Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Jeffrey112
-
Contacteer:
Bericht
door Jeffrey112 » 11 nov 2007, 10:40
- Adres van je forum: http://forum.skatenforever.nl/ ( open!! )
Event. modificaties op je forum:Log ip, userlist.
Wanneer ontstond het probleem?Weet ik niet echt!
phpBB versie: 2.0.22
Heb je onlangs iets verandert aan je forum?Nee
Wat is het probleem?
Kan dit zijn dat het aan jullie ligt dat sommige mensen hun mail niet krijgen of traag hun e-mail krijgt voor hun te activeren??
Bedankt!
-
ElbertF
-
Contacteer:
Bericht
door ElbertF » 11 nov 2007, 11:16
Aan ons? Nee. Bij sommige mensen beland de mail bij de ongewenste post of spam. De beste oplossing is om een SMTP e-mailadres te gebruiken.
-
Jeffrey112
-
Contacteer:
Bericht
door Jeffrey112 » 11 nov 2007, 11:28
ElbertF schreef:Aan ons? Nee. Bij sommige mensen beland de mail bij de ongewenste post of spam. De beste oplossing is om een SMTP e-mailadres te gebruiken.
Hoe kan ik dit dan doen, zo'n SMTP-Mailadres..
-
ElbertF
-
Contacteer:
Bericht
door ElbertF » 11 nov 2007, 12:11
Een SMTP e-mailadres maak je aan in het controlepaneel van je host (@jouwdomein.nl), op die manier kan het e-mailprogramma van de ontvanger controleren wie de afzender is (in tegenstelling tot de standaard mail()-functie van PHP waar je ieder willekeurig e-mailadres kan gebruiken). De gegevens (wachtwoord etc.) vul je in in het ACP bij de e-mail instellingen.
-
Jeffrey112
-
Contacteer:
Bericht
door Jeffrey112 » 11 nov 2007, 13:16
ElbertF schreef:Een SMTP e-mailadres maak je aan in het controlepaneel van je host (@jouwdomein.nl), op die manier kan het e-mailprogramma van de ontvanger controleren wie de afzender is (in tegenstelling tot de standaard mail()-functie van PHP waar je ieder willekeurig e-mailadres kan gebruiken). De gegevens (wachtwoord etc.) vul je in in het ACP bij de e-mail instellingen.
Dus, gegevens gebruiken die ik kan instellen in mijn control panel van mijn website.. ( WEBMAIL GEGEVENS ) of heb ik het mis?
Bedankt!
-
ElbertF
-
Contacteer:
Bericht
door ElbertF » 11 nov 2007, 14:00
Webmail is iets anders, maar je kunt gewoon een e-mailadres aanmaken. Het wachtwoord dat je kiest moet je dus overnemen, overige gegevens zoals mailserver (meestal mail.jouwdomein.nl) kun je aan je host vragen.
-
Jeffrey112
-
Contacteer:
Bericht
door Jeffrey112 » 11 nov 2007, 20:59
ElbertF schreef:Webmail is iets anders, maar je kunt gewoon een e-mailadres aanmaken. Het wachtwoord dat je kiest moet je dus overnemen, overige gegevens zoals mailserver (meestal mail.jouwdomein.nl) kun je aan je host vragen.
En als ik geen SMFPT ofzo.. Kan doen, krijgen de mensen dan een activatielink, of niet?
-
ElbertF
-
Contacteer:
Bericht
door ElbertF » 11 nov 2007, 23:12
Het versturen is geen probleem, als je geen SMTP instelt gebruikt phpBB gewoon de standaard mailfunctie van PHP. Het ontvangen kan echter wel problemen opleveren, gezien bij de standaard mailfunctie niet na te gaan is van wie de mail afkomstig is. Diensten als Hotmail en Gmail willen die berichten dus wel 's verwijderen (niet altijd, en soms is deze nog terug te vinden in de map met spam). Hier op phpBB.nl gebruiken we ook geen SMTP en het gaat prima. Het verschilt per domein en is lastig te voorspellen.