en nickdhnick zei o.a.:
Als we dat niet weten, is dat geen reden ons meer Nederlands te geven hoorAls ze niet weten wat staken is, en hoe ze het doen moeten

Als we dat niet weten, is dat geen reden ons meer Nederlands te geven hoorAls ze niet weten wat staken is, en hoe ze het doen moeten
lesuren zijn geen 60 minutennickdhnick schreef:het leukeMaatschappijleer is beter
maar maar, er zitten 40 lesweken in 1 schooljaar toch? je maakt gemiddeld 30 uur per week, dan kom je uit op 1200 uur voor dat jaar... de gemiddelde leerling zit dan tussen 1000 uren en 1400 uren denk k dan (ikzelf had ongeveer 34 uur les per week incl. studiehuis uren :S )
nickdhnick schreef:het leukeMaatschappijleer is beter
Ja... dat snapt iedereen tegenwoordig wel, als je nog een beetje nadenkt, dan zou je kunnen bedenken dat hij zijn lesuren al heeft omgerekend naar die 60 minuten per uur. Dus stel dat hij inderdaad die 30 uur per week heeft, en dat 1 lesuur 45 minuten duurt. Dat is 30 / 0.75 = 40. Dus dan zou hij 40 lesuren hebben, en dat kan ongeveer wel kloppen, al is het wel een beetje aan de hoge kant.paul schreef:lesuren zijn geen 60 minuten
Ik heb de afgelopen 8 jaar nog nooit meer als 30 uur les per week gehad voor de opleiding die ik volg.Robin Huurman schreef:Ja... dat snapt iedereen tegenwoordig wel, als je nog een beetje nadenkt, dan zou je kunnen bedenken dat hij zijn lesuren al heeft omgerekend naar die 60 minuten per uur. Dus stel dat hij inderdaad die 30 uur per week heeft, en dat 1 lesuur 45 minuten duurt. Dat is 30 / 0.75 = 40. Dus dan zou hij 40 lesuren hebben, en dat kan ongeveer wel kloppen, al is het wel een beetje aan de hoge kant.paul schreef:lesuren zijn geen 60 minuten
Ik neem even mijn eigen voorbeeld. Ik heb 30 lesuren, 1 lesuur duurt 50 minuten. In totaal heb ik per week dus 25 klokuren per week. Stel dat er inderdaad ongeveer 40 lesweken per jaar zijn, dan heb je 25 x 40 = 1000. Dan zit ik er 40 uur onder, dat zou dan 1 klokuurtje per week extra worden voor mij. Nou daar lig ik echt niet wakker van hoor. Daarvoor mogen ze echt wel wat van mijn tussenuren voor gebruiken. Bovendien krijg je ook nog studielasturen voor excursies en andere bijzonderheden. (volgens mij zelfs ook nog voor huiswerk maken