Alles exporteren naar word of pdf files
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Alles exporteren naar word of pdf files
Zelf heb ik nog niets gevonden, maar bestaat er in phpBB een mogelijkheid om heel je board (alle topics en posts) te exporteren naar word of pdf of eventueel zelfs gewoon txt files? Alles gaan printen op papier is geen optie, maar dat resultaat wil ik dus wel digitaal bereiken.
Ik weet dat alles opgeslagen zit in een database en kan die via phpmyadmin ook wel exporteren, maar dat is niet de bedoeling. Het zou in z'n geheel in een leesbare vorm geëxporteerd moeten worden. Tips?
Ik weet dat alles opgeslagen zit in een database en kan die via phpmyadmin ook wel exporteren, maar dat is niet de bedoeling. Het zou in z'n geheel in een leesbare vorm geëxporteerd moeten worden. Tips?
Re: Alles exporteren naar word of pdf files
Dit is bijna niet te doen, er zal in elk geval geen MOD voor zijn. In theorie kan het wel, maar ik vraag me sterk af of het de moeite waard is?
Ik heb nog nooit van zo'n MOD gehoord. Zoals ElbertF zegt: "er zal in elk geval geen mod voor zijn."
Er zijn tegenwoordig (bijna) overal wel MODS voor. Als ik hem vind, PB ik je.
Maar waar heb je het eigelijk voor nodig? Ik denk dat het een groot rommeltje wordt, met verschillende topics en verschillende usernames.
Er zijn tegenwoordig (bijna) overal wel MODS voor. Als ik hem vind, PB ik je.
Maar waar heb je het eigelijk voor nodig? Ik denk dat het een groot rommeltje wordt, met verschillende topics en verschillende usernames.
Laatst gewijzigd door Roofiej0 op 06 nov 2007, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-Service Teamlid
Dat is niet wat ik zei. 

Sorry, had het verkeerd overgenomenElbertF schreef:Dat is niet wat ik zei.

Ex-Service Teamlid
Waarom heb ik dit nodig? Het gaat om een forum van een school waarop leerkrachten dossiers van leerlingen kunnen bespreken. Volgend schooljaar zou heel het forum gearchiveerd moeten worden.
Ondertussen dacht ik aan nog een andere mogelijkheid. Zou ik het forum niet kunnen opslaan als allemaal aparte html bestanden? Net zoals "pagina opslaan als" in je browser, maar dan voor een hele site...
Ondertussen dacht ik aan nog een andere mogelijkheid. Zou ik het forum niet kunnen opslaan als allemaal aparte html bestanden? Net zoals "pagina opslaan als" in je browser, maar dan voor een hele site...
Dat gaat denk ik niet lukken. De helft van alle pagina's zijn beveiligd. Daarbij kost het je een hoop tijd om al de tekst eruit te halen.GeertDD schreef: Ondertussen dacht ik aan nog een andere mogelijkheid. Zou ik het forum niet kunnen opslaan als allemaal aparte html bestanden? Net zoals "pagina opslaan als" in je browser, maar dan voor een hele site...
Ex-Service Teamlid
Waarom archiveer je het forum zelf niet gewoon? Dat is veel gebruikelijker. Het makkelijkst is om een apart forum aan te maken en daar je berichten naartoe te verplaatsen. Of je kopieert je hele forum inclusief database naar een andere locatie. Op die manier behoudt je de structuur, kun je oude berichten makkelijk opzoeken etc.
Als je het forum naar een ander formaat wil omzetten zul je alles moeten converteren, BBCode etc. parsen, onderwerptitels bij berichten moeten zoeken.. Om zo'n convertor te maken ben je op z'n minst een paar dagen/weken aan het programmeren en het uitvoeren ervan is ook nog een hele operatie.
Er bestaan wel HTML-trackers waarmee je een hele site van het internet kan plukken, maar dan moeten alle pagina's publiekelijk toegankelijk zijn en je krijgt een enorme dump bestanden (van iedere pagina, niet alleen berichten) waar je geen wijs meer uit wordt.
Als je het forum naar een ander formaat wil omzetten zul je alles moeten converteren, BBCode etc. parsen, onderwerptitels bij berichten moeten zoeken.. Om zo'n convertor te maken ben je op z'n minst een paar dagen/weken aan het programmeren en het uitvoeren ervan is ook nog een hele operatie.
Er bestaan wel HTML-trackers waarmee je een hele site van het internet kan plukken, maar dan moeten alle pagina's publiekelijk toegankelijk zijn en je krijgt een enorme dump bestanden (van iedere pagina, niet alleen berichten) waar je geen wijs meer uit wordt.
Het forum zelf archiveren is inderdaad makkelijker. Als het aan mij lag, geen probleem. De school zelf gaat er echter niet noodzakelijk vanuit dat ze volgend jaar verdergaan met dit project en zullen hun hosting mogelijk opzeggen. En in dat geval ben je niet veel met een phpBB database dump.
Inmiddels heb ik wel een programma gevonden waarmee je sites volledig kan downloaden: SiteSucker. Moet het fijne ervan nog uitzoeken, maar misschien is dat nog wel het beste alternatief. Gewoon standalone html files. Kan me niet schelen als dat er 10.000+ worden, lol.
Inmiddels heb ik wel een programma gevonden waarmee je sites volledig kan downloaden: SiteSucker. Moet het fijne ervan nog uitzoeken, maar misschien is dat nog wel het beste alternatief. Gewoon standalone html files. Kan me niet schelen als dat er 10.000+ worden, lol.
Als je al die pagina's download dan krijg je dus ook alle bbcodes alle opmaak codes echt ALLES mee.
Ex-Service Teamlid