Registreren eenvoudiger

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Huub

Registreren eenvoudiger

Bericht door Huub » 09 dec 2007, 11:03

Hoe kan ik het registratieformulier aanpassen, zodat nieuwe forumgebruikers bijvoorbeeld alleen een gebruikersnaam en wachtwoord in hoeven te voeren om zich te registreren.

Gamemaniak
Contacteer:

Re: Registreren eenvoudiger

Bericht door Gamemaniak » 09 dec 2007, 11:51

Ik denk dat je dit zoekt: http://www.phpbbhacks.com/download/4531

Huub

Bericht door Huub » 09 dec 2007, 15:08

Ja zo ongeveer wel.

Het mooiste zou zijn als ik de registratiepagina helemaal naar eigen smaak aan kon passen maar ik denk niet dat daar ergens een mod of programma voor te vinden is.

Bedankt voor de tip met die mod kan ik tenminste vooruit.

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 09 dec 2007, 16:58

Je kunt in templates/subSilver/profile_add_body.tpl een aantal velden weghalen, maar dingen zoals het wachtwoord en het bevestigingsplaatje zou ik niet weghalen :mrgreen:

Huub

Bericht door Huub » 10 dec 2007, 20:17

Ja dat is ook zeker niet de opzet. Wat ik voornamelijk weg wil halen is de verplichting het email adres in te vullen en alles wat er standaard in staat over icq nummer, msn e.d.

Gebruikersnaam, wachtwoord en de code uit het plaatje blijft uiteraard verplicht anders loop ik kans dat mijn server te vol loopt.

De bevestigingscode via het plaatje is anders ook gewoon via beheerderspanel en dan database configuratie uit te schakelen dus waarom zou ik dat dan weghalen.

email e.d. wil ik als het me lukt optioneel maken.

Ltw

Bericht door Ltw » 12 dec 2007, 10:39

Huub schreef:Ja dat is ook zeker niet de opzet. Wat ik voornamelijk weg wil halen is de verplichting het email adres in te vullen en alles wat er standaard in staat over icq nummer, msn e.d.

Gebruikersnaam, wachtwoord en de code uit het plaatje blijft uiteraard verplicht anders loop ik kans dat mijn server te vol loopt.

De bevestigingscode via het plaatje is anders ook gewoon via beheerderspanel en dan database configuratie uit te schakelen dus waarom zou ik dat dan weghalen.

email e.d. wil ik als het me lukt optioneel maken.
Waarom zou je E-mail optioneel willen maken? Je kunt wat e-mail betrefd het beste gewoon instellen dat de gebruiker het account via zijn mail moet activeren, je kunt ook instellen dat E-mail onzichtbaar is (bij het profiel) via het beheerderspaneel.

Huub

Bericht door Huub » 12 dec 2007, 20:47

Ja het klopt dat je email in het profiel onzichtbaar kunt maken. Alleen wanneer je vervolgens de knop email aanklikt wordt het emailadres toch zichtbaar in het gebruikte email programma.

Tevens is het email adres ook zichtbaar in de forum gebruikerslijst.

Om misbruik van emailadressen door derden voor bijv. spam te voorkomen wil ik de forumgebruikers zelf laten beslissen of ze hun email al dan niet bekend willen maken.

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 13 dec 2007, 10:28

Volgens mij klopt hier iets niet. Als je de mailadressen op onzichtbaar zet in de configuratie (profielen) dan zijn ze echt niet zichtbaar voor andere gebruikers en/of bezoekers van jouw forum. Jij, ik ga er vanuit dat je beheerder bent van het forum, ziet de mailadressen wel. Maar dan ook alleen jij.

Volgens mij hoef je dus niet bang te zijn dat mailadressen bij derden terecht komen of dat ze gebruikt worden voor spam.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Ramon Fincken
Contacteer:

Bericht door Ramon Fincken » 13 dec 2007, 12:17

zoek even naar een mod genaamd "simple registration" of "easy registration"
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

Huub

Bericht door Huub » 13 dec 2007, 16:34

FreakyBlue schreef:Volgens mij klopt hier iets niet. Als je de mailadressen op onzichtbaar zet in de configuratie (profielen) dan zijn ze echt niet zichtbaar voor andere gebruikers en/of bezoekers van jouw forum. Jij, ik ga er vanuit dat je beheerder bent van het forum, ziet de mailadressen wel. Maar dan ook alleen jij.

Volgens mij hoef je dus niet bang te zijn dat mailadressen bij derden terecht komen of dat ze gebruikt worden voor spam.
Dat zou kunnen, dat heb ik nog niet uitgetest.
Zal een vriend eens vragen om te kijken de emailadressen voor derden echt helemaal onzichtbaar zijn.
Als dat zo is ben ik wel het eerste klaar. En ja ik ben beheerder en eigenaar van het forum.

Huub

Bericht door Huub » 28 dec 2007, 16:40

Ik heb het uit laten testen en het lijkt erop dat de mailadressen inderdaad alleen voor de forumbeheerders zichtbaar zijn.

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 28 dec 2007, 19:30

Waarom gelooft niemand mij nou toch op mijn blauwe ogen :D
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Gesloten