, hebben ook een vast ip, vooral bedrijven hebben dit, aangezien dit praktisch is voor het delen van bestanden over internet tussen het hoofdbedrijf en dochterbedrijf.
Greetz, hoop je van dienst geweest te zijn
Via die site kan je ook de host van de gebruiker nagaan, dus eventueel kan je nog weten waar de server staat waarlangs die verbinding maakt (stad ofzo).
Dat niemand een vast ip heeft klopt niet. Want praktisch elke webserver heeft een vast IP-adres. Anders zou elke keer dat er een nieuw ip verkregen wordt, de hele configuratie van de server/router en andere beveiligingen gewijzigd moeten worden, en vertrouw me, dat is niet weinig werk. Ook alle webdomeingen zouden aangepast meoten worden (via DNS). Beetje omslachtig dus, want DNS is nu ook niet van de snelste (kan soms langer dan een week duren).
Dus sommige mensen die voldoende betalen voor hun account, hebben ook een vast ip, vooral bedrijven hebben dit, aangezien dit praktisch is voor het delen van bestanden over internet tussen het hoofdbedrijf en dochterbedrijf.
Greetz, hoop je van dienst geweest te zijn

Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!