Herstel Database Problemen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Orbitman

Herstel Database Problemen

Bericht door Orbitman » 02 nov 2003, 12:56

Ik heb een forum, das phpBB 2.0.4 ©. Van die database heb ik een Full Backup gemaakt. Op een andere hosting draait een phpBB 2.0.6 © en daar probeer ik dus die backup op te zetten. Ik heb het verschillende keren via het admin CP geprobeerd alleen als ie dan helemaal geupload is krijg ik een witte pagina met Powered by phpBB 2.0.6 of iets in die trand en als ik dat het forum refresh heb ik ngo steeds een leeg forum, dus niet met mijn oude database.

Eveneens heb ik geprobeerd mijn .sql file via PHPMyAdmin te uploaden, eveneens als ik dan de lange wachttijd heb volbracht van 16MB uploaden met 16kb/s krijg ik een foutmelding. PHPMyadmin zegt: Geen SQL Query!

Wat moet ik doen om mijn backup wel op de nieuwe host te krijgen...???

SPyKoN
Contacteer:

Bericht door SPyKoN » 02 nov 2003, 14:06

Had je soms een skin die er nu niet opstaat?

Orbitman

Bericht door Orbitman » 02 nov 2003, 14:24

Er zijn volgens mij meerdere skins die wel op het oude board staan maar niet op de nieuwe .. maar daarvoor heb je dan een backup lijkt mij, evt nieuwe files eropgooien op de ftp maar verder nix. Ik heb SuBsilver ingesteld als standaard en die staan op beide boards/ftps....

SPyKoN
Contacteer:

Bericht door SPyKoN » 02 nov 2003, 14:55

Mogen wij de url van je forum weten?

Orbitman

Bericht door Orbitman » 02 nov 2003, 15:08

Ja hoor

http://orbitman.lostzero.org/loosheid

Kan ik je eventueel bereiken via een MSN zodat jij het msischien een keer zou kunnen proberen of ff wat tips kan geven gaat iig wat sneller dan het forum :D

theo_ownz@hotmail.com

mosymuis
Contacteer:

Re: Herstel Database Problemen

Bericht door mosymuis » 02 nov 2003, 15:31

Orbitman schreef:Wat moet ik doen om mijn backup wel op de nieuwe host te krijgen...???
Ik raad je zoieso af om met het phpBB backup systeem te werken, blijf gewoon binnen phpMyAdmin.

Upgrade eerst je eerste forum naar 2.0.6, exporteer dan de volledige database naar .sql en plaats hem op de ftp van je nieuwe forum. Vraag dan je host om die file locaal in te voegen en je bent klaar. :)

//edit
Spikey van php-nl.com heeft hier een mooie, uitgebreidere tuturial voor geschreven.
http://www.phpbb-nl.com/viewtopic.php?t=229

Orbitman

Bericht door Orbitman » 02 nov 2003, 15:34

Hartstikke bedankt ik hoop dat het lukt!

Gesloten