BB code IMG werkt niet...

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Wilbert G

BB code IMG werkt niet...

Bericht door Wilbert G » 20 jan 2008, 14:22

• Adres van je forum: http://www.bmw02club.nl/phpBB3/
    Event. modificaties op je forum: nvt
    Wanneer ontstond het probleem? bij testen, na geslaagde install en conversie vanaf 2.21
    phpBB versie: 3.0.0

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? niets
    Wat is het probleem? Om een onduidelijke reden werkt de BBcode IMG niet.
Hallo allemaal!

Het lukt niet om in nieuwe berichten via de IMG BB code een afbeelding getoond te krijgen. Bij het posten word ik getrakteerd op de onderstaande melding: Toegang naar de afbeelding is onmogelijk of het is een ongeldige afbeelding.. Ik gebruik bv gewoon het logo van Google of bijvoorbeeld foto's uit eigen online albums, dus wel degelijk geldige en bestaande afbeeldingen...

In geconverteerde berichten (vanuit het oude forum dus) is alles wel gewoon zichtbaar gebleven, terwijl ook hierin betreffende BBcode gebruikt is. Alle andere BB codes (behalve IMG dus) werken gewoon. Het is me zelfs gelukt om er eentje aan te maken voor YouTube.

Oh ja, de volgende instellingen zijn actief:

Opties:
BBCode is AAN
[img] staat AAN
[flash] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies zijn AAN

Weet iemand hoe kan ik de IMG BB code hersteld krijgen? Alvast bedankt voor jullie hulp!

met vriendelijke groet,
Wilbert

Evelijn
Contacteer:

Re: BB code IMG werkt niet...

Bericht door Evelijn » 20 jan 2008, 15:08

Heb je toevallig maximale afmetingen voor afbeeldingen ingesteld?
Ik heb dat namelijk ook gehad toen ik dat had ingesteld, maar toen ik het niet meer had deed hij het weer gewoon.

Wilbert G

Bericht door Wilbert G » 20 jan 2008, 16:28

Hi Evelijn,

Bedankt voor het meedenken. Ik heb direct deze formaatrestricties (640x480) verwijderd maar helaas geen succes geboekt...

met vriendelijke groet,
Wilbert

Coen

Bericht door Coen » 20 jan 2008, 16:47

Misschien een hele overdreven vraag, maar staan de afbeeldingen al wel online en probeer je het path goed te plaatsen?

Laat anders hier eens tussen code-blokken;

Code: Selecteer alles

[code]
[/code] zien, hoe je de afbeelding toevoegd. Normaal gesproken zou dit geen enkel probleem op mogen leveren. :)

Wilbert G

Bericht door Wilbert G » 20 jan 2008, 17:20

Hallo Coen,

Geen overdreven vraag hoor, dit is zo'n wazig probleem dat ik zelfs twijfels had om het te plaatsen. Hieronder een afbeelding zoals 'ie niet wil werken op ons phpBB3 forum:

[img]http://www.bmw4life.nl/images/gallery/bavariatour2006/DSCN4833.JPG[/img]
Die foto bestaat dus echt :?

met vriendelijke groet,
Wilbert

Coen

Bericht door Coen » 20 jan 2008, 17:32

Maar je wil de foto alleen plaatsen, dus niet via de phpBB 3.x-functionaliteiten uploaden?

De foto bestaat inderdaad. Ik moet even wat dieper in phpBB 3.x duiken om je hier een gerichter antwoord op te kunnen geven. Kun je anders eens een standaard phpBB 3.x forum installeren (andere map en andere database/prefix) en daar precies hetzelfde proberen? Het lijkt me bijna uitgesloten dat er zoiets gebeurt na een conversie van 2.x naar 3.x... :?

Wilbert G

Bericht door Wilbert G » 20 jan 2008, 18:00

Hallo Coen,

Wat een gek probleem hè? Wie het weet mag het zeggen ;)

Klopt, veel van onze gebruikers willen graag hun foto's tonen (bv uit eigen Photobucket accounts o.i.d.) of komen ergens op het net afbeeldingen tegen die ze willen delen. Tot nu toe doen ze dat gewoon met de IMG functie, naar volle tevredenheid. Uploaden wil ik later specifiek inrichten voor een gebruikersgroep (betalende clubleden). Tzt moet ik daarvoor eens in de benodigde permissies duiken.

Ik zal eens een nieuwe phpBB3 install (andere dir en met aparte db-prefix) zonder conversie uitvoeren om te zien of het probleem zich daarin ook voordoet. :(

met vriendelijke groet,
Wilbert

Coen

Bericht door Coen » 20 jan 2008, 18:35

Ik verneem de resultaten graag en heel veel succes ermee! :)

Let er wel op dat je niet per ongeluk de 'echte' database weggooit, dat zou zonde zijn.

Wilbert G

Bericht door Wilbert G » 20 jan 2008, 19:26

Ok, hier de laatste bevindingen:

- nieuwe installatie phpBB3 zonder conversie : IMG BBcode werkt naar behoren
- alsnog de conversie vanuit phpBB2 hierop uitgevoerd : IMG BBcode werkt nog steeds goed! :D

Er moet dus iets misgegaan zijn bij de eerdere installatie/conversie. Anders kan ik er geen verklaring voor geven. Opnieuw installeren/converteren lijkt de enige oplossing.

Bedankt voor het meedenken, hier kan w.m.b. een slotje op...

met vriendelijke groet,
Wilbert

Coen

Bericht door Coen » 20 jan 2008, 19:27

Dus het werkt nu helemaal? Mooi zo! :D

Slotjes doen we niet aan, er kan altijd nog een probleem optreden waarna je hier weer kunt posten. Ook zijn 'oude topics' naslagwerken, dus hoeven ze niet op slot! :)

Wilbert G

Bericht door Wilbert G » 24 jan 2008, 00:58

Het probleem is terug en... Evelijn had gelijk!

Als ik bij 'berichtinstellingen' de maximale afbeeldingsgrootte (volgens de uitleg de maximale breedte van afbeeldingen/flashbestanden) aanpas naar bijvoorbeeld 640 px ipv 0 (ofwel ongelimiteerd) is het over met de pret. Dan kan er geen enkele afbeelding meer getoond worden!!

Wat nu? Ik zou toch graag de maximale breedte willen vastleggen....

groet,
Wilbert

Coen

Bericht door Coen » 24 jan 2008, 01:14

Mocht je helemaal zeker weten dat je installatie standaard is én goed is geïnstalleerd, overweeg dan om een ticket aan te maken in de phpBB 3.x bugtracker. Ik kan niet goed inschatten waar het hier nog meer aan zou kunnen liggen.

Je weet zeker dat alle instellingen wat betreft de afbeeldingen goed staan? :?

Wilbert G

Bericht door Wilbert G » 27 jan 2008, 18:34

Hoi, is het mogelijk dat iemand het door mij beschreven probleem even probeert na te bootsen? Evelijn had soortgelijke problemen. Ook zij heeft de dimensie verwijderd, met positief resultaat.

- Bij berichtinstellingen de maximale breedte bv op 640px zetten
- In een bericht controleren of de [IMG] tags werken bij een verwijzing naar een afbeelding elders op het net. Ook een klein plaatje, bv. Google logo, wordt niet getoond...

Ik vraag me ondertussen echt af waar die instelling dan voor bedoeld is?! Ik wil echt geen externe afbeeldingen breder dan 640px, how to?

groet,
Wilbert

fulleffect
Contacteer:

Bericht door fulleffect » 27 jan 2008, 18:55

ik ben voor je aan het proberen gegaan, en inderdaad.. precies het zelfde probleem... maar, zet hem op 641 en je probleem zal verdwenen zijn ;)

Wilbert G

Bericht door Wilbert G » 27 jan 2008, 19:26

Bedankt voor je moeite maar ook kleinere afbeeldingen laat 'ie toch niet toe? Zo lukt bv het logo van Google (285px breed) bij mijn forum niet eens, ondanks de instelling van 640 (of zelfs 641 ;) )

Ik vind dit zo vaag...

groet,
Wilbert

fulleffect
Contacteer:

Bericht door fulleffect » 27 jan 2008, 19:35

nduszz!! ik denk ik gaat is ff testen met het google logo waar je het over hebt... en raad eens.. ik heb hier precies het zelfde probleem!! 640 en 641 maakt niks uit (misschien net een vernieuwings probleem geweest) zodra ik daar een waarde invul pakt hij inderdaad het google logo ook niet meer. ik denk dus dat dit een bug is van phpbb en niet aan jou ligt ;-)
Dubbel bericht geknipt, kun je ook zelf! ;)
- Coen

lithoforum
Contacteer:

Bericht door lithoforum » 28 jan 2008, 06:17

Wilbert G schreef:Het probleem is terug en... Evelijn had gelijk!
Wat nu? Ik zou toch graag de maximale breedte willen vastleggen....
groet,
Wilbert
Zolang het IMG cmd niet werkt kun je wellicht een bijlage aan je bericht toevoegen.
Ik pas dat met succes op m'n eigen forum toe: http://www.lithoforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?p=47#p47
Gr.
Niek

Wilbert G

Bericht door Wilbert G » 28 jan 2008, 08:12

Bedankt voor je reactie Niek, da's de andere manier.

Ik zou alleen graag allebei de varianten willen gebruiken (doen we met phpBB2 ook). Dit ivm onderscheid tussen gebruikers op ons forum: geregistreerde gebruikers en geregistreeerde gebruikers met ranking 'clublid'. Mijn doel is het laten zien dmv [IMG] codes voor iedere geregistreerde forumgebruiker beschikbaar maken en de methode van de bijlages uitsluitend voor onze clubleden.

Op phpbb.com heb ik meer over dit probleem gevonden : Het schijnt te maken te hebben met bepaalde instellingen in php.ini. PhpBB3 controleert de afmetingen van afbeeldingen blijkbaar op een andere manier en daarvoor zijn enkele aanpassingen in php.ini nodig. Dit is - voor zover ik weet - echter een file die alleen door je host te benaderen is. Ik heb een verzoek hiervoor ingediend...

allow_url_fopen
Local Value = On
Master Value = On
Dit is voor mij allemaal abracadabra, maar het is het proberen waard. Meer over dit onderwerp: link

Ik hoop dat ik deze verwijzing mag plaatsen, anders bij voorbaat mijn excuses...

groet,
Wilbert

Wilbert G

Bericht door Wilbert G » 28 jan 2008, 20:05

Ongelooflijk maar het geschetste probleem is opgelost :

het zat 'm inderdaad in

allow_url_fopen
Dit zou ergens in de php.ini staan. Ik kon deze PHP-instelling via het controlpanel aanpassen (lees: aanzetten) en alles werkt plotseling naar behoren. :D

Hopelijk komt deze informatie iemand nog eens van pas.

groet,
Wilbert

lithoforum
Contacteer:

Bericht door lithoforum » 03 feb 2008, 13:36

Wilbert G schreef:Ongelooflijk maar het geschetste probleem is opgelost :

het zat 'm inderdaad in

allow_url_fopen
Dit zou ergens in de php.ini staan. Ik kon deze PHP-instelling via het controlpanel aanpassen (lees: aanzetten) en alles werkt plotseling naar behoren. :D

Hopelijk komt deze informatie iemand nog eens van pas.

groet,
Wilbert
Het werkt, maar ik vind het een gevaarlijke oplossing. Ik ben zelfs geneigd te zeggen dat het slecht geprogrammeerd is.
Waarom?

Vroeg of laat wordt er een veiligheidslek ontdekt dat misbruik kan maken van allow url fopen, bijvoorbeeld om een externe url met een php script in te laten om spam mail te versturen bijvoorbeeld. Daarom is de allow_url_fopen setting op 'on' zetten gevaarlijk!

Gesloten