van 2 forums 1 forum maken
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

van 2 forums 1 forum maken
IK heb 2 forums.. eentje op een gratis hosting nl lycos en eentje op een gekochte hosting. Beide hebben evenveel leden.
Ik wil van beide forums 1 forum maken en op de gekochte hosting plaatsen. Is dit mogelijk? Zojah, welke is de veiligste manier dit te doen?
beide hebben een apart db. De gratis hosting draait op die van lycos db. En de andere op de betaalde hosting.
Kan ik van deze 2 forums 1 forum maken?
Zo jah hoe?
Neem ik geen risiscos dat er errors onstaan na verplaatsing? session bug ofzo
Hierbij gaat het om de Leden en de geplaatste berichten..
Iemand een ideee.. Help me please
MVG,
Ik wil van beide forums 1 forum maken en op de gekochte hosting plaatsen. Is dit mogelijk? Zojah, welke is de veiligste manier dit te doen?
beide hebben een apart db. De gratis hosting draait op die van lycos db. En de andere op de betaalde hosting.
Zo jah hoe?
MVG,
Doe nie onnozel. Jullie moeten nu ook niet gaan overdrijven met jullie eisen hé seg. Fouten maken is menselijk, ze meerdere keren opzettelijk maken is hatelijk, maar 'k denk niet dat die jonge dat hier opzettelijk deed.podium4 schreef:ik help je pas als je uit het topic van taal jou bericht haalt... die hoort daar niet en er zijn geen moderators om 'm daar uit te halen.....
Ik denk niet dat het zal gaan om je twee forum's te mengen. Ik heb ook nog nooit gezien ofdat er scripts voor staan die dat automatiseren.
't Probleem is vb bij posts, dat de forum id's niet overeen komen. Bij leden zijn er dan twee leden met eenzelfde ID, dus dat zal allemaal errors veroorzaken. Dus, ik denk dat je het niet zal kunnen doen, tenzij je alle gegevens manueel gaat overzetten (leden). Voor de posts is het praktisch onmogelijk.
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!
» w0lfie.be
je hoeft alles niet handmatig te doen, zolang je maar weet welke posts enz er zijn en ze niet overeenkomen met een andere post. DIt zal waarschijnlijk wel het geval zijn want post id nr 1 kan bijv op een andere forum iets heel anders zijn. Dus wordt het handmatig werk ja. Ik zou vragen of men zich op die andere forum wilt registreren. Dus iedereen een pb sturen. Als ze het neit doen heb je pech, anders heb je geluk.
Bezoek ook ns mn site:
http://www.partyfreakers.nl of mn premodded site: http://www.vitrax.org
Laturzzz,
Duvelske
http://www.partyfreakers.nl of mn premodded site: http://www.vitrax.org
Laturzzz,
Duvelske
Hoe eens aub op met jezelf beklag en het bekritiseren van anderen. Zorg eerst dat je zelf perfect bent (en neen, dat ben je niet) voordat je anderen constant gaat afbreken. STOP HET AUB!SPyKoN schreef:OMG nu maakt die gast hier al 2 topics voor z'n probleem. Wil je aub eens ophouden. Eerst verziekt hij een ander zijn topic dan opent hij zelf eentje en nu weer. Wat is hier de bedoeling van?? Zo gaan mensen je automatisch niet willen helpen!
De leden kan je mss wel met een script doen, gewoon telkens toevoegen aan de lijst, is niet zoveel werk vermoed ik. Voor posts is het te ingewikkeld.
Doe zoals Richard hier zegt, denk dat dat de beste oplossing is.
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» w0lfie.be
Ik denk niet dat ik de enige ben die hier problemen meeheeftw0lfie.be schreef:Hoe eens aub op met jezelf beklag en het bekritiseren van anderen. Zorg eerst dat je zelf perfect bent (en neen, dat ben je niet) voordat je anderen constant gaat afbreken. STOP HET AUB!SPyKoN schreef:OMG nu maakt die gast hier al 2 topics voor z'n probleem. Wil je aub eens ophouden. Eerst verziekt hij een ander zijn topic dan opent hij zelf eentje en nu weer. Wat is hier de bedoeling van?? Zo gaan mensen je automatisch niet willen helpen!
De leden kan je mss wel met een script doen, gewoon telkens toevoegen aan de lijst, is niet zoveel werk vermoed ik. Voor posts is het te ingewikkeld.
Doe zoals Richard hier zegt, denk dat dat de beste oplossing is.
- superman5000
- Contacteer:
Dan upload je maar een database, en worden deze twee niet gemengd.
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» w0lfie.be
Inderdaad je bent niet de enige, ik ben het erover eens dat hier mensen rondlopen die er maar wat op los posten.... zomaar dubbel posten of het posten van een nieuw onderwerp in een lopend topic...., erg jammer dat hier geen moderators rondlopen...SPyKoN schreef: Ik denk niet dat ik de enige ben die hier problemen meeheeft
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
-
- Contacteer:
Re: van 2 forums 1 forum maken
Hoi,Badja schreef:IK heb 2 forums.. eentje op een gratis hosting nl lycos en eentje op een gekochte hosting. Beide hebben evenveel leden.
Zo jah hoe?
MVG,
Ik zou het als volgt doen: zorg ervoor dat niemand meer berichten kan plaatsen op het te sluiten forum. Stuur alle leden een mail met het adres van het nieuwe forum (giet er een mooi verkoopsausje overheen) en laat ze zich daar opnieuw registreren. Ik denk dat dan bijna iedereen meegaat.
Na enige tijd (maand ofzo) kan je altijd het forum opheffen.
Maak het jezelf niet te moeilijk, beheerders zijn per definitie lui...
Groetjes... Willem
Re: van 2 forums 1 forum maken
Ik denk dat wat Willem-Jan zegt misschien wel de beste, makkelijkste en veiligste oplossing is... op die manier filter je direct ook alle mensen eruit die nooit komen.....

Willem-Jan schreef:
(giet er een mooi verkoopsausje overheen)

Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.