Phpbb 2 vs Phpbb 3

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
BetaDevil

Re: Phpbb 2 vs Phpbb 3

Bericht door BetaDevil » 07 jan 2008, 18:49

paul schreef:
BetaDevil schreef:
svenn schreef:Oké zo blijven we natuurlijk bezig, ik vind - eigen mening - dat phpBB 3 voor mensen die geen uren werk in hun forum wensen te steken en voor zakelijke doelen phpBB 2 veel meer to the point is.
Als je niet bekend bent met phpBB3 moet je als eerste een half uurtje de documentatie lezen. Daarna moet je nog een half uur alle instellingen goed instellen en daarna is het beheren van phpBB3 makkelijker dan phpBB2, dat vind ik tenminste.
In een half uurtje krijg je phpBB3 niet ingesteld. Ik zelf ben momenteel bezig met een nieuw forum, en ben al 3 dagen bezig met alles naar me zin in te stellen :).
Je kunt ook overdrijven met dingen instellen :ugeek: Ik draai een goed forum zonder veel dingen in te stellen en phpBB3 werkt gewoon zonder alles in te stellen dus het is niet eens altijd nodig ;).
Moet jij het trouwens niet doen naast de andere dagelijkse dingen, dan hou je niet zoveel tijd over dus doe je er sneller 3 dagen over :P

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 07 jan 2008, 18:56

phpBB.nl hadden we binnen een half uurtje goed hoor (na de migratie). Later zijn er wel dingen aangepast maar zoveel werk was het nou ook weer niet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 jan 2008, 19:02

BetaDevil schreef: Je kunt ook overdrijven met dingen instellen :ugeek: Ik draai een goed forum zonder veel dingen in te stellen en phpBB3 werkt gewoon zonder alles in te stellen dus het is niet eens altijd nodig ;).
Moet jij het trouwens niet doen naast de andere dagelijkse dingen, dan hou je niet zoveel tijd over dus doe je er sneller 3 dagen over :P
Ik ben niet hele dagen met phpBB.com dingen bezig :). Naast instellen van permissies voor bijna 30 groepen en 15 forums, moest ik ook een aantal dingen in de code zelf instellen die ik wou hebben.

@10th_user, 1.0.0 natuurlijk :roll:

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 07 jan 2008, 19:18

1.0.0 is fijn (:ugeek:), ik heb hem 1 keer kunnen installeren (op Lycos met z'n oude servers) en toen lukte het nooit meer.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 07 jan 2008, 19:22

ElbertF schreef:phpBB.nl hadden we binnen een half uurtje goed hoor (na de migratie). Later zijn er wel dingen aangepast maar zoveel werk was het nou ook weer niet.
Spijtig genoeg 3 weken na mijn ontslag kon ik blijkbaar nog in het moderator paneel als moderator :lol:

Johan

Bericht door Johan » 07 jan 2008, 19:41

paul schreef:[..]

@10th_user, 1.0.0 natuurlijk :roll:
Hip! :shock:
Voormalig Support Teamlid

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 07 jan 2008, 20:32

paul schreef:Ik ben niet hele dagen met phpBB.com dingen bezig :).
Niet?? Haha, hier moest ik wel even om lachen. :mrgreen:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 jan 2008, 21:04

ElbertF schreef:
paul schreef:Ik ben niet hele dagen met phpBB.com dingen bezig :).
Niet?? Haha, hier moest ik wel even om lachen. :mrgreen:
Nope, gemiddeld op een dag dat ik niet naar school hoef ongeveer 4-5 uur, als ik naar school moet ongeveer 1-2 uur.

@10th_user, enige probleem is dat ie niet draait op php4.4/5.2 :roll:

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 07 jan 2008, 21:06

paul schreef:@10th_user, enige probleem is dat ie niet draait op php4.4/5.2 :roll:
Heel spijtig, ik denk dat heel veel mensen dit heel erg vinden :roll:

EDIT:
Om trouwens nog even terug te komen op het echte onderwerp, het hangt gewoon af over hoeveel controle je wilt over je forum. Wil je veel features en veel in kunnen stellen of gewoon een klein forum en als je wat extra's wilt dat je een modificatie installereert. Dat is het dus :P

Plaats reactie