Foutmelding bij beicht plaatsen, geen bevestiging bij PM

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
RiEv

Foutmelding bij beicht plaatsen, geen bevestiging bij PM

Bericht door RiEv » 12 sep 2007, 16:47

Enige tijd geleden heb ik perongeluk enkele bestanden uit de includes-map verwijderd, waaronder constants e.d. Ik heb daarna de originele bestanden hiervan teruggezet. Echter, ik zit nu met enkele problemen.

1. Wanneer men een PM verzendt, wordt dat niet duidelijk gemaakt. Wanneer je dus je bericht hebt getypt en op de knop voor versturen klikt, herlaadt de pagina (inclusief de getypte teksten), maar zonder melding dat het verzonden is, terwijl het inmiddels al wel is aangekomen bij de ontvanger.

2. Wanneer men een nieuw topic opent of antwoordt op een topic, krijgt men tijdens de redirect 2 foutmeldingen:
Warning: Wrong parameter count for str_replace() in c:\domains\riev.nl\wwwroot\sint\posting.php on line 646

Warning: Missing argument 22 for submit_post() in c:\domains\riev.nl\wwwroot\sint\includes\functions_post.php on line 217
If you’re your browser does not support meta redirection please click HERE to be redirected.
Line 646 in posting.php:

Code: Selecteer alles

submit_post($mode, $post_data, $return_message, $return_meta, $forum_id, $topic_id, $post_id, $poll_id, $topic_type, $bbcode_on, $html_on, $smilies_on, $attach_sig, $bbcode_uid, str_replace("\'", "''", $username, $this_edit_time), str_replace("\'", "''", $subject), str_replace("\'", "''", $message), str_replace("\'", "''", $poll_title), $poll_options, $poll_length, $added);
Line 217 in functions_post.php:

function submit_post($mode, &$post_data, &$message, &$meta, &$forum_id, &$topic_id, &$post_id, &$poll_id, &$topic_type, &$bbcode_on, &$html_on, &$smilies_on, &$attach_sig, &$bbcode_uid, $post_username, $post_subject, $post_message, $poll_title, &$poll_options, &$poll_length, &$added, $this_edit_time)
Alvast bedankt!

Tom V
Contacteer:

Re: Foutmelding bij beicht plaatsen, geen bevestiging bij PM

Bericht door Tom V » 12 sep 2007, 17:06

Je mist , $this_edit_time in posting.php, waarschijnlijk moet je dus een mod nakijken of deze nog wel gedaan is in posting.php
Welke mod het is weet ik niet.

Coen

Bericht door Coen » 12 sep 2007, 18:12

Dark Inca schreef:Welke mod het is weet ik niet.
Kun je ons een overzichtje geven van de MODs die je hebt geïnstalleerd, als je zelf niet kunt achterhalen welke MOD de veroorzaker van dit probleem is? Dan kunnen wij het eventueel proberen te bepalen.

Als het je wel lukt, dien je die MOD-installatie na te lopen en met name posting.php dus! ;)

RiEv

Bericht door RiEv » 12 sep 2007, 18:19

Da's dus het grootste probleem. Ik heb geen idee meer welke mods er allemaal zijn, want sommige mods werken voor het grootste gedeelte op de achtergrond en vallen dus niet meer op. Het grootste gedeelte dacht ik nagelopen te hebben, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Is er een mod om erachter te komen welke mods je hebt? :P

Coen

Bericht door Coen » 12 sep 2007, 21:09

RiEv schreef:Is er een mod om erachter te komen welke mods je hebt? :P
Ja, die is er, maar ik durf niet zeker te zeggen of hij (goed) werkt en waar je hem kunt vinden... :roll:

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 12 sep 2007, 21:15

Daar geloof ik echt helemaal niks van. :P

RiEv

Bericht door RiEv » 13 sep 2007, 18:20

Dark Inca schreef:Je mist , $this_edit_time in posting.php,
Die staat er toch?

tr_replace("\'", "''", $username, $this_edit_time)

Stef

Bericht door Stef » 15 sep 2007, 15:34

Ik geloof dat Dark Inca bedoelt dat de variabelen eerst ergens een waarde mee moet krijgen voordat hij gebruikt kan worden. Loop je een MOD dus nog eens na.
Laatst gewijzigd door Stef op 15 sep 2007, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dark Inca bedoelde dit dus niet.

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 15 sep 2007, 15:50

Stef schreef:Ik geloof dat Dark Inca bedoelt dat de variabelen eerst ergens een waarde mee moet krijgen voordat hij gebruikt kan worden. Loop je een MOD dus nog eens na.
Niet dus :?

op lijn 646 staat , $added); deze moet dus veranderen in , $added, $this_edit_time);

Maar waarschijnlijk mis je meer dan dat alleen.

Gesloten