Upgraden phpBB 2 naar 3 *

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Coyote62

Upgraden phpBB 2 naar 3 *

Bericht door Coyote62 » 21 okt 2007, 15:43

Hallo ik ben Andre en net begonnen met een forum en heb een aantal vragen.

Vraag-1
Als ik een forum opgebouwd heb in PHP2 kan ik dan zonder problemen overstappen van PHP2 naar PHP3?
Kan ik dit doen zonder data verlies?
Kan ik dit doen zonder verlies van mijn MOD's?
Indien ik hier tegen problemen aanloop wie kan mij vertellen wat die problemen kunnen zijn?

Vraag-2
Wie kan mij vertellen wat het maximale aantal posts op een PHP forum is zodat ik weet wanneer ik moet gaan opruimen voordat ik problemen krijg?

Groetjes Andre :P
Oorspronkelijk AO, voorlopig maar even onder 2.x.
- Stef
Title fix
- Coen

lifeguard
Contacteer:

Re: Aantal vragen graag een antwoordt :-)

Bericht door lifeguard » 21 okt 2007, 16:00

Vraag 1
geen idee

Vraag 2

http://www.gaiaonline.com/forum/index.php
Kijk die statistieken eens.
Voorlopig hef je niet op te ruimen.
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 21 okt 2007, 16:22

Je bedoeld phpBB, PHP is iets anders. :P Je kan inderdaad vanaf de laatste phpBB2 naar phpBB3 overstappen zonder verlies van informatie (gebruikers, berichten etc.), maar MOD's en stijlen gaan niet mee.

Coyote62

Bericht door Coyote62 » 21 okt 2007, 16:52

ElbertF schreef:Je bedoeld phpBB, PHP is iets anders. :P Je kan inderdaad vanaf de laatste phpBB2 naar phpBB3 overstappen zonder verlies van informatie (gebruikers, berichten etc.), maar MOD's en stijlen gaan niet mee.
Ja dat wist ik en dat bedoelde ik ook :lol: :lol:

Maar das wel balen dat de mods niet blijven staan.

Dan moet ik goed uitkijken welke ik ga gebruiken.
In begin dan maar even niet te veel.

Bedankt voor jullie reacties.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 21 okt 2007, 22:00

Veel phpBB2 MODs zijn standaard functionaliteit voor phpBB3, dus dat is meestal niet zo erg.

Coyote62

Bericht door Coyote62 » 29 okt 2007, 20:42

lifeguard schreef:Vraag 1
geen idee

Vraag 2

http://www.gaiaonline.com/forum/index.php
Kijk die statistieken eens.
Voorlopig hef je niet op te ruimen.
Wie kan mij vertellen dan dat na 50000 posts er 10000 vervallen?

Greetz drew

ElbertF
Contacteer:

Re: Upgraden phpBB 2 naar 3 *

Bericht door ElbertF » 29 okt 2007, 20:44

Dat is niet zo, berichten verdwijnen normaal alleen als je de prune-functie aan hebt staan.

Coyote62

Bericht door Coyote62 » 29 okt 2007, 21:19

ElbertF schreef:Dat is niet zo, berichten verdwijnen normaal alleen als je de prune-functie aan hebt staan.
Ja dat dacht ik ook.
Dus iemand als medebeheerder heeft dit aan gezet en daarna weer uit kan dat?
Ik heb nog 2 medebeheerders namelijk.

Groet Andre

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 29 okt 2007, 22:01

Ja dat zou kunnen. :P

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 29 okt 2007, 22:51

Coyote62 schreef: Als ik een forum opgebouwd heb in PHP2 kan ik dan zonder problemen overstappen van PHP2 naar PHP3?
Ik ga er vanuit dat je niet op php 2 en php 3 draait maar dat je phpBB bedoelt in beide gevallen. In die gevallen is het mogelijk om moeiteloos te upgraden naar de hogere versie. Let hierbij wel op dat het om beta software gaat en dat er enkele bugs in kunnen zitten. Maar het is stabiel genoeg om te kunnen gebruiken in het openbaar.
Coyote62 schreef: Kan ik dit doen zonder data verlies?
Ja dit is zonder dataverlies, alles blijft behouden en geen enkele gebruiker of bericht gaat verloren.
Coyote62 schreef: Kan ik dit doen zonder verlies van mijn MOD's?
Nee, alle MOD's van phpBB 2 werken niet met phpBB 3 en worden met de upgradeprocedure allemaal verwijderd, alle overtollige databasetabellen worden verwijderd en de rest wordt allemaal netjes geupdated. Je verliest dus de functionaliteit van de MOD's die in phpBB 2 zaten. Voor phpBB 3 zijn nog maar beperkt aan MODs beschikbaar maar in de toekomst zal dit aantal steeds meer gaan groeien!
Coyote62 schreef: Indien ik hier tegen problemen aanloop wie kan mij vertellen wat die problemen kunnen zijn?
Er zijn geen problemen die je kunt hebben bij eventuele upgrade naar de hogere en nieuwste versie. Als je wel problemen hebt, vraag het!
Coyote62 schreef: Vraag-2
Wie kan mij vertellen wat het maximale aantal posts op een PHP forum is zodat ik weet wanneer ik moet gaan opruimen voordat ik problemen krijg?
Er is geen beperking, tenminste niet qua aantal berichten op het phpBB forum, de beperking is de opslagruimte van je webhosting. En dan voornamelijk de databasegrootte van je forum. Daarin worden de berichten opgeslagen.

Hopelijk heb je er wat aan om een gedegen keuze te maken om te upgraden of niet ;)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 29 okt 2007, 23:01

brandsrus schreef:
Coyote62 schreef: Als ik een forum opgebouwd heb in PHP2 kan ik dan zonder problemen overstappen van PHP2 naar PHP3?
Ik ga er vanuit dat je niet op php 2 en php 3 draait maar dat je phpBB bedoelt in beide gevallen. In die gevallen is het mogelijk om moeiteloos te upgraden naar de hogere versie. Let hierbij wel op dat het om beta software gaat en dat er enkele bugs in kunnen zitten. Maar het is stabiel genoeg om te kunnen gebruiken in het openbaar.
phpBB3 is al sinds mei dit jaar uit beta, en zit nu in de RC (Release Candidate) fase, iets heel anders.
Er is geen beperking, tenminste niet qua aantal berichten op het phpBB forum, de beperking is de opslagruimte van je webhosting. En dan voornamelijk de databasegrootte van je forum. Daarin worden de berichten opgeslagen.
Naast ruime is er nog een beperking, de maximum grote van een integer, wat uit mijn hoofd 99^11 is. Mee posts en topics als dat is niet mogelijk, maar veel fora zullen dat niet halen.

Coyote62

Bericht door Coyote62 » 30 okt 2007, 23:09

paul schreef:
brandsrus schreef:
phpBB3 is al sinds mei dit jaar uit beta, en zit nu in de RC (Release Candidate) fase, iets heel anders.
Naast ruime is er nog een beperking, de maximum grote van een integer, wat uit mijn hoofd 99^11 is. Mee posts en topics als dat is niet mogelijk, maar veel fora zullen dat niet halen.
Erg bedankt voor je reactie en hiermee kan ik zeker een keuze maken.
En als ik vragen heb zal ik ze zeker stellen.
De hulp hier is netjes en ok.

Groet Andre

Gesloten