Vraagje over optie in bannen (foto)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Imense
Contacteer:

Vraagje over optie in bannen (foto)

Bericht door Imense » 06 nov 2007, 01:20

Ik kom regelmatig deze optie tegen, maar weet niet wat het verschil is,
hoe goed ik ook lees, neem aan dat het van groot belang zou kunnen zijn.

:D

Afbeelding

Wat is het verschil als ik op ja of nee druk?
Wie kan me dat haarfijn uitleggen?

Derky
Contacteer:

Re: Vraagje over optie in bannen (foto)

Bericht door Derky » 06 nov 2007, 07:39

Dan ont-ban je dat IP-adres.

Roofiej0

Bericht door Roofiej0 » 06 nov 2007, 09:10

Derky schreef:Dan ont-ban je dat IP-adres.
Nadere uitleg : Als dat dus een vriend van je is, en zijn account heet : Janklaas, en hij spreekt een keer af met een vriend, en die heeft toevallig ook een account op jou forum. Dan kan hij nog wel met dezelfde computer op zijn account inloggen.
Ook is het handig als je in één netwerk zit. Meerdere mensen hebben dan dezelfde IP. En als mijn broertje nou een account heeft op jou forum en ik ook, en jij bant mijn IP. Dan kan zowel ik als mijn broertje er niet meer op. :P
Ex-Service Teamlid

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 06 nov 2007, 09:47

Roofiej0 schreef:
Derky schreef:Dan ont-ban je dat IP-adres.
Nadere uitleg : Als dat dus een vriend van je is, en zijn account heet : Janklaas, en hij spreekt een keer af met een vriend, en die heeft toevallig ook een account op jou forum. Dan kan hij nog wel met dezelfde computer op zijn account inloggen.
Ook is het handig als je in één netwerk zit. Meerdere mensen hebben dan dezelfde IP. En als mijn broertje nou een account heeft op jou forum en ik ook, en jij bant mijn IP. Dan kan zowel ik als mijn broertje er niet meer op. :P
Uh het wordt er nou niet echt duidelijker van met je Janklaas. :P

Gewoon de bestaande ban ongedaan maken. :ugeek:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 06 nov 2007, 13:08

Nee, dat is niet waar.
Het is een bestaande USER/IP van ban uitsluiten, dat hij dus niet gebanned kan worden.

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 06 nov 2007, 13:18

paul schreef:Nee, dat is niet waar.
Het is een bestaande USER/IP van ban uitsluiten, dat hij dus niet gebanned kan worden.
Hmm als ik die optie op yes zet dan komt het in het blokje Un-ban or un-exclude IPs alleen kan ik daar niet uit opmaken of die nou gebant of uitgesloten is. :|

Imense
Contacteer:

Bericht door Imense » 06 nov 2007, 18:53

Ik geloof dat de functie mij nu geheel duidelijk is, zo hoef je dus niet alle Ips' apart in te voeren.
Derky schreef:Uh het wordt er nou niet echt duidelijker van met je Janklaas.
Nee mij ook niet, uit het begin van het verhaal maak ik op dat je dus alle ip's kan blokken van
een gebruiker, maar stel truusje zit ook op het IP van de genade(Omdat ze een keer een bericht bijelkaar hebben geplaatst) dan kan in het eerste stuk van de tekst dus Truusje dr nog wel op en in het tweede niet meer.

Bij mij is namelijk dit het geval, dus dan ban ik ook iemand die er niets mee te maken heeft?

Gesloten