social networking site

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
RSR

social networking site

Bericht door RSR » 23 sep 2007, 10:51

Hallo,

Ik wil een nieuwe socialnetwerk site gaan maken waar ik mijn hobby's (auto- en motorsport) met anderen wil delen, vrienden kan uitnodigen (!) of waar anderen zich kunnen aanmelden. Net zoiets als hyves.
Het is dus net iets anders dan een phpbb-forum. Waar kan ik op eenvoudige wijze zo'n dergelijke site bouwen dat net zo gemakkelijk te installeren is als een phpbb-forum. Kan iemand me de juiste links met (Opensource-)programmatuur geven?

Tom V
Contacteer:

Re: social networking site

Bericht door Tom V » 23 sep 2007, 10:57

Ik kan me vergissen, maar het zou me verbazen dat zoiets bestaat.

Zulke site zijn vrij ingewikkeld en vrij geavanceerd. Waardoor ik de kans op opensource bijna nihil geef.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 23 sep 2007, 11:35

Dergelijke sites werken alleen als in zekere mate "uniek" en vooral erg groot zijn. Waarom zou je je bijv. bij een kleine kopie van Hyves aanmelden, als je ook gewoon naar Hyves kan? Het bestaan van een dergelijk systeem lijkt me ook niet erg waarschijnlijk.

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 24 sep 2007, 14:38

Een veelgebruikt opensource software is Joomla. Hiermee zijn veel extensies te krijgen, waarmee je misschien een website kunt opzetten wat jij wilt.
Ik geef je ook een kleine kans, maar verdiep je er eens in.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 24 sep 2007, 18:05

Onlangs heb ik er enkele gaan zoeken :) er zijn er inderdaad wel maar zoals Elbert zegt er zijn er weinig degelijke systemen en zijn die eigenlijk niet veel meer dan wat het "oude" membersysteem inhield.

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 25 sep 2007, 18:11

heb een dergelijk uitgebreid systeem met meer features, gaat je wel prijsje kosten. Want zoiets is zoveel werk dat het simpelwel niet opensource te krijgen valt aangezien de programeur zelf zoveel tijd erin gestoken heeft ( maanden jaren ) dat het niet haalbaar is om via opensource winst eruit te halen zoals phpbb zelf doet.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 25 sep 2007, 20:04

Je kan CommunityServer eens proberen.

Nadelen:
* ASP
* MSSQL database
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 26 sep 2007, 01:09

@ jan, sinds wanneer is dat een nadeel. een obdc verbinding is een stuk stabieler en een myssql server ook zie je niet zo snel crachen of tabellen geschadigd raken daarnaast asp kun je veel meer mee ^^
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Salomon

Bericht door Salomon » 26 sep 2007, 07:02

Maar op de meeste servers is geen ASP/MSSQL support.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 26 sep 2007, 07:14

Salomon schreef:Maar op de meeste servers is geen ASP/MSSQL support.
windows servers ....

special18 schreef:heb een dergelijk uitgebreid systeem met meer features, gaat je wel prijsje kosten. Want zoiets is zoveel werk dat het simpelwel niet opensource te krijgen valt aangezien de programeur zelf zoveel tijd erin gestoken heeft ( maanden jaren ) dat het niet haalbaar is om via opensource winst eruit te halen zoals phpbb zelf doet.
phpbb is opensource ... verkopen doen we hier trouwens niet. Wat denk je trouwens dat phpBB als ontwikkelingstijd heeft gehad ? enkele weken mss ? nee ook jaren ... die systemen kun je wel vinden opensource. Scripts koop je toch niet :p

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 26 sep 2007, 20:11

svenn schreef:
Salomon schreef:Maar op de meeste servers is geen ASP/MSSQL support.
windows servers ....

special18 schreef:heb een dergelijk uitgebreid systeem met meer features, gaat je wel prijsje kosten. Want zoiets is zoveel werk dat het simpelwel niet opensource te krijgen valt aangezien de programeur zelf zoveel tijd erin gestoken heeft ( maanden jaren ) dat het niet haalbaar is om via opensource winst eruit te halen zoals phpbb zelf doet.
phpbb is opensource ... verkopen doen we hier trouwens niet. Wat denk je trouwens dat phpBB als ontwikkelingstijd heeft gehad ? enkele weken mss ? nee ook jaren ... die systemen kun je wel vinden opensource. Scripts koop je toch niet :p
Sven over de snelheid van phpbb ontwikkeling valt niet te discusseren het is gewoon uber traag dat is gewoon een feit. En als je echt met je schouders eronder aan gaat werken heb je het wel veel sneller klaar. Maargoed zon community met alles derop en deraan is veeeel groter dan phpbb forum script zelf. Moet je toch wel met me eens zijn ^^

Coen

Bericht door Coen » 27 sep 2007, 10:23

special18 schreef:Sven over de snelheid van phpbb ontwikkeling valt niet te discusseren het is gewoon uber traag dat is gewoon een feit. En als je echt met je schouders eronder aan gaat werken heb je het wel veel sneller klaar. Maargoed zon community met alles derop en deraan is veeeel groter dan phpbb forum script zelf. Moet je toch wel met me eens zijn ^^
Onzin. Vergeet niet dat iedereen binnen het Development team van phpBB een (full-time) baan heeft naast de taken voor phpBB! Als iedereen de hele dag vrij had, dan kon het inderdaad wat sneller, maar dat gaat simpelweg niet omdat het gewoon vrijwilligers zijn!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 27 sep 2007, 15:49

Coen schreef:
special18 schreef:Sven over de snelheid van phpbb ontwikkeling valt niet te discusseren het is gewoon uber traag dat is gewoon een feit. En als je echt met je schouders eronder aan gaat werken heb je het wel veel sneller klaar. Maargoed zon community met alles derop en deraan is veeeel groter dan phpbb forum script zelf. Moet je toch wel met me eens zijn ^^
Onzin. Vergeet niet dat iedereen binnen het Development team van phpBB een (full-time) baan heeft naast de taken voor phpBB! Als iedereen de hele dag vrij had, dan kon het inderdaad wat sneller, maar dat gaat simpelweg niet omdat het gewoon vrijwilligers zijn!
cq scholier is ;)

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 28 sep 2007, 20:07

Coen schreef:
Vrijwillers die 40.000 euro vragen voor adverteneren waar hosting gratis gelevered wordt wauw :D vrijwillig! Zit nu dus echt zwaar sarcasties te kijken maargoed. Ontwikkeling van phpbb kan veel sneller niet omdat zij ook fulltime werken maar van al dat geld van die reclame inkomsten kunne ze best wat meer tijd eraan besteden. Zijngenoeg andere opensource forums die wel snelle ontwikkeling meemaken dus tja er is altijd wel iemand beter in zijn ding en ja phpbb is trager dan de rest dat is nou eenmaal geowon zo.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 28 sep 2007, 20:12

special18 schreef:
Coen schreef:
Vrijwillers die 40.000 euro vragen voor adverteneren waar hosting gratis gelevered wordt wauw :D vrijwillig! Zit nu dus echt zwaar sarcasties te kijken maargoed. Ontwikkeling van phpbb kan veel sneller niet omdat zij ook fulltime werken maar van al dat geld van die reclame inkomsten kunne ze best wat meer tijd eraan besteden. Zijngenoeg andere opensource forums die wel snelle ontwikkeling meemaken dus tja er is altijd wel iemand beter in zijn ding en ja phpbb is trager dan de rest dat is nou eenmaal geowon zo.
Maar maar, onzin praten ben je wel goed in he?
Maak jij het dan , en nee ook SMF ontwikkeld net zo snel, eerder wat langzamer.
Dus je hebt liever een forum die enkele exploits heeft omdat ze maar snel developen?
Ach ja ik weet wie dit zegt dus scheelt weer hoe ik moet antwoorden.

Salomon

Bericht door Salomon » 28 sep 2007, 20:13

Dat geld voor de reclame hebben ze hard nodig, weet je waar ze allemaal geld uit moeten halen? Zelf krijgen ze er geen cent voor volgens mij...

@Raimon: Voor een keer ben ik het met je eens...

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 sep 2007, 20:22

Salomon schreef:Dat geld voor de reclame hebben ze hard nodig, weet je waar ze allemaal geld uit moeten halen? Zelf krijgen ze er geen cent voor volgens mij...

Nee, team members krijgen niks. Alles gaat naar hosting, onderhoud, servers ed.

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 29 sep 2007, 00:30

paul schreef:
Salomon schreef:Dat geld voor de reclame hebben ze hard nodig, weet je waar ze allemaal geld uit moeten halen? Zelf krijgen ze er geen cent voor volgens mij...

Raimon en Salomon waarom is sourceforge dan involved en waarom lees ik dit op hun pagina Hosting donated by OSUOSL. Dus waar gaat dat geld dan precies heen hm? Ze verdienen erg veel en kunnen makkelijk paar programeurs op de betaalde lijn zetten en anders houdt de eigenaar gewoon zijn handje op 2de bill gates dus. Vertel mij gewoon een zinnige bewezen rede waar al dat geld heengaat als de hosting gedoneerd is. En dan blijf ik nog steeds bij me standpunt iets dat erg groot is is op 1 of andere manier toch nooit echt gratis.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 29 sep 2007, 08:44

special18 schreef:
paul schreef:

Raimon en Salomon waarom is sourceforge dan involved en waarom lees ik dit op hun pagina Hosting donated by OSUOSL. Dus waar gaat dat geld dan precies heen hm? Ze verdienen erg veel en kunnen makkelijk paar programeurs op de betaalde lijn zetten en anders houdt de eigenaar gewoon zijn handje op 2de bill gates dus. Vertel mij gewoon een zinnige bewezen rede waar al dat geld heengaat als de hosting gedoneerd is. En dan blijf ik nog steeds bij me standpunt iets dat erg groot is is op 1 of andere manier toch nooit echt gratis.
Wie is de eigenaar? ;)
Ik ben teammember, en weet ik wel waar het geld allemaal aan besteed wordt.

Coen

Bericht door Coen » 29 sep 2007, 11:25

We hebben een paar nieuwe kampioenen 'off-topic gaan'. Willen jullie zo vriendelijk zijn om hier gewoon ontopic te blijven en anders het uit te vechten via PM of een ander topic?

Bedankt.

Plaats reactie