mIRC Channel voor phpbb support?
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
mIRC Channel voor phpbb support?
Ik had gedacht aan een mIRC Channel. Bijvoorbeeld #phpbb.nl . Daar kunnen mensen om hulp vragen voor dringende gevallen indien dat nodig is.
Voor degenen die nog niet weten wat mIRC is en hoe ze eraan moeten geraken:
mIRC is een programma waarop heel veel servers zijn op aangesloten die je een chatkanaal aanbieden voor prive-gebruik. Daarop kun je met elkaar info uitwisselen, problemen oplossen,...
Zoals hierboven beschreven kan je op verschillende servers (zoals Quakenet) een channel aanmaken waarop minstens 5 mensen vier uur lang moeten zitten. Dan kan je op Quakenet.org een L aanvragen. Is een soort bot die het chatkanaal beheert. Deze L kan jij ook beheren door in te loggen en over te nemen.
mIRC kan je vinden op http://www.mirc.com. Downloaden is gratis, maar het is wel een trial versie.
Is dit alles een goed idee of niet? Trouwens heeft phpbb.com dat niet?
Voor degenen die nog niet weten wat mIRC is en hoe ze eraan moeten geraken:
mIRC is een programma waarop heel veel servers zijn op aangesloten die je een chatkanaal aanbieden voor prive-gebruik. Daarop kun je met elkaar info uitwisselen, problemen oplossen,...
Zoals hierboven beschreven kan je op verschillende servers (zoals Quakenet) een channel aanmaken waarop minstens 5 mensen vier uur lang moeten zitten. Dan kan je op Quakenet.org een L aanvragen. Is een soort bot die het chatkanaal beheert. Deze L kan jij ook beheren door in te loggen en over te nemen.
mIRC kan je vinden op http://www.mirc.com. Downloaden is gratis, maar het is wel een trial versie.
Is dit alles een goed idee of niet? Trouwens heeft phpbb.com dat niet?
Dat is natuurlijk wel waar. Dit forum is er voor gemaakt, maar voor die onnozele dingetjes zoals die SMTP ofzo kun je toch terecht op een mIRC Channel zodat het forum hier niet vol staat met die onnozele errors__TDR_medievel schreef:het lijkt me wel een goed idee 8)
maarja, voor support kunne ze ook op het forum terecht natuurlijk

Nou ik denk dat het puur voor support geen goed idee is om mIRC te gebruiken..... de voordelen van het forum liggen natuurlijk voor het oprapen:
Op het forum kunnen dingen worden teruggezocht
Op het forum kun je rustig oude berichten voor jouw support teruglezen...
Het is misschien handig voor persoonlijk support, zeg maar 1 tegen 1, maar daar was MSN ook al geschikt voor...
Maar voor andere dingen is een chatkanaal helemaal geen slecht idee... misschien is het wel een hele goed aanvulling/vervanging voor de Off-topic hiero.... het lijkt me best leuk om met mensen hier te chatten over allerlei andere dingen op het chatkanaal zonder dat je het forum ermee vol gooit..
Het is misschien handig voor persoonlijk support, zeg maar 1 tegen 1, maar daar was MSN ook al geschikt voor...
Maar voor andere dingen is een chatkanaal helemaal geen slecht idee... misschien is het wel een hele goed aanvulling/vervanging voor de Off-topic hiero.... het lijkt me best leuk om met mensen hier te chatten over allerlei andere dingen op het chatkanaal zonder dat je het forum ermee vol gooit..
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
Zeer goede argumentenpodium4 schreef:Nou ik denk dat het puur voor support geen goed idee is om mIRC te gebruiken..... de voordelen van het forum liggen natuurlijk voor het oprapen:

LoL, tis een slecht idee..
Redenen omdat je bij mIRC meteen antwoord moet geven terwijl als er niemand on-line is geen antwoord zal komen..
Daarnaast kun je niks opzoeken..
Redenen omdat je bij mIRC meteen antwoord moet geven terwijl als er niemand on-line is geen antwoord zal komen..
Daarnaast kun je niks opzoeken..
[+] Isento at DeviantArt
Dat is niet spammen. Ik antwoord op verschillende reply's. Ze konden even goed direct onder elke post staan als ik snel wasDeMolT schreef:en je noemt ons spammers!!!!

Edit zal ik maar doen zeker: We kunnen misschien al eens ff een channel openen op Quakenet en dan met 5 man 4 uur blijven wachten. Dan kan je L aanvragen en dan is het channel van ons. Misschien #phpbb.nl op Quakenet?
ik ben voor!SPyKoN schreef:Dat is niet spammen. Ik antwoord op verschillende reply's. Ze konden even goed direct onder elke post staan als ik snel wasDeMolT schreef:en je noemt ons spammers!!!!
Edit zal ik maar doen zeker: We kunnen misschien al eens ff een channel openen op Quakenet en dan met 5 man 4 uur blijven wachten. Dan kan je L aanvragen en dan is het channel van ons. Misschien #phpbb.nl op Quakenet?
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.