BB code IMG werkt niet...

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Bas
Contacteer:

Re: BB code IMG werkt niet...

Bericht door Bas » 03 feb 2008, 14:45

lithoforum schreef:Vroeg of laat wordt er een veiligheidslek ontdekt dat misbruik kan maken van allow url fopen, bijvoorbeeld om een externe url met een php script in te laten om spam mail te versturen bijvoorbeeld. Daarom is de allow_url_fopen setting op 'on' zetten gevaarlijk!
Sinds PHP 5.2 zit het externe includen niet meer in allow_url_fopen, maar in allow_url_include, die standaard uit staat. Om extern te includen met allow_url_fopen zal het script zelf eval moeten gebruiken, wat vreselijk dom is. :)

Wilbert G

Bericht door Wilbert G » 03 feb 2008, 14:58

lithoforum schreef: Het werkt, maar ik vind het een gevaarlijke oplossing. Ik ben zelfs geneigd te zeggen dat het slecht geprogrammeerd is.
Ik ben het helemaal met je eens, dit is uitermate zwak geregeld in phpBB3. Voorheen was dit echt geen issue. Hopelijk komt er een keer een andere oplossing voor want ik kan me niet voorstellen dat zo'n maatregel nodig moet zijn om zo'n veelvuldig gebruikte BB code als [IMG] te laten werken. Jammer, erg jammer... Als iemand een bypass/mod weet?

@ Bas : Ik begrijp je niet zo goed, is het niet gevaarlijk dan?

lithoforum
Contacteer:

Bericht door lithoforum » 03 feb 2008, 15:36

Bas schreef:Sinds PHP 5.2 zit het externe includen niet meer in allow_url_fopen, maar in allow_url_include, die standaard uit staat. Om extern te includen met allow_url_fopen zal het script zelf eval moeten gebruiken, wat vreselijk dom is. :)
Bedankt Bas, daar heb ik wat aan. Kan ik m'n provider vragen z'n PHP versie 4.4.7 te upgraden.:)

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 04 feb 2008, 08:57

Wilbert G schreef:@ Bas : Ik begrijp je niet zo goed, is het niet gevaarlijk dan?
Zolang PHP 5.2 of hoger gebruikt wordt niet, behalve als je host allow_url_include aanzet :)

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 07 feb 2008, 14:58

Ik heb exact het zelfde probleem en begrijp dat het op te lossen is door iets te wijzigen in php.ini

Is er iemand die mij kan vertellen waar ik php.ini kan vinden en wat er precies gewijzigd dient te worden??

Bij voorbaat dank!

Wilbert G

Bericht door Wilbert G » 07 feb 2008, 15:08

Hallo Rinus,

Voor zover mij bekend kan alleen je host de php.ini aanpassen. Ik kon in mijn beheerscherm een bepaalde setting op 'minder veilig' zetten met positief gevolg.

groet,
Wilbert

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 07 feb 2008, 15:38

Ok, hartelijk dank.... ik ga er mee bezig ;)

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 07 feb 2008, 15:44

Afbeeldingen van maximaal 640 x 480 weer terug gezet op 0 x 0 en nu werkt het wel :|

Zie ook nu pas dat dat al eerder is gezegd, misschien volgende keer maar eens het topic met beide ogen open lezen :mrgreen:

Gesloten