Google in jouw organisatie?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
ElbertF
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door ElbertF » 25 sep 2007, 18:17

special18 schreef:Google misbruikt zijn machtpositie
Leg uit. :P

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 25 sep 2007, 18:52

Microsoft zet zijn eigen software op bij zijn besturings systeem. Het bied te veel dus met andere worden. Ze willen liever net zoals linux dat je standard geen audio video codecs hebt en niks kunt afspelen.

Nou google is n1 zoekmachine net zoals microsoft os nummer 1 is. Firefox zit standard google toolbar bij, bij dit zit google toolbar overal zit google toobal bij het download centrum van google zelf zitten ook alle producten je moet standard nee drukken bij al die dingen anders wordt het erop gezet. Terwijl de meeste gebruikers gewoon volgende volgende doen.

Google analitics, google search engine, google adsense, google feedfetcher, moet ik de lijst doorgaan? Google neemt elke belangrijke positie op in het web en daarbij maken zij misbruik van hun positie want 1 link op google zelf en het is populair niet eens omdat het goed is maar gewoon omdat google zelf zo groot is en veel bezocht. Zij zorgen ervoor dat andere sites geen kans meer maken op een deel van de bezoekers aangezien zij nu alles gaan aanbieden.

Dat is dus waar de eu om gaat, die boeite omdat andere os systems geen kans meer maken er tegenover dus ik zeg eerlijk is eerlijk doe het dan overal en doe niet aan bedrijfje pesten want dat is gewoon sielig. trouwens sun microsystems begon die zaak tegen microsoft wat resulteerde in een boete van de eu.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 sep 2007, 19:47

Als dat waar zou zijn dan zouden bedrijven op een gegeven moment niet meer mogen groeien. Het verschil is dat Microsoft een monopoliepositie had doordat hun OS met vrijwel iedere thuiscomputer geleverd werd. Als je daar standaard een mediaspeler opzet heeft de doorsnee consument weinig aanleiding om 's bij de concurrent te kijken. Wat ik ook onzin vindt trouwens, bedrijven als Winamp deden het prima en Firefox maakt een flinke opmars.

Google laat zat ruimte voor concurrentie, vrijwel elke dienst die ze bieden wordt ook geboden door Microsoft, Yahoo en Ask, maar Google blijkt gewoon het populairst. Daarnaast biedt Google vrijwel alles gratis aan, en dragen ze belangeloos bij aan open-source projecten Linux en MySQL. Het enige waar je Google van een monopolipositie of machtsmisbruik zou kunnen beschuldigen, is het feit dat ze alle concurrentie op de advertentiemarkt opkopen. Maar blijkbaar valt het nog binnen de perken, gezien de aanklacht van Microsoft tot nu toe weinig uithaalde. Google heeft een enorme impuls aan het internet gegeven en geeft kleine internetbedrijfjes weer een kans om te bestaan. Ik hoop dat ze omslaan op een dag en net zo greedy worden als MS, maar dat verwacht ik niet.

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 25 sep 2007, 19:55

Die aanklacht had wel zin, je kunt nu een windows versie halen zonder media player. Je kunt IE bijv unistallere netc dat zijn veranderingen van afgelopen jaren btw die uitspraak vorige week was van een hoger beroep omdat microsoft het er niet mee eens was.

En ja andere bieden het ook aan naast google. Maar dat is met microsoft ook zo, er zijn andere os systems er zijn andere media spelers er zijn andere browsers. Alleen microsoft wordt dan gestraft omdat niemand die wilt gebruiken en dan trek ik de maat bij alles maak het dan eerlijk.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 sep 2007, 20:56

Ik zei niet dat het geen zin heeft gehad, maar dat ik het een beetje onzin vond. :P

Het grote verschil is dat jij er zelf voor kiest om google.com in te typen, terwijl het OS van Microsoft je een nogal opgedrongen werd. Tegenwoordig is Apple een stuk meer geaccepteerd en ook Linux lijkt populair te worden, maar destijd was je zonder MS nergens. Dat bleek ook wel uit het feit dat Internet Explorer door 99% van de internetgebruikers gebruikt werd. Dat zijn cijfers die Google niet haalt. Mochten ze ooit 99% van de advertentiemarkt in handen hebben zullen ze ook flink aanklachten gaan verliezen. :P

Coen

Bericht door Coen » 25 sep 2007, 22:36

special18 schreef:Vindt het niet zo fijn dat google mijn mailtjes doorleest en de cia daarbij ook etc.
Dacht je dat ze dat niet kunnen, als je je mailtjes ergens anders dan bij Google onder brengt? :roll:

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 25 sep 2007, 22:45

Momenteel heb ik daar geen last van want alles wordt op mijn servers opgeslagen wordt waar ik alleen toegang heb.

Coen

Bericht door Coen » 25 sep 2007, 22:46

special18 schreef:Momenteel heb ik daar geen last van want alles wordt op mijn servers opgeslagen wordt waar ik alleen toegang heb.
En jij denkt dat jouw mailtjes nergens anders ter wereld opgeslagen worden? Lees;
ElbertF schreef:Een ISP is niet hetzelfde als een host, die mails die op jouw server staan hebben een al een wereldreis gemaakt langs tientallen servers. Je ISP (bijv. UPC of KPN) heeft daar sowieso kopietjes van. En aangifte doen, dan moet je wel eerst weten dát ze gelezen worden en dit ook nog 's aantonen. Google heeft heel wat meer ogen op zich gericht dan de relatief kleine bedrijfjes hier, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.

nickdhnick
Contacteer:

Bericht door nickdhnick » 26 sep 2007, 07:38

Er worden per dag wel miljoenen mailtjes verzonden, denk je echt dat die allemaal gelezen worden...
Er zitten heus geen mannetjes achter een pc die de hele dag vreemde mails lezen

Alleen als de FBI of iets anders 'belangrijks' jou van iets ernstigs bedenken lezen ze je mail, net zoals je telefoon gesprekken ook afgeluisterd worden, dan kunnen ze misschien wel tegen komen dat jij dat éne misdrijf gepleegd hebt

Coen

Bericht door Coen » 26 sep 2007, 07:51

nickdhnick schreef:Alleen als de FBI of iets anders 'belangrijks' jou van iets ernstigs bedenken lezen ze je mail, net zoals je telefoon gesprekken ook afgeluisterd worden, dan kunnen ze misschien wel tegen komen dat jij dat éne misdrijf gepleegd hebt
Maar om die mailtjes te kunnen lezen, zullen ze ze toch eerst moeten onderscheppen en opslaan denk je niet? :?

Een tijdje geleden heb ik er een mooi artikel over gelezen, een paar grote supercomputers die de hele dag niks anders staan te doen dan alle data te monitoren die er over het internet gaat. Eens opzoeken! :)

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 26 sep 2007, 15:22

Lijkt me beetje stom om Google te gaan viseren voor zulke dingen.

Gmail zal mails mss wel lezen, maar waarom ga je ervan uit dat hotmail dat nooit doet?

Zolang ze niet worden veroordeeld denk ik niet dat je moet gaan zeggen dat ze 't wel doen!
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 26 sep 2007, 17:37

Hotmail scant jouw mailtjes niet op ad targeting, en vereist ook geen toegang tot je mailbox zij zijn daar een stuk netter in. Want als ze dit wel doen moeten ze dit publiceren. En ja de nederlandse regering slaat de dataverkeer van iedereen op. Dus dat snap ik ook wel maar het ene mailtje vinden of gewoon gelijk toegang eisen zonder jouw toestemming vindt ik machtmisbruik.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 26 sep 2007, 17:39

Google mag er ook niet zomaar alles mee. En wie zegt dat het niet gewoon toch gebeurd?

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 26 sep 2007, 19:04

Microsoft en niet aan de wet houden ik wens je veel sterkte met die opinie net zoals google valt zoiets niet te doen bij zo'n groot bedrijf wat ook nog eens onder toezicht staat xd

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 26 sep 2007, 19:26

En Google dus ook. :roll:

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 26 sep 2007, 20:09

Google is algemeen in opspraak over pricy dingen, zij slaan gegevens van jouw permanent op voor altijd naja vroeger was dat nu nu heeft de eu afgedwongen dat het maximaal 8 jaar is. Microsoft valt niet met google te vergelijken aangezien microsoft privacy wel waardeert.

Microsoft key activation is niet gegevens opslaan bij gesprek microsoft support ook niet alles gebeurt zonder je naam of persoonlijke gegevens google indexeert alles over wie jij bent wat je doet en wanneer je het doet.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 26 sep 2007, 20:54

Acht jaar? Google bewaart de gegevens niet langer dan anderhalf jaar. Daarnaast is het vooral de overheid die aandringt om de gegevens lange tijd op te slaan.

http://tweakers.net/nieuws/47945/Google ... waren.html
http://tweakers.net/nieuws/41640/Google ... ie-VS.html

Microsoft onthoudt net zoveel als Google, die gegevens zijn noodzakelijk om te kunnen groeien en concurreren. Alle bedrijven doen dit, niet alleen op het internet.

Coen

Bericht door Coen » 27 sep 2007, 10:25

special18 schreef:Microsoft en niet aan de wet houden ik wens je veel sterkte met die opinie net zoals google valt zoiets niet te doen bij zo'n groot bedrijf wat ook nog eens onder toezicht staat xd
Dit neemt nog niet weg, dat Elbert wel eens gelijk kan hebben. Dat het niet te bewijzen is, wil niet zeggen dat het niet gebeurt!

Microsoft is in het verleden al vaker de schandpaal in gedwongen en dat zal waarschijnlijk nog wel een paar keer gaan gebeuren...

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 29 sep 2007, 00:21

Ja elbert heeft ook met die gegevens gelijk, maar voormalig ervoor zijn zij op de vingers getikt door de eu naar mijn weet zover ik het nieuws kan herinneren. Want je mag niet iets voor altijd bewaren zeker niet persoonsgegevens hebben een vervals datum bij wet.

Ik vindt gewoon dat iedereen gelijk behandeld worden en naar mijn mening krijgt google een voorkeurs behandeling mag misschien volgens anders niet zo zijn maar voor mijn gevoel is dat gewoon zo. Respecteer jullie mening en dat julllie me willen overtuigen maar ik vindt dat google aan machts misbruik doet. Bijv google video had 20% van de markt youtubeo 60% dus wat doet google koopt youtube lekker over en laat google video vervallen en gebruikt gewoon frame based samen met youtube en zo generenen zij veel meer hits. Naja dat is toch gewoon kansloos dat is de wet van degene met de meeste geld.

Microsoft had toen ook bedrijven opgekocht continue om zo office te maken en noem maar op gaming studies etc google doet nu zelfde microsoft is op zijn vingers getikt ik vindt dat google het ook zo verdient. Voorderest waardeer ik jullie mening maar dit is mijn kijk op de huidige zaak.

Coen

Bericht door Coen » 29 sep 2007, 11:23

special18 schreef:Ik vindt gewoon dat iedereen gelijk behandeld worden en naar mijn mening krijgt google een voorkeurs behandeling mag misschien volgens anders niet zo zijn maar voor mijn gevoel is dat gewoon zo. Respecteer jullie mening en dat julllie me willen overtuigen maar ik vindt dat google aan machts misbruik doet. Bijv google video had 20% van de markt youtubeo 60% dus wat doet google koopt youtube lekker over en laat google video vervallen en gebruikt gewoon frame based samen met youtube en zo generenen zij veel meer hits. Naja dat is toch gewoon kansloos dat is de wet van degene met de meeste geld.
Dit heet nou 'van een hak op een tak springen'. Het heeft totaal niets te maken met het onderwerp.
Microsoft had toen ook bedrijven opgekocht continue om zo office te maken en noem maar op gaming studies etc google doet nu zelfde microsoft is op zijn vingers getikt ik vindt dat google het ook zo verdient. Voorderest waardeer ik jullie mening maar dit is mijn kijk op de huidige zaak.
Wat is het probleem dan precies? Er zijn meerdere bedrijven die hetzelfde doen. Als ik een ander bedrijf over zou kunnen kopen om er beter van te worden, zou ik dat ook doen.

Plaats reactie