Heb het gedaan. Is er ook iets als program files ofzo? Hoe controleer ik of alles werkt?Emiel-vR schreef: Netjes, nu nog even:Code: Selecteer alles
sudo apt-get install php5 mysql-server
Algemeen Linux Topic
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Re: Beste Linux?
Zet 's een PHP bestandje in je document root, of installeer phpBB. 

Kan je ook ergens de de pakketen zien die er zijn? Ik wil bijvoorbeeld ook een ftp server - mailserver??(is dit nodig)? - phpmyadmin
Mailserver is niet altijd nodig hoor 
Maarre, zit je nou op Debian? Daar heb je namelijk synaptic voor paketten.

Jah zit op debian. synaptic wat is dat precies?Salomon schreef:Mailserver is niet altijd nodig hoor
P.S heb net een artikel gelezen over Linux in ComputerTotaal. 8 distro's getest (Suse als beste dan ubuntu helaas hebben ze debian niet getest)
Ubuntu is debian-based. En open maar eens systeem -> Beheer -> Synaptic
Heb het gevonden (veel paketten zeg). Welke kan ik het beste voor mijn server er op zetten(hoe zit het met de beveliging van de server apache-php-database etc) moet ik daar nog iets extra's voor doen?Salomon schreef:Ubuntu is debian-based. En open maar eens systeem -> Beheer -> Synaptic
Als extra moet je wat eigen initiatief nemen en wat dingen uitproberen, tuts lezen etc.
Hmm zou iemand me stap voor stap kunnen helpen met goed laten functioneren van mijn server op linux? Desnoods herinstalleer ik eht.
De 'beste Linux' is net zoiets als de 'beste auto'. Het ligt er maar helemaal aan wat je zelf fijn vind, waar je eventueel ervaring mee hebt.
Probeer wat dingen uit en wissel niet als er iets niet werkt, meteen van distributie. Alles wat je in Ubuntu kan, kun je in Debian ook en andersom.
Probeer wat dingen uit en wissel niet als er iets niet werkt, meteen van distributie. Alles wat je in Ubuntu kan, kun je in Debian ook en andersom.
Topic omgedoopt tot Algemeen Linux Topic
- Coen
Re: Algemeen Linux Topic
Dat is niet waar Coen, anders zou iedereen net zo goed Debian kunnen nemen ipv Ubuntu. Er zijn wel degelijk verschillen 

Dat is waar ik heb besloten om toch weer terug te gaan naar Windows Server. Ik weet gewoon niet gewoon neit wat ik allemaal moet doen om van mijn machine een goeie server te maken emt linux erop. Helaas!
Inderdaad, als je Linux niet binnen een uur onder de knie hebt kun je beter wat anders zoeken. 

En google heeft uiteraard ook geen enkel antwoord.
En op internet zijn geen enkele tutorials te vinden.
- Bas
- Contacteer:
Veel plezier met 1400 euro betalen voor een licentie, en om de maand rebooten omdat dat nodig is...
.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!