heb ik al gedaan nadat ik het forum van phpbb.com nagelezen had.. maar door de installatie van de auto cookie mod was het verandert, maar er was ook geen verschil merkbaar..Dark Inca schreef:Ziet er goed uit, maar kun je toch dit eens veranderen:
Cookie domain: .producefactory.be (. vooraan)
Bug Phpbb (NOG NIET OPGELOST)
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: Bug Phpbb
Ik blijf soms ingelogd, maar meestal niet, met name als ik naar een andere website ga en vervolgens de browser afsluit en weer opstart.Dark Inca schreef:Ik blijf ingelogd, althans zo lijkt het, totdat ik refresh of op een link klik.
FF uitzoeken dus hoe dat kan.
Een vreemd verschijnsel is ook, dat wanneer ik moet inloggen en ik dat doe onderaan de pagina (dus NIET via de button), dat mijn ingevoerde gegevens na een druk op de knop weer verdwijnen en ik de procedure nogmaals moet doen.
Overigens, ik heb de cookies eens opgezocht en daar staat dit:
producefactory.be phpBB2_forum_sid
Naam: phpBB2_forum_sid
Inhoud: (blablabla)
Domein: .www.producefactory.be
Pad: /
Verzenden bij: Alle soorten verbindingen
Verloopt: aan het einde van de sessie
Let op de laatste regel ! Het forum van "producefactory" is de enige die de sid-cookie plaatst met een houdbaarheid tot einde sessie. Alle andere forums, met name phpBB-forums, hebben een THT van een jaar, dus nu al tot augustus 2008. Ik vermoed dat daar de schoen wringt. Ik weet zo even niet waar je dat anders instelt, maar daar weten anderen hier wel meer van.
Mooi werk hansmiv !
mmmz, kan anders eens iemand een printscreen doorgeven van de table phpbb_config? Misschien dat hierin een foutje gelopen is tijdens de installatie ofzo..
allow_autologin staat op 1
max_autologin_time staat op 0 (wat naar mijn inziens onbeperkt zou moeten zijn)
mmmz, kan anders eens iemand een printscreen doorgeven van de table phpbb_config? Misschien dat hierin een foutje gelopen is tijdens de installatie ofzo..
allow_autologin staat op 1
max_autologin_time staat op 0 (wat naar mijn inziens onbeperkt zou moeten zijn)
Van cookies ken ik niet zo veel, maar ik heb een cookie editor en wat me opvald is dat er bij GEEN enkele cookie www bij het domein staat.
Misschien dat hierdoor het probleem komt, maar ik weet het niet echt hoor.
Misschien dat hierdoor het probleem komt, maar ik weet het niet echt hoor.
Op welke phpversie draait dit forum? 4 of 5? misschien dat dat een oorzaak kan zijn? Ik zit momenteel op versie 5.
Heeft iemand een idee waarvoor 'register globals' dient op een server?
De uitleg is te vinden op http://www.php.net/manual/nl/security.globals.php maar ik snap er niets van..
Heeft iemand een idee waarvoor 'register globals' dient op een server?
De uitleg is te vinden op http://www.php.net/manual/nl/security.globals.php maar ik snap er niets van..
Met register_globals aan krijg je allemaal variabelen in je script waar je geen controle over hebt, bijv. variabelen die via de URL worden verzonden zoals "/index.php?var=waarde". Normaal gebruik je
Hier wordt met de variabele
Hopelijk is deze uitleg iets begrijpelijker.
$_GET['var'] om de waarde uit te lezen, maar met RG aan krijg je een variabele $var. Bij slechte code kan dat onveilig zijn, voorbeeldje:Code: Selecteer alles
if ( $admin )
{
// geef toegang tot ACP
}$admin gecontroleerd of een gebruiker toegang krijgt tot het ACP of niet. Ik hoef nu alleen maar "?admin=true" in de URL te zetten om toegang te krijgen, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Dit is sowieso geen veilig script, maar met RG uit zou het al een stuk veiliger zijn.Hopelijk is deze uitleg iets begrijpelijker.
php4 of php5 maakt niets uit. phpBB2 werkt op beide dus daar heeft het volgens mij niets mee te maken.
Ik heb ooit ook een freehostia account gehad en daar werkte wel alles naar behoren dus het zou me verbazen dat in een jaar tijd dit niet meer zo is.
Ik heb ooit ook een freehostia account gehad en daar werkte wel alles naar behoren dus het zou me verbazen dat in een jaar tijd dit niet meer zo is.
Bedankt voor de uitleg over de register globals.. kzal da dan maar best uit zetten om alle miserie te vermijden.. pff.. kvind maar geen oplossing e voor mijn probleem.. die cookies zouk moeten kunnen aanpassen e.. maar waar8-)
Re: Bug Phpbb (NOG NIET OPGELOST)
Kan anders iemand mij eens een printscreen doorsturen van de instellingen bij de tabel phpbb_sessions ? Want hier ligt blijkbaar een fout:
Code: Selecteer alles
PRIMARY PRIMARY 435 session_id
session_user_id INDEX 435 session_user_id
session_id
session_id_ip_user_id INDEX 435 session_id
session_user_id
PRIMARY en INDEX sleutels behoren niet beide ingesteld te zijn voor de kolom `session_id`
Hallo,
Heb je dit al eens geprobeerd? http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=228741
Dit zou je cookie probleempjes moeten oplossen en het is erg makkelijk om toe te passen.
Succes!
Griddy
Heb je dit al eens geprobeerd? http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=228741
Dit zou je cookie probleempjes moeten oplossen en het is erg makkelijk om toe te passen.
Succes!
Griddy
ja, ik heb deze al geprobeerd.. maar helaas is het probleem er niet met opgelost 
Precies het zelfde probleem heb ik hier ook aan de hand, met Firefox alles prima alleen met IE hou ik het probleem.
Heb ook auto cookies gedraaid, maar geen verandering, ook alle cookies verwijdert evenals alle andere mogelijkheden om iets te verwijderen
My Current Cookie Settings:
't is namelijk heel vervelend om steeds opnieuw te moeten inloggen
Heb ook auto cookies gedraaid, maar geen verandering, ook alle cookies verwijdert evenals alle andere mogelijkheden om iets te verwijderen
My Current Cookie Settings:
- Domain Name: karper-forum.nl
- Server Port: 80
- Script path: /
- Cookie secure: Disabled
- Cookie domain: .karper-forum.nl
- Cookie path: /
- Cookie name: karper-for_forum
- Session length [ seconds ]: 3600
- Allow automatic logins: Yes
- Automatic login key expiry: 0
't is namelijk heel vervelend om steeds opnieuw te moeten inloggen
- marian0810
- Contacteer:
Marian, hartelijk dank voor je reactie, ik heb het geprobeert, maar het mag niet baten helaas 
- Ramon Fincken
- Contacteer:
@msnbuddy en anderen,
ook handig om je cookie naam een beetje uniek te geven, je weet maar nooit.
Zag net ergens "Cookie name:phpBB2_forum" voorbij komen,
noem hem bv eens : produce_phpbb2 voor je producefactory.be site.
ook handig om je cookie naam een beetje uniek te geven, je weet maar nooit.
Zag net ergens "Cookie name:phpBB2_forum" voorbij komen,
noem hem bv eens : produce_phpbb2 voor je producefactory.be site.
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!
Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com
Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com
Is dit nu eigenlijk al opgelost ?