'SP wil registratie .nl domeinnamen in handen overheid'

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Emiel-vR
Contacteer:

Re: 'SP wil registratie .nl domeinnamen in handen overheid'

Bericht door Emiel-vR » 09 mar 2008, 14:28

Los even van de principes en commercie van het internet, denk ik dat een erg belangrijk punt is dat de Sidn haar taak redelijk goed uitvoert. Er is weinig reden aan te nemen dat de overheid dit beter zou kunnen. Kijk eens even naar de belastingdienst, deze maakt fout op fout in de automatisering, en de belastingdienst staat daar zeker niet alleen in als het gaat om blunders in overheids ICT projecten.

In mijn optiek moet je soms realist zijn en in plaats van te falen bij het streven naar een ideale situatie, slagen in een redelijke en acceptabele situatie.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 09 mar 2008, 19:03

Dus puur theoretisch claim jij hier maar even dat illegaal programma's downloaden mag omdat het toch maar van niemands land is ? "internet eigenlijk een regelloze omgeving"

Lucas

Bericht door Lucas » 09 mar 2008, 23:05

svenn schreef:Dus puur theoretisch claim jij hier maar even dat illegaal programma's downloaden mag omdat het toch maar van niemands land is ? "internet eigenlijk een regelloze omgeving"
Theoretisch niet, al was het maar omdat illegaal en "mogen" tegenstrijdig is. In de wet staat dat het verboden is bestanden te uploaden(gat 1). Ook staat er in de wet dat een IP adres en het gebruik van computer/internet altijd privè is en de overheid het niet mag controleren(gat 2)

Er is niemand die controleerd op het gedrag van het illegaal downloaden, wat iedereen weet dat dat vollop gebeurd. Dat kan je niet ontkennen. Van de Nederlandse wet mag het niet, maar er is geen controlerende macht op het internet. Op het internet kan je je vrijelijk en anoniem bewegen en het privacy inbreuk is als iemand je volgt.

Je MAG geen illegale programma's downloaden, maar met de huidige wetgeving heb je de MOGELIJKHEID illegaal te downloaden.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 10 mar 2008, 08:09

Theoretisch niet, al was het maar omdat illegaal en "mogen" tegenstrijdig is. In de wet staat dat het verboden is bestanden te uploaden(gat 1). Ook staat er in de wet dat een IP adres en het gebruik van computer/internet altijd privè is en de overheid het niet mag controleren(gat 2)
"verboden is bestanden te uploaden."
Een site die niet localhost staat word altijd ge-up'd. Zou me verbazen dat het zo in uw wetboek staat. 'gat 2' is helemaal geen gat. De overheid is niet vrij om even je ip te controleren, maar zal wel in die mogelijkheid zijn om bij verdachten deze wet te overschrijden.
Het enige "gat" wat bij jullie is dacht ik dat sharen tussen vrienden & familie toegestaan is, waar dat hier niet is. Dus met een gesloten forum ben je eigenlijk save, omdat iedereen je vriend kan zijn daar.

Lucas

Bericht door Lucas » 10 mar 2008, 08:27

svenn schreef:"verboden is bestanden te uploaden."
Een site die niet localhost staat word altijd ge-up'd. Zou me verbazen dat het zo in uw wetboek staat. 'gat 2' is helemaal geen gat. De overheid is niet vrij om even je ip te controleren, maar zal wel in die mogelijkheid zijn om bij verdachten deze wet te overschrijden.
Zo staat het er niet letterlijk, en nu moet je ook niet gaan insectenliefhebben. Je snapt verder prima wat ik bedoel. Gat 2 is in dusverre een gat dat je anoniem bent, en hééél moeilijk te controleren bent.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 10 mar 2008, 17:15

Nee, je theorie gaat gewoon niet op. Ik miere-neuk niet, ik wil aantonen dat je alles aan het draaien bent om jezelf uit het illegale daglicht te praten :) Ik mag niet moorden volgens de wet, en ben anoniem in het park. Dus ik kan moorden ? Maargoed laten we het juridische gedeelte maar uit. en dat ergens anders bespreken :)

Lucas

Bericht door Lucas » 10 mar 2008, 18:23

svenn schreef:Nee, je theorie gaat gewoon niet op. Ik miere-neuk niet, ik wil aantonen dat je alles aan het draaien bent om jezelf uit het illegale daglicht te praten :)
Ik vind van niet, trouwens..zo illegaal ben ik niet bezig ^^"

'nyways...SIDN is naar mijns inszien beter af als "bedrijf". Ikzelf vind het internet teveel draaien om commercie tegenwoordig. ^^
Ontopic
- Lucas

Salomon

SIDN gaat numerieke landrush niet overdoen

Bericht door Salomon » 19 mar 2008, 17:11

Inmiddels is er alweer een nieuw bericht hierover:

http://webwereld.nl/ref/newsletter/50375

Plaats reactie