Klopt het dat het niet mogelijk is dat als iemand zich voorstelt diegene automatisch lid wordt van een bepaalde gebruikersgroep?
Ik wilde dit oplossen door iedereen handmatig toe te voegen aan een gebruikersgroep (veel werk, maar ja) maar dan krijgt diegene geen mailtje dat deze lid is geworden vade groep!
Een andere mogenlijkheid was dacht ik dat iedereen zich kan aanmelden bij een gebruikersgroep ( eigen gebruikerspaneel-->vaste gebruikersgroep en dan aanmelden) en ik dit kan accepteren als diegene zich heeft voorgesteld. Maar nu heb ik dit getest.. en krijgt ook hier diegene geen mailtje als de aanvraag is geaccepteerd!
Kan ik hier iets wijzigen zodat een geaccepteerde gebruiker (zowel als ik dat handmatig doe, of als de gebruiker het zelf aanvraagt) van een bepaalde gebruikersgroep toch een e-mailtje krijgt?
En is het mogelijk om bij de legenda op de gebruikersgroep te klikken en dat er dan een button is oid met de tekst 'wordt lid van deze groep' (dit lijkt me voor de gebruikers makkelijker.. áls ze tenminste een mail krijgen als ze geaccepteerd worden..)
Alvast bedankt.
Bevestigings e-mail gebruikersgroep
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Bevestigings e-mail gebruikersgroep
Er is al wel een MOD beschikbaar om gebruikers automatisch in een groep te laten zetten op basis van postcount. Auto Groups 

Bedankt! Ik zal eens kijken...
Maar is het dan niet mogelijk dat iemand automatisch een mailtje krijgt als dat forumlid, lid wordt van een andere gebruikersgroep?
Maar is het dan niet mogelijk dat iemand automatisch een mailtje krijgt als dat forumlid, lid wordt van een andere gebruikersgroep?
Ja dat is standaard al zo want er bestaat ook een bestaande e-mail template van:
Code: Selecteer alles
Subject: Een verzoek om je groep toe te treden is gemaakt
Beste {USERNAME},
Een gebruiker heeft verzocht om tot de groep "{GROUP_NAME}" toe te treden die jij modereert op {SITENAME}.
Om dit verzoek te accepteren of te weigeren voor lidmaatschap van de groep kun je op de volgende link klikken:
{U_PENDING}
{EMAIL_SIG}
Ik (administrator) krijg inderdaad een mailtje als iemand anders lid wil worden van een gebruikersgroep. Maar als ik dat lid accepteer bij deze groep, krijgt dit lid geen mailtje (bijv. 'je bent geaccepteerd voor de gebruikersgroep "vaste gebruikers"' oid)Derky schreef:Ja dat is standaard al zo want er bestaat ook een bestaande e-mail template van:
Kan ik dít niet ergens wijzigen?
Kan niemand mij helpen..?