Importeren profiel velden

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Bramster

Importeren profiel velden

Bericht door Bramster » 15 mar 2008, 11:21

Hallo Allemaal,

Op mijn oude phpbb2 forum (database dutch1) had ik een speciaal profielveld USER_SHIPS

In mijn nieuwe phpbb3 forum (database dutch2) heb ik een speciaal profiel veld PF_GEVAREN_ABV

Nu wil ik met de volgende code de data uit dat oude speciale profiel veld over hevelen naar het nieuwe forum

Code: Selecteer alles

UPDATE dutch2.df_profile_fields_data new, dutch1.phpbb_users old
SET new.pf_gevaren_abv = CONVERT(old.user_ships USING utf8)
WHERE new.user_id = old.user_id
Maar daar nog bijna niemnand op het nieuwe forum gegevens in dit speciale pofiel veld heeft staan bestaat voor bijna geen enkele gebruiken nog dit veld, en dus vind de boven staande code geen user_id die gelijk is.

Kortom: Ik wil de code dus automatische het veld laten aanmaken indien de user_id nog niet voorkomt.

Hoe doe ik dat ?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp[ !

Bram

mauser
Contacteer:

Re: Importeren profiel velden

Bericht door mauser » 15 mar 2008, 12:24

bedoel je gewoon "beheerderspaneel"---> "gebruikers en groepen" ---> en dan links bij gebruikers beheren de link naar "aangepaste profielvelden"?
Ga je op vakantie? Lees je eerst in op http://www.egypteforum.nl
Ga je op vakantie? ...Lees je eerst in ophttp://www.lasvegasforum.nl

Bramster

Bericht door Bramster » 15 mar 2008, 12:40

Via de functie die jij noemt Mauser heb ik profielveld PF_GEVAREN_ABV aangemaakt, maar nu wil ik de gegevens uit profielveld USER_SHIPS inporteren naar PF_GEVAREN_ABV

Bramster

Bericht door Bramster » 15 mar 2008, 18:12

Ik heb de neiuwe tabel maar leeg gemaakt zaodat de inporteer code niet struikelde over de reeds bestaande user IDs

Gesloten