Back up tergplaatsen via FTP? Hoe?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Imense
Contacteer:

Back up tergplaatsen via FTP? Hoe?

Bericht door Imense » 15 okt 2007, 16:58

• Adres van je forum:http://imense.sweetlovetalk.eu/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?Na de update
    phpBB versie: 3.0.RC7

Heb je onlangs iets verandert aan je forum?ja updaten RC7
    Wat is het probleem?
Ik wil graag een back up terugplaatsen, ik kan niet meer op
het forum, nadat een update misging waar ik eerder deze dag om
advies heb gevraagt.

Ging allemaal goed tot ik bestanden miste;

Afbeelding

Ik had ze allemaal geselcteerd, maar heb halverwege de FTP afgebroken, omdat ik twijfelde...
Nu ligt hij uit de lucht en kan ik ook niet meer op het admin paneel,
hoe kan ik via FTP een back up terugplaatsen?

Imense
Contacteer:

Re: Back up tergplaatsen via FTP? Hoe?

Bericht door Imense » 15 okt 2007, 17:56

helemaal niemand? Volgens mij moet een back up terugplaatsen iets simpels zijn.
Gelieve niet te "bumpen" binnen 24 uur!
- ElbertF

jmnetje

Bericht door jmnetje » 15 okt 2007, 18:06

Volgens mij kun je de installatie weer opnieuw starten. Dan wordt er weer een controle uitgevoerd. en daarna is het (bij mij in ieder geval) een eeuwigheid wachten voor de aangepaste bestanden klaar staan.

Tsjonge jonge, ik moet zeggen de voorgaande updates liepen bij mij een stuk probleemlozer dan deze.

pa.do

Bericht door pa.do » 15 okt 2007, 18:18

Het is de vraag of het nodig is om een backup terug te plaatsen van je database.

Voor je bestanden kun je wellicht de automatische update opnieuw doen, maar ik weet dat niet zeker omdat ik altijd update met gewijzigde bestanden.

Dat laatse zou je ook kunnen doen. Je moet dan alleen de gewijzigde bestanden (bv. van RC5 naar RC7 of een andere afhankelijk vanaf welke versie je wilt updaten) uploaden naar je webhost in de root van je forum. Verder alleen je install-map (met alle bestanden die daarin staan) in die root zetten en dan via je browser het volgende uitvoeren: ........jouwdomein.nl/jouwforum/install/database_update.php

Daarna je install-map verwijderen en dan kun je weer inloggen.

Op deze manier doe ik mijn updates altijd.

Succes!

Imense
Contacteer:

Bericht door Imense » 15 okt 2007, 20:13

Bedankt voor de reactie;s alles doet het weer.

jmnetje

Bericht door jmnetje » 15 okt 2007, 20:14

Helaas, ook voor mij zat er niks anders op dan de backup terugzetten. Opnieuw starten van de update gaf direkt een scherm vol rode letters :cry:
Met filzilla (FTP) de hele directorystructuur overschreven met de backup bestanden. Vervolgens alle .bak bestanden gewist.
De database heb ik met rust gelaten. Deze was tijdens de installatie van de update al aangepast maar daar ondervind je geen hinder van wanneer je met FTP een backup terugzet.

Gelukkig, bij mij werkt het weer.
Helaas nog onder RC5, maar ik wacht wel even met updaten totdat er een stabielere versie is.

Dit was echt de belabbertste update die ik (en zo te lezen vele anderen) heb meegemaakt van phpbb. :|

jmnetje

Bericht door jmnetje » 15 okt 2007, 20:16

Imense, vraagje.
draai je nu ook op de backup of ben je over naar RC7 ?

Imense
Contacteer:

Bericht door Imense » 15 okt 2007, 23:49

jmnetje schreef:Imense, vraagje.
draai je nu ook op de backup of ben je over naar RC7 ?
Ik ben over heb het alleen niet alleen opgelost maar iemand anders,
dus ik weer helaas!! Nog steeds niet hoe het moet...
pa.do schreef:Dat laatse zou je ook kunnen doen. Je moet dan alleen de gewijzigde bestanden (bv. van RC5 naar RC7 of een andere afhankelijk vanaf welke versie je wilt updaten) uploaden naar je webhost in de root van je forum.
Maar ik had een probleem; ik was bezig en dat heb ik halverwege afgebroken.
Dus het was een zooitje in de database.

jmnetje

Bericht door jmnetje » 16 okt 2007, 00:03

Thanks voor de info.

Ik heb nog steeds een probleem.
De backup werkt, maar zodra ik de update wil draaien (dus mijn install map open zet met de download van vanavond) dan heb ik een scherm vol rode tekst foutmeldingen.

Hoe ik nou ooit over moet naar RC7 en straks naar de Gold Release. . . . . . . . . . ik weet het niet meer.
Ik test vanaf het eerste uur maar deze update doet het forum (dat gelukkig nog niet in produktie is maar naast het echte phpbb2 staat de das om)
Ik ben bang dat ik weer van voren af aan kan beginnen tenzij iemand een helpende hand kan bieden. Ik heb 3 mods in gebruik (garage, meeting en de image resize mod welke nu allemaal goed werken) en een paar andere aanpassingen die ik zelf makkelijk kan herstellen, maar de aanloop naar RC7 speelt mij nu parten.
Ik vrees dat hier bij mij nog flink wat vrije uurtjes in gaan zitten.
Backup teruggezet en nu de nieuwe install er op gezet en dan nog problemen. . . omdat install niet te starten is. Ik vrees dat het handmatig bijwerken wordt potverdi. . . . .

Imense
Contacteer:

Bericht door Imense » 16 okt 2007, 00:20

Sterkte Jmnetje ik was dus niet de enige bij wie het misging.....

Hieldst het bij jou ook op toen je bepaalde bestanden miste tjdens het updaten?
(Zie bijlage)

pa.do

Bericht door pa.do » 16 okt 2007, 11:26

Imense schreef: Maar ik had een probleem; ik was bezig en dat heb ik halverwege afgebroken.
Dus het was een zooitje in de database.
Het is de vraag Imense, of je database een "zooitje" is na het afbreken van de update. Volgens mij wordt er tijdens het uploaden van de files helemaal niets veranderd in de database. Dus als je (met de gisteravond gewijzigde automatische updater en een nieuwe install-map) de automatische update opnieuw uitvoert, zou het goed moeten gaan.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 16 okt 2007, 11:37

pa.do schreef:Volgens mij wordt er tijdens het uploaden van de files helemaal niets veranderd in de database. .
Klopt , enkel als je database_update.php gaat uitvoeren, zal er wat worden ‘veranderd’ aan de database, eerder geupdate, geoptimaliseerd etc.

Imense
Contacteer:

Bericht door Imense » 16 okt 2007, 15:17

pa.do schreef:Het is de vraag Imense, of je database een "zooitje" is na het afbreken van de update. Volgens mij wordt er tijdens het uploaden van de files helemaal niets veranderd in de database.
Toen ik deze afbrak (Dus dat uploaden met FTP naar database) lag hij er wel uit...

jmnetje

Bericht door jmnetje » 16 okt 2007, 15:40

Imense schreef:Sterkte Jmnetje ik was dus niet de enige bij wie het misging.....

(Zie bijlage)
Bij mij had het er mee te maken dat ik meer dan 5 aangepaste bestanden had, daar liep de update niet lekker op. De melding van de ontbrekende bestanden had ik ook. Ik heb de ontbrekende bestanden er handmatig bijgezet en toen begon de ellende pas echt.
Het install script starte zelfs helemaal niet meer op.
Na verwijderen van de functions.content.php en de hooks map kon ik de installatie met het nieuw beschikbare updatedeel van phpbb.com weer opstarten, en hij liep er zo doorheen. Slechts 6 bestanden waar de update het niet mee eens was. Dat was een handmatig klusje.
Ik heb alles nu werkend onder RC7 inclusief 3 mods die ik in gebruik heb.
Koste wel wat moeite, maar ik ben blij dat het WEER gelukt is.

Mewtwo

Bericht door Mewtwo » 16 okt 2007, 23:36

jmnetje schreef:
Imense schreef:Sterkte Jmnetje ik was dus niet de enige bij wie het misging.....

(Zie bijlage)
Bij mij had het er mee te maken dat ik meer dan 5 aangepaste bestanden had, daar liep de update niet lekker op. De melding van de ontbrekende bestanden had ik ook. Ik heb de ontbrekende bestanden er handmatig bijgezet en toen begon de ellende pas echt.
Het install script starte zelfs helemaal niet meer op.
Na verwijderen van de functions.content.php en de hooks map kon ik de installatie met het nieuw beschikbare updatedeel van phpbb.com weer opstarten, en hij liep er zo doorheen. Slechts 6 bestanden waar de update het niet mee eens was. Dat was een handmatig klusje.
Ik heb alles nu werkend onder RC7 inclusief 3 mods die ik in gebruik heb.
Koste wel wat moeite, maar ik ben blij dat het WEER gelukt is.
Ik had exact hetzelfde probleem als bij Imense: exact hetzelfde beeld als in je bijlage; dezelfde ontbrekende bestanden. En inderdaad, het probleem begon pas goed bij het handmatig toevoegen van de bestanden. Mijn forum werkt pas sinds vorige week (RC5) en dit was mijn eerste update (RC5 --> RC7). Toen duidelijke was dat de boel reddeloos was heb ik nog geprobeerd opnieuw een install te doen (opnieuw de install-map plaatsen en proberen uit te voeren), maar dat was geen oplossing. Uiteindelijk heb ik mijn forummap hernoemd naar forumOUD en heb mbv FTP de backup teruggezet. Gelukkig draait alles nu weer goed onder RC5; moest alleen weer 3 smilies uploaden die nog niet in mijn backup stonden; valt dus mee.

Ik vraag mij nu af of die bestanden ( zie het plaatje van Imense) niet goed zijn geupload in de install-map, of dat ik geheid bij de volgende poging hetzelfde probleem krijg. Heeft het zin te wachten op RC8, of komt er geen RC5 --> RC8? Of kan ik met RC5 rustig wachten op de uiteindelijke final? Zoals gezegd: dit was mijn eerste update, dus ik weet niet wat ik verwachten mag. Gelukkig is het forum nog in de testfase, maar er zitten vele uren werk in, dus ik zou het niet graag kwijtraken....

Jmnetje, als je schrijft dat die 6 bestanden een handmatig klusje waren bedoel je dan dat je ze handmatig hebt gekopieerd van de install-map van de update op je computer naar de install-map van het forum? Bij mij liep de boel toen volledig vast. Welke update bedoel je overigens met 'nieuw beschikbare updatedeel'. Ik heb vandaag de volgende update gedownload en gebruikt: phpBB-3.0.RC5_to_3.0.RC7.

jmnetje

Bericht door jmnetje » 16 okt 2007, 23:52

Hallo Mewtwo,

Het probleem begon bij jou ook bij het handmatig toevoegen van bestanden begrijp ik.
Vermoedelijk heb jij ook in de map includes het bestand functions_content.php en de map Hooks toegevoegd.
Dit moet je niet doen, dan krijg je de foutmeldingen zoals ik en imence hadden.
De update die die nou beschikbaar is van RC5 naar RC7 is goed. Er was eerst een andere die meer problemen gaf dan dat het een update kon verzorgen. :-(
Weet je niet zeker of je de meest recente hebt, download dan opnieuw de update van RC5 naar RC7.
Zet de install map in de rootmap op je forum (hoofdmap van je forum) en zorg er voor dat je niet handmatig bestanden gaat kopieren naar je forum. De update zorgt prima voor je bestanden.
Vervolgens start je de install op.
Het werkt echt !

Mewtwo

Bericht door Mewtwo » 17 okt 2007, 06:08

jmnetje schreef:Hallo Mewtwo,

Het probleem begon bij jou ook bij het handmatig toevoegen van bestanden begrijp ik.
Vermoedelijk heb jij ook in de map includes het bestand functions_content.php en de map Hooks toegevoegd.
Dit moet je niet doen, dan krijg je de foutmeldingen zoals ik en imence hadden.
De update die die nou beschikbaar is van RC5 naar RC7 is goed. Er was eerst een andere die meer problemen gaf dan dat het een update kon verzorgen. :-(
Weet je niet zeker of je de meest recente hebt, download dan opnieuw de update van RC5 naar RC7.
Zet de install map in de rootmap op je forum (hoofdmap van je forum) en zorg er voor dat je niet handmatig bestanden gaat kopieren naar je forum. De update zorgt prima voor je bestanden.
Vervolgens start je de install op.
Het werkt echt !
Hallo Jmnetje,

Bedankt voor je reaktie. Ik had aan het begin van de avond de meest recente versie gedownload en direct geïnstalleerd. Hiervoor heb ik met WS-FTPpro de uitgepakte install-map geupload. Mglk is hiet toch wat mis gegaan? Wellicht beter om een gezipt bestand up te loaden en aldaar uit te pakken?
Misschien ga ik het vanmiddag weer proberen.

Nog 1 vraag: wat moet je dan wel doen met het scherm met die 4 bestanden uit het eerste bericht? Hoe moet je van daar wél verder ...

Mewtwo

Bericht door Mewtwo » 17 okt 2007, 13:23

Hallo,

nou het is gelukt hoor; via automatische update en updatemethode FTP Upload.
Zo zie je maar hoe belangrijk de backups zijn...

Gesloten